Nog 1 dag Zillertal. Welk gebied?

Wij hebben na een weekje Zillertal besloten morgen nog een dagje te blijven. Aangezien we toch een dagkaart moeten kopen kunnen we overal heen. Zillertal arena (Gerlos etc), Hintertux en Zillertal3000 (Mayrhofen) is al goed verkend deze week.

Waar raden jullie aan heen te gaan? Dagje Kaltenbach en Hochfugen? Ik lees wisselende berichten. Andere opties?

*bericht bewerkt door Medeski op 21 feb 2020 17:04

Ik ben er geweest, en op de dalafdaling Kaltenbach na is het er prima. De lift opent al om 7.30u. Steek dan meteen naar Hochfugen door en je hebt tot een uur of 10 nog rustige pistes. Tot 13u is het er sowieso goed te doen. Prima sneeuw ook bovenin.

Zou inderdaad lekker die kant op. Wel een beetje een massatoerisme en industrieel skigebied maar zeker Hochfügen vond ik fraai. Kaltenbach is meer veel van hetzelfde (wel lekkere pistes hoor) op één lange bergrug. Skiroute naar Aschau is de moeite, de dalafdaling naar Kaltenbach wat minder (vrij smal en elke middag een waar slagveld, maar wel lekker lang). In de ochtend wel een aanrader.

Mr. Slow

De Kaltenbachafdaling is dit moment alleen aangenaam tussen 10 en 11u. Daarvoor te hard en te hobbelig, daarna te verspoord.
Aschau ligt er nog goed bij.

*bericht bewerkt door Bennie op 21 feb 2020 20:00

Als laatste dag inderdaad Kaltenbach, makkelijker het dal uit komen dan bijv Finkenberg.

Omdat je toch een dagpas koopt zou ik voor SkiJuwel kiezen. 1 dal verder, net weer wat anders dan skifabriek hochzillertal…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

En, @Medeski, welk gebied is het geworden? En hoe is het bevallen?

Uitrusten doen we thuis wel!

Inderdaad kaltenbach/hoch zillertal.

Het was super weer en door de wisseldag relatief rustig. Kaltenbach kant is inderdaad niet per se super mooi, maar voor een ochtend zeker leuk. Mooie brede pistes, lekker knallen daar. Hochfugen is erg mooi! Daar de hele middag verbleven.

De dalafdaling terug was inderdaad niet zo best meer aan het einde van de dag. Mensen gingen bij bosjes onderuit door de slush en bulten.

Al met al een fantastische dag gehad!

Ik heb als puber (zo’n 25 jaar geleden) leren skiën in Hochfügen, toen het nog niet verbonden was met Kaltenbach. Over anderhalve week ga ik een weekje naar Mayrhofen. Ben zeker van plan om een dag naar Hochfügen te gaan om herinneringen op te halen ;)

Uitrusten doen we thuis wel!

Veel plezier gewenst.

Ik kan je een dag Hintertux ook van harte aanraden. Daar heb ik ook echt een top dag gehad!

Veel plezier gewenst. Ik kan je een dag Hintertux ook van harte aanraden. Daar heb ik ook echt een top dag gehad!

Medeski op 24 feb 2020 18:43

Ja, Hintertux doen we sowieso ook één of twee keer, maar daar skiën we zo ver mogelijk naartoe en dan het laatste stukje met de bus. Kaltenbach/Hochfügen wil ik met de auto heen.

Uitrusten doen we thuis wel!

Plaats een reactie