raad de uitrusting van de koning

Normaal interesseert het koningshuis me niet echt, prima dat ze er zijn. Wat ze allemaal uitspoken: boeie. Maar nu het wintersport betreft vind ik het wel grappig. Het is eigenlijk een soort raad het plaatje: waarmee is onze koning uitgerust dit jaar in Lech?
Ik zie een Kjus jas, Leki stokken, Hestra handschoenen. Ski’s en schoenen worden wat onduidelijker. Schoenen denk ik Nordica en ski’s zijn denk ik Kastle. De grote vraag is natuurlijk: waar is de helm?
foto 2020

null

Vorig jaar was Kjus ook al van de partij, ook Hestra en de schoenen lijken ook dezelfde. Super duurzaam niet ieder jaar nieuwe gear.
foto 2019

null

Ook lijkt Maxima hetzelfde skipak, handschoenen en dezelfde stokken te hebben, whut!
foto 2020
null

Overigens valt hier natuurlijk geen reet uit af te leiden qua duurzaamheid en de rest van de kledingkast. Dit evenement is zo geregisseerd als maar zijn kan.

Hé ja, geen helm, vreemd. De hele familie zo te zien?
Maar, bye te way, wat hebben jullie Nederlanders toch met die (lelijke) Hestra-handschoenen? Is het dat de naam zo Nederlands overkomt of zo?

Bla, bla, bla.

@MiVe Over de helm is ieder jaar weer dezelfde discussie. Puur voor het fotomoment doen ze de helm + goggle af en maken ze een paar bochtjes op de oefenweide. Verder skien ze dus de hele vakantie gewoon met helm en goggle.

Born to Ride

Kastle ski’s en misschien wel Strolz schoenen.

Ik vermoed dat hij Strolz schoenen heeft.

Lasse Kjus pakkies. Ah, dat stond er natuurlijk al. En ze zijn natuurlijk hartstikke duurzaam joh. Echte Hollanders :).

*bericht bewerkt door Shane op 25 feb 2020 12:23

I can stick uphill ice, on my saucer...

@MiVe Over de helm is ieder jaar weer dezelfde discussie. Puur voor het fotomoment doen ze de helm + goggle af en maken ze een paar bochtjes op de oefenweide. Verder skien ze dus de hele vakantie gewoon met helm en goggle.

Matthias123 op 25 feb 2020 11:52

Precies. Grappige keuze voor skistokken (Komperdell CONTOUR TITANAL 2, echte toerskistokken) trouwens, zouden ze ook toerskiën?

Click. Click. Peace

Strolz schoenen zijn zo’n beetje volgeschuimde klompen, dus best gepast voor het Nederlands koningshuis.

En die helmen… Tja. Staat er nog “rolmodel” in de functieomschrijving van de royals, of is het tegenwoordig enkel nog “pispaal van de media”?

Ze staan in Lech nou niet bepaald bekend om hun kooplust, dat hoorde ik ooit in een rapportage op de Oostenrijkse tv.

Hahaha, raden wat de uitrusting is van de koning. Wat zou de koning wel niet denken als die dit leest.

Willy, als je dit leest, veel plezier daar. Als je geïnteresseerd in prachtige handmade ski’s dan kun je altijd aankloppen ;)

A winter without powder isn't a winter!

@MiVe Over de helm is ieder jaar weer dezelfde discussie. Puur voor het fotomoment doen ze de helm + goggle af en maken ze een paar bochtjes op de oefenweide. Verder skien ze dus de hele vakantie gewoon met helm en goggle.

Matthias123 op 25 feb 2020 11:52

Precies. Grappige keuze voor skistokken (Komperdell CONTOUR TITANAL 2, echte toerskistokken) trouwens, zouden ze ook toerskiën?

Rogier op 25 feb 2020 12:48

Toerskien/offpiste ligt misschien iets te gevoelig in de familie na het drama met Friso.

Born to Ride

@MiVe Over de helm is ieder jaar weer dezelfde discussie. Puur voor het fotomoment doen ze de helm + goggle af en maken ze een paar bochtjes op de oefenweide. Verder skien ze dus de hele vakantie gewoon met helm en goggle.

Matthias123 op 25 feb 2020 11:52

Ik heb toch echt een filmpje van vorige jaar, buiten t fotomoment van WA zonder helm.

Met of zonder helm…mogen ze toch zelf kiezen.

Het koningshuis heeft voor mij alleszins GééN voorbeeldfctie. Toch zeker niet in Belgenland.🤔

Born to run. B.S.

Laat die mensen lekker genieten van d’r vakantie, al dat gezeur over wel of niet een helm of welke kleding ze dragen.
Als je zelf een fotomomentje hebt zet je toch ook je helm af om er een beetje fatsoenlijk op te staan ;-)

Als je zelf een fotomomentje hebt zet je toch ook je helm af om er een beetje fatsoenlijk op te staan ;-)

fvanveer op 25 feb 2020 14:44

Sommigen kunnen beter hun helm ophouden.

