Nederlandstalige skiles Sankt Anton am arlberg

Hallo mede liefhebbers,

Inmiddels zijn ook wij zover dat ons 1e kleine (b)engeltje op echte skiles willen gaan doen. Weet iemand of er in Sankt Anton een ski school is met Nederlandse skileraren? Dit is voor de kleintjes wel erg fijn denk ik!

Alvast bedankt !

Ook al hebben ze NL leraren, dan heb je nog geen garantie dat jouw oogappeltje daar terecht komt…
Skischool Arlberg is de grootste…misschien een mailtje eraan wagen

Hoe jong is je kindje?
Zitten jullie in Sankt Anton zelf of Nasserein.
Gewoon ter plekke vragen zou ik zeggen en een beetje aandringen.
Oostenrijk in de bergen is nog niet zo van de mailtjes.
Mijn ervaring met de Oostenrijkse kinder skilerares is beter omdat ze zelf ook al skiën vanaf hun 4de jaar.
Dat is bij de gemiddelde Nederlandse kinder skilerares toch vaak anders.

Wij wilden voor onze zoon van 4 ook heel graag Nederlandse les afgelopen januari in Leogang. Er was dag 1 een Nederlandse vrouw bij de start van de lessen maar de rest van de week niet en het ging gewoon heel goed. Er liep geloof ik wel nog een jongen rond uit NL maar ook die was niet bij ons lesje betrokken. Onze zoon begreep alles prima, communiceerde gewoon met ze en met de andere kindjes ging het ook goed. Een vriendinnetje die mee was zat een hoger klasje en daar hetzelfde verhaal. Oftewel in mijn ogen is het gewoon niet zo noodzakelijk dat er Nederlands gesproken wordt.

Die kids passen zich zo goed aan en ze leren als een malle. Daarnaast gaat het er gewoon om hoe enthousiast die leraren en leraressen zijn. En di waren echt heel leuk bij ons.

En wij hadden van tevoren ruimschoots mail contact met die skischool in het Duits en Nederlands dus wat @Hooykaas zegt gaat ook niet altijd op blijkbaar. In die mails ook wel gevraagd voor NL talige les maar dat kon alleen ter plaatse bekeken worden. Wat uiteindelijk niet ging dus.

🏂

Mijn zoon van toen 5 jaar ging gewoon in een klasje. Alles in het Duits. Geen enkel probleem! Wij waren in het begin in de buurt en daarna hoefde dat niet meer. Wel hebben we alleen de ochtenden gedaan. Ik vond het anders te lang.

Het is helemaal kind afhankelijk . Ik dacht ook altijd kind en andere taal moet geen probleem zijn. Aangezien ik daar vroeger ook nooit last van had . Ik draaide vanaf 2 al mee op de mini club . Geen ander Nederlands te.bekeken. Ik draaide gewoon mee en ging me eigen gang of speelde met de andere .Mijn oudste ging altijd naar de mini club/garderie in Frankrijk in de ochtend.
Tot hij op de 3 jarige leeftijd zei , mam ik wil begrijpen wat de juffies en kindjes zeggen.
Misschien zit er ook wel een verschil in of ze Frans of Duits horen .

Ze zitten nu beide als we vakantie gaan (in val Thorens of les menuires )bij een skischool waar ze veel nederlandssprekende leraren hebben. De 1 wat beter dan de ander. De oudste heeft zelfs een jaar gehad dat ze een stagiaire hadden uit Nederland.
Die alles vertaalde.

Dus kijk naar je kind . Niet ieder kind is het zelfde en heeft zelfde nodig .

*bericht bewerkt door miepmiep op 22 feb 2020 13:33

@miepmiep jij in val Thorens.

@miepmiep jij in val Thorens.

Hooykaas op 22 feb 2020 19:43

Niet nu helaas , pas in laatste week van seizoen . Al een aantal jaren in dit gebied …

Wij zitten in Sankt Anton zelf. Ga er maar is een mailtje aan wagen. Het lijkt me vooral in het begin erg fijn voor haar als er in het Nederlands wat kan vragen enzo. Ze is 4 jaar oud.

Ook prima
Je kan altijd veranderen van lerares.

Plaats een reactie