Dames ski niveau 5-6

En dan de vraag: welke ski ga ik aanschaffen? Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Mijn ski niveau is 5-6 (niet helemaal 6, omdat ik nooit off piste ski en mij dit ook niet trekt). Blauwe en rode pistes ski ik in principe zonder problemen. In principe, omdat ik hoogtevrees heb. De eerste rode afdalingen gaan technisch minder goed, omdat ik over een drempel heen moet. Daarna gaat het prima.

Ik neem ieder jaar minimaal 2 dagdelen privé les in de sneeuw en een aantal lessen indoor.

Waar ik naar op zoek ben is het volgende: een ski waar ik relaxt kortere tot middellange bochten op kan skien en die mijn eerste mindere rode afdalingen niet afstraft. Ook wil ik graag qua techniek door kunnen groeien op de skies.
Waar ik niet naar op zoek ben zijn: skies voor hoge snelheden.

Ik hoop dat jullie zo voldoende informatie hebben om een (aantal) aanbevelingen te doen.

De oneerbiedige vragen heb je nog niet beantwoord: leeftijd, lengte, gewicht?

Uitrusten doen we thuis wel!

Dat is inderdaad handig om te vermelden! Ik ben 38 jaar 1,62 en weeg ± 75kg.

salomon smax 8 w
k2 anthem 72ti

Als je de kans hebt is testen bij Duijvestein in Zoetermeer het beste. Kun je e.e.a. uitproberen.

Tnx voor de tip! Ga ik zeker doen.

Ik kreeg ook nog een tip van iemand om de atomic cloud 9 te proberen (degene heeft ze zelf dus is in mijn beleving niet objectief). Passen die ook bij mijn wensen/niveau of is het niet aan te raden die te testen?

Zou ook kunnen inderdaad.

Plaats een reactie