Bla, bla, bla.

Als je zelf een fotomomentje hebt zet je toch ook je helm af om er een beetje fatsoenlijk op te staan ;-)

fvanveer op 25 feb 2020 14:44

Sommigen kunnen beter hun helm ophouden.

bartvwg op 25 feb 2020 14:47

hahaha sowieso! :-D

Kut kut kut Amalia verliest haar skistok op ongeveer 2:05

https://www.dumpert.nl/item/7849537_d8dc67d5

Edit: Alexia dus

*bericht bewerkt door Matthias123 op 25 feb 2020 15:47

Born to Ride

hahaha, het is Alexia, maar goed ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kut kut kut Amalia verliest haar skistok op ongeveer 2:05

https://www.dumpert.nl/item/7849537_d8dc67d5

Matthias123 op 25 feb 2020 15:43

Dat is Alexia…

Oh, dubbel…

*bericht bewerkt door Lotte77 op 25 feb 2020 15:51

Uitrusten doen we thuis wel!

@Bennie @ErikM en @Morzel: Goeie! Het lijkt erg op de Strolz RacingBlue (Man). https://www.strolz.at/skischuhmodelle

De hoofdprijs gaat natuurlijk naar wie de bril weet.

Dat Kjus is nog best prijzig btw. Ik ben niet zo op de hoogte van de luxe-merken, maar het merk had bij een beetje een Spider gehalte. Nahja genoeg van mij over de keuzes van de koning (of zijn mode adviseur). Lijkt me toch best vervelend omdat je er als koning niet mag uitzien als schlemiel en tegelijkertijd niet de indruk moet wekken dat je de hele tijd veel geld uitgeeft.
De Prince of Wales kan er ook wat van: https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/prince-charles/99225…

https://www.kjus.com/nl/en/men/ski/jackets-vests/?p=1…

Hoe kun je in hemelsnaam zo je stok verliezen? Stok nr. 2 was kennelijk ook al foetsie. Of zag ze opeens de prins op de witte ski?

Met of zonder helm…mogen ze toch zelf kiezen.

Het koningshuis heeft voor mij alleszins GééN voorbeeldfctie. Toch zeker niet in Belgenland.🤔

dan58 op 25 feb 2020 14:36

@dan58 - we hebben blijkbaar ooit al eens een poging ondernomen, zonder al te veel succes 😂

“Hij (Prins Laurent) skiede op een plaats waar dat niet toegestaan was en viel in een gat waarna ze hem een hele tijd niet konden terugvinden. Volgens Vaessen was de weg nochtans duidelijk aangegeven, maar kon de prins niet op tijd draaien.”
https://www.hln.be/showbizz/royalty/prins-laurent/noel-vaess…

Die sneeuw klinkt gelijk 100 keergesmoltenenweeropgevrorenenweeraanhetsmeltenwinterbergsneeuw. 🤔

Bla, bla, bla.

Ja, volgens mij " een echte ijsplek " op de piste.😅 maar ja… zonder foto ?? not happened.

*bericht bewerkt door dan58 op 25 feb 2020 16:41

Born to run. B.S.

Ik denk dat we nog veel gaan horen van Alexia. Een waardig opvolger van Prins Pils met zijn Ford Sierra in de sloot.

Ook leuk: https://nos.nl/l/2324469
Willy is boos (1:00).
Maar eerlijk is eerlijk: ik vind dat hij het zeer goed doet als koning.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 feb 2020 17:14

*Definitely Strolz! (Model Racing Blue)
*het sleepliftje -stukje ‘persmomentfolklore’- draait z’n laatste ronden. Mogelijk volgend jaar al een veel langere 6-zitter daar.
Op zoek naar andere locatie?

Ik was in Lech vandaag.
Veel Sneeuwval veel wind veel mensen maar geen Willem Alexander te bekennen.
Ik zou ze graag eens van een zwarte buckelpiste zien afkomen ipv die makkelijke.Maar ik neem aan dat hij dat ook wel kan.

Nog iets btw: zijn ze er nu omdat het schoolvakantie is? De kids zijn gewoon leerplichtig neem ik aan.

Nog iets btw: zijn ze er nu omdat het schoolvakantie is? De kids zijn gewoon leerplichtig neem ik aan.

MiVe op 26 feb 2020 20:18

Ja het is krokusvakantie voor het zuiden…

Nog iets btw: zijn ze er nu omdat het schoolvakantie is? De kids zijn gewoon leerplichtig neem ik aan.

MiVe op 26 feb 2020 20:18

Ja het is krokusvakantie voor het zuiden…

Tim. op 26 feb 2020 20:42

En het midden.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie