Lang weekend begin maart, tips!

Beste wintersporters,

Over twee weken willen wij nog met drie personen een aantal dagen naar de sneeuw om te snowboarden.
We willen donderdag 5 maart overdag rijden (moet in de ochtend heel even werken), zodat we in de avond aankomen en vrijdag, zaterdag en zondagochtend op de piste kunnen zijn. Zondag in de middag rijden we dan weer terug.

We rijden vanuit Den Bosch en willen niet te gek ver of moeilijk rijden, afgelopen keer zijn we naar Mayrhofen gereden wat qua afstand/tijd goed was.
Verder moet het niet een te doods dorp zijn en moet je er gezellig wat kunnen eten en drinken (geen Ischgl apresski, maar gewoon wat gezellige restaurants en cafés) en moet er op de piste goed te boarden zijn (off piste hoeft niet).

Plekken die ik tot nu toe gevonden heb onder andere via het forum, die me wel wat lijken

  • Montafon
  • Mayrhofen
  • Laax (wil ik gewoon ooit nog is heen… als boarder is dat een verplichting geloof ik)
  • Engelberg

Nu is het best lastig om nog iets te vinden qua accomodatie, misschien omdat het van donderdag t/m zondag is of omdat we met drie personen zijn. Eigenlijk wil ik nu een beetje inventariseren en dan volgende week boeken waar de beste weersverwachtig is. Toch lijkt dat best risicovol met het aanbod wat ik kan vinden.
Ik ben zelf nog helemaal niet bekend met de kleinere skigebieden en weet niet of dat iets zou kunnen zijn (ik ben eigenlijk vooral in de grotere en bekende gebieden geweest SFL, Ischgl, L3V, L2A, Grand Massif, PdS, etc).

Wie heeft er nog aanvullingen/ideeën voor leuke gebieden of accomodaties waar ik naar kan kijken? En wie heeft er een glazen bol die mij kan vertellen in welke hoek van de Alpen ik het het beste kan zoeken? ;-)

Ik ben benieuwd naar jullie tips!

Kick van Ijzendoorn heeft een glazen bol!

*bericht bewerkt door moderator op 21 feb 2020 09:27

Plaats een reactie