Eerste eigen ski's aanschaffen voor mijn vakantie

Hallo allemaal,

Ik ga begin maart op wintersport naar Zell am See, en na een aantal jaar het materiaal gehuurd te hebben zou ik graag mijn eigen latten willen aanschaffen. Eigen skischoenen heb ik afgelopen week gekocht(Atomic Hawx prime), tot dusver had ik nog nooit met een schoen geskied die mij echt fijn zat. Ik hoop dat ik daar nog wat extra profijt van ga hebben op de piste. :)

Nou ben ik al eventjes aan het oriënteren naar de juiste ski's voor mijn maar
er zijn zoveel verschillen en modellen dat ik echt niet meer weet wat ik nou moet kiezen.
met mijn 1,69m ben ik aan de kleine kant, ik weeg ca. 65 kilo.
Ik kan mezelf redelijk goed redden op blauwe en rode pistes, echter op lange slechte en/of ijzige stukken heb ik soms een beetje moeite mee. De zwarte pistes mijd ik meestal liever die kosten mij te veel inspanning.
Ik zou mezelf inschalen zo rond niveau 6.

Ik probeer ook continue mijn techniek wat te verbeteren, Ik zoek dan ook eigenlijk een ski
waarmee ik verder door kan groeien. Een wendbare ski waarmee ik wat scherper kan carven,
maar ook nog wel soms driftend bochtjes mee kan maken. Over het algemeen ski ik niet extreem hard,
maar ik zou wel graag een ski willen die nog wat stabiliteit geeft als ik wat gas zou geven.
Met mijn inmiddels opgedane kennis zou het een allmountain- of een pisteski moeten worden,
maar ik heb geen idee wat voor mij de beste keus zou zijn.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en mij hierin kan adviseren.

Overigens mocht iemand nog tips of aanbevelingen voor als ik in Zell am See ben, dan hoor ik dat ook graag!

Vriendelijke groeten, Martin

*bericht bewerkt door MartinH op 21 feb 2020 00:07

Een ski als de Fischer Progressor F18 kan je niet mee de mist in gaan geloof ik. En voor een prima prijs nieuw te vinden.
Een stap daarboven is dit misschien wel wat: https://www.wintersport.nl/forum/topic/501013

Foto maken van de bananenboom in zell am see 🍌🍌🍌🍌🍌🌲🌲🌲🌲

Ga vooraf wat info verzamelen op dit forum, er zijn genoeg eerdere posts geweest met een vergelijkbaar vraag, maak een selectie van de te proberen ski’s en kijk of je ze in de huur kan proberen in Zell am See (kies een verhuurshop die liefst een breed assortiment heeft)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik heb alleen maar ervaring met pisteski’s dus neem dit advies met een korrel zout; als je moeite hebt met slechte en/of ijzige stukken en op dat gebied beter wilt worden, dan zou ik een pure pisteski kiezen. Met allmountain ski’s lever je in op de piste en ik zou eerst de pistes goed willen beheersen voordat ik erbuiten ga.

@martinh als je echt nog aan het uitvogelen bent wat je straks wil, kun je met een gerust hart het advies van @bennie opvolgen. Koop een F18 (iets van EUR 250 denk ik momenteel), lekker leren ermee en als je over 2 of 3 jaar wat anders wilt, gooi je ze er voor 80-100 EUR weer uit, afhankelijk van de staat waar ze in verkeren. Je kunt er echt geen buil aan vallen.

Edwin van Riel

@martinh als je echt nog aan het uitvogelen bent wat je straks wil, kun je met een gerust hart het advies van @bennie opvolgen. Koop een F18 (iets van EUR 250 denk ik momenteel), lekker leren ermee en als je over 2 of 3 jaar wat anders wilt, gooi je ze er voor 80-100 EUR weer uit, afhankelijk van de staat waar ze in verkeren. Je kunt er echt geen buil aan vallen.

evr66 op 21 feb 2020 15:49

Of koop binnenkort een 2ehandssetje F18’s!! 😇

Bla, bla, bla.

Iedereen erg bedankt voor de snelle reacties!

Foto maken van de bananenboom in zell am see 🍌🍌🍌🍌🍌🌲🌲🌲🌲

franky82 op 21 feb 2020 13:26

Dat zal ik zeker doen haha👌.

Ga vooraf wat info verzamelen op dit forum, er zijn genoeg eerdere posts geweest met een vergelijkbaar vraag, maak een selectie van de te proberen ski's en kijk of je ze in de huur kan proberen in Zell am See (kies een verhuurshop die liefst een breed assortiment heeft)

Chonn op 21 feb 2020 14:40

Ik heb al inderdaad rondgekeken hier op het forum ik ben ook niet de enige die met dezelfde dilemma’s zit. Ik kon alleen niet iemand vinden met hetzelfde postuur als ik. Ik wil liever niet meer gaan huren vandaar dat ik nu ook eigen ski’s wil aan gaan schaffen.

Ik heb alleen maar ervaring met pisteski's dus neem dit advies met een korrel zout; als je moeite hebt met slechte en/of ijzige stukken en op dat gebied beter wilt worden, dan zou ik een pure pisteski kiezen. Met allmountain ski's lever je in op de piste en ik zou eerst de pistes goed willen beheersen voordat ik erbuiten ga.

Martin7182 op 21 feb 2020 14:58

Ik zag trouwens zonet een jaar oude atomic redster s7 te koop staan die ook nog eens mooi past bij mijn nieuwe skischoenen, zou dat ook een geschikt optie zijn voor mij om te proberen?

*bericht bewerkt door MartinH op 21 feb 2020 17:04

@MartinH. Ik ben 1.74 en weet slechts 68kg. Ski meestal blauw en af en toe wat rood. Ik ski al jaren op Elan ski’s. Heb de Amphibio 12ti en sinds kort de Wingman 78c. Ik ben ervan overtuigd dat deze Elan ook voor jouw een uitstekende oplossing zouden bieden. Kijk trouwens de testen er maar op na op o.a. you tube. En wil je wat pittiger of breder dan heb je de Wingman 78ti en ook de 82 en 87.

Hen48

Plaats een reactie