Volgend jaar zeer rustig?

Terwijl het seizoen nog volop bezig is, wordt er al weer gekeken naar het volgende seizoen. Dit jaar helaas niet kunnen gaan :( . Vakanties plannen met 4 gezinnen uit 2 verschillende regio's en ook nog een in Duitsland wonende familie blijkt toch lastig.

Alvast eens gekeken naar de voorjaarsvakantie Noord 2021: 20t/m28 februari, staat rood omcirkeld in de agenda.
Ook gekeken naar andere landen:
Duitsland: Geen een deelstaat heeft dan vakantie…
Frankrijk dan?: Zone B en C (Parijs, Noord Fr, en Zuid Fr), Dat is jammer, maar de voorkeur is er voor Oostenrijk, dus dat maakt Frankrijk irrelevant
Oostenrijk zelf: Geen een deelstaat…
Dit lijkt verdacht goed!

Ik heb zo het idee dat volgend jaar ideaal is om naar Oostenrijk te gaan, zeker met de drukte op de pistes (ik heb fotos van Ischgl gezien, grrrrrr!!!)
We zijn met een grote groep, en op zoek naar een skigebied voor: beginners, gevordenen en apres skiërs.
Hebben jullie aanraders? zat zelf te denken aan Solden.

Eventueel kunnen we ook naar Frankrijk, daar zijn de lessen in dagdelen en ouders willen ook samen met hun kinderen kunnen skiën. Hoe zou Val Thorens of Les Menuires zijn?

Graag hoor ik jullie ideeën!!

Wij gaan al jaren naar Val thorens en les Menuires met de kids . Ze hebben halve dagen les in de ochtend ( 9-12uur ). Maar je kan ook alleen de middag doen. de hele dag kan ook maar dat is wel heel lang vind ik , wordt vaak wel door franse gedaan, maar Nederlandse kinderen gaan vaak in de ochtend les nemen. ik vind het grote voordeel van Frankrijk dat je halve dagen les kan nemen en in de middag nog lekker samen met de kinderen de piste op. In Oostenrijk is vaak alleen hele dagen mogelijk ( 10 -15 uur met of zonder lunch) . Onze kinderen ( 5 en 9 jaar) hebben al een aantal jaren les bij Prosneige in Val Thorens en/of les Menuires. Ik vind fijne skischool. Nederlandse sprekende leraren of leraren die moeite doen om het te spreken. En niet al te grote groepen max 10 kinderen. en bij de kleintjes zelfs minder per leraar. Ze gaan al snel de grote piste op met de beginners . Esf vind ik persoonlijk te massaal en te onpersoonlijk. heb al geregeld groepen van 15 of meer kids meer gezien in hoogseizoen.

Drukte in het gebied vind ik over al gemeen wel mee vallen in hoogseizoen. Het verspreidt zich snel. wachttijden heb je altijd wel iets. maar meestal niet langer dan 15 minuten.

voor Oostenrijk heb ik geen idee. wij gaan altijd naar Frankrijk.

*bericht bewerkt door miepmiep op 25 feb 2020 15:33

@NiekBakker Noord zit sowieso vaak goed. Wij zitten hier in zuid altijd met die *** Carnaval. Dat is altijd de drukste week van het jaar omdat ze dan bijna overal in Europa vakantie hebben.

Born to Ride

@Matthias123 Klopt, dit jaar ook, we zitten volgens mij met een aantal Duitse Deelstaten en ook nog de meest bevolkte gebieden, volgend jaar dus gelukkig andere vakanties in de wintersport landen!

Voordeel Frankrijk: je zit gelijk op de piste