Backup bestemming?

@Roy83, dagje naar Dorfgastein/Grossarl is ook nog te doen, leuk skiën daar heerlijk lunchen bij de Wengeralm in de zon. Misschien zien we elkaar nog am Hochkönig ik rijd vlgd week weer heen. Veel plezier.

*bericht bewerkt door Elly3 op 07 mrt 2020 23:12

Dienten Die Alte schule

Tnx @Elly3! Grossarl zou kunnen, maar is wel wat ver en ik denk dat we ons met de rest ook vermaken. Een dagje Hochkonig staat echter zeker op de planning!

Dan is het wellicht het handigst om gewoon vanuit mulhbach te starten toch? Ik zal je tips uit het andere topic nog eens doorlezen :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

En even over die konigstour, is dat nou 35km enkele reis of is dat heen en weer?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Welke van de genoemde gebieden in Zwitserland of Oostenrijk (behalve Nauders want dat ken ik wel) is uitermate geschikt voor beginners?
Stel dat Zuid-Tirol wordt dichtgegooid zoek ik iets waar de Grote Baas niet bang moet zijn (van de pistes).🙄🤔

Bla, bla, bla.

Van wat ik zo zie (maar ik ga het dus ontdekken) is zeker Hochkonig niet al te moeilijk. Er schijnt een lastige verbindingspiste te zijn (Gabuhel), maar die heeft een gondel dit seizoen zodat jouw Grote Baas met de lift naar beneden kan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@bartvwg

4 berge schaukel Schladming, berg Hochwurzen (Rohrmoos, héél véél blauw) voor de Grote Baas en de 3 andere bergen voor jou.😉

Born to run. B.S.

Ja @Roy83 Mulbach is voor jullie het best om heen te rijden, is niet druk in die periode dus geen wachttijden bij de Karbachbahn. Van daar uit is het 37 km om de Königstour te skiën, en dat is heen en terug, ik zou als ik jullie was de tussen liggende pistes ook pakken dus de liften twee keer nemen en dan de piste er naast mee pakken.
@bartvwg Als je naar Hochkönig wil zou ik ivm de blauwe pistes naar Maria Alm gaan.
Zelf kun je dan een keer de Königstour nemen, want ook de piste vanaf Aberg, boven is blauw maar het onderste gedeelte met de verbinding naar Hintertal is best een lastige piste

Dienten Die Alte schule

Pfffff, probeer maar eens iets leuks (hotelletje, HP) te vinden zeg zonder me bont en blauw te betalen.
Daarnaast valt te vrezen dat Oostenrijk druk gaat worden en daar hebben we al helemaal geen zin in.

Bla, bla, bla.
Dienten Die Alte schule

@bartvwg met hoeveel personen gaan jullie
https://www.wintersport.nl/forum/topic/514813

Elly3 op 9 mrt 2020 13:29

Dank je wel, had het al gezien. 👍

Bla, bla, bla.

Pfffff, probeer maar eens iets leuks (hotelletje, HP) te vinden zeg zonder me bont en blauw te betalen.
Daarnaast valt te vrezen dat Oostenrijk druk gaat worden en daar hebben we al helemaal geen zin in.

bartvwg op 9 mrt 2020 09:02

ik heb via de lokale sites gezocht (schladming apartments en de site van de ski amade) en kreeg nog heel veel aanbod…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Allemaal veel te groot en te druk, zoeken meer iets gelijk Vent.
Klein en afgelegen en bovenal rustig. ;)
En anders plan C, lekker werken. :D

Bla, bla, bla.

Kijk eens in Osttirol of Karinthië.

Mr. Slow

Kijk eens in Osttirol of Karinthië.

Quick op 10 mrt 2020 08:31

Bedankt. Is inderdaad een mogelijkheid waar ik nog niet aan gedacht had!

Bla, bla, bla.

@bartvwg

Gebied Phyrn Pril (of zoiets😉)

Met Hinterstoder en Wuzeralm.
Zijn wij als beginners îndertijd 2 x geweest

Born to run. B.S.

Het is Vent geworden. :)
Lekker klein en afgelegen. Hopelijk niet druk en alsnog last-minute afgesloten. :p
Qua prijs eigenlijk nog best OK, enkel skipas en skilessen een heel stuk duurder dan Italië.

Bla, bla, bla.

Het is Vent geworden. :)
Lekker klein en afgelegen. Hopelijk niet druk en alsnog last-minute afgesloten. :p
Qua prijs eigenlijk nog best OK, enkel skipas en skilessen een heel stuk duurder dan Italië.

bartvwg op 11 mrt 2020 07:26

Komt vast goed. Skipas zal wel voor het hele otztal gelden en daarom zo duur zijn?

En als je Vent groot genoeg vindt, snap ik dat je mijn opties snel wat te massaal vindt ;). Veel plezier!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

2 jaar verder en toch een vergelijkbaar vraagstuk :). De geplande reis in 2020 is alsnog in het water gevallen, maar eind 21 hebben we vanuit Eben Hochkonig, Dorfgastein, Radstadt, Filzmoos en Flachau etc verkend. Bad Hofgastein en Schladming zijn er toen bij ingeschoten.

Het plan was om half maar (de 18e) naar Cervinia te gaan, maar dat moesten we annuleren ivm rugblessure van mijn vriendin. De boeking is een jaartje doorgeschoven. Het geluk wil dat de blessure snel genoeg beter wordt en we de 18e toch op wintersport kunnen :).

Cervinia is geen optie meer, de acco die we willen zit vol en er is weinig te vinden dat aan onze wensen voldoet én we gaan volgend jaar ook al.

Ik heb dus een nieuwe shortlist. Frankrijk valt voor nu af, want we willen (ivm die rugblessure) niet al te lang in de auto zitten. De shortlist:

Zwitserland:
Arosa Lenzerheide
Val d’Anniviers

Italië:
Livigno
Combi Kronplatz / Drei Zinnen

Oostenrijk
Warth Schrocken (incl Lech)
Ski Amadé vanuit Schladming of Eben (in het laatste geval kunnen we ook nog naar Bad Hofgastein en is een zonnig dagje Hochkonig ook een optie)

Ik wil ergens komend weekend boeken, als ik wat meer zicht heb op de omstandigheden, al lijken de omstandigheden nu overal wel goed.

Ik zoek het volgende:
Afwisselende pistes, de optie om naar verschillende gebieden (of hoeken van een gebied) te gaan. Liefst niet alleen maar zuidhellingen en vooral lege pistes. Liefst ook niet te ver rijden (maar alles onder de 10:00 vanuit Apeldoorn is prima).

Mis ik nog opties?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoi Roy,
Wij zijn net terug van een week Kronplatz. Prachtig skigebied met inderdaad mogelijkheden om naar Drei Zinnen en Alta Badia uit te wijken. St Vigil is een leuk dorp om te verblijven. Qua reistijd is het toch net iets verder. Als je kiest voor het skigebied Warth dan zou ik je het dorpje Holzgau aanraden. Makkelijk en snel aan te rijden vanuit Nederland. ‘ S ochtends pak je om 08.00 uur de bus en om 08.45 uur zit je in de skilift. Groet Lieqje.

Tnx! Ik ben redelijk bekend met de Dolomieten, maar nogmaals een bevestiging dat het leuk is, is fijn :). De reistijd is nog prima wat ons betreft, maar het zijn niet de hoogst gelegen gedeelten van de Dolomieten natuurlijk, dus met hogere lente temperaturen kan het snel minder worden.

Ik ga eens kijken naar Holzgau, volgens mij ben ik de zomer daar wel een doorheen gereden :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zit inmiddels in het gasteiner dal tot eind maart Roy, dat is wel echt een gemis dat je Bad Hofgastein niet hebt meegenomen hoor. Ook Schladming vond ik erg leuk, m.i. heb je toch een paar van de beste in de omgeving daar gemist dus. Had je Obertauern en Zauchensee in die omgeving al wel gedaan?

Veel opties zijn goed denk ik, al zou ik persoonlijk wel voor een gebied gaan waar in februari nog een goed pak sneeuw is gevallen. Ik weet dat de Italianen meesters zijn in kunstsneeuw en uiteraard is de omgeving prachtig.
Persoonlijk ski ik echter liever op echte sneeuw én heb ik het niet zo op ‘‘witte linten’’. Ik pak volgend jaar Italië wel weer mee, hopelijk hebben ze dan wat meer echte sneeuw.

Hoe is het nu dan in die gebieden @amelm? Ergens zit ik wel op het punt dat als ik nu moet kiezen dat ‘t weer Eben oid wordt, juist voor die 2 gebieden :).

Zauchensee in 2019 gedaan, maar geen straf om nog een terug te gaan :).

*bericht bewerkt door Roy83 op 06 mrt 2022 21:56

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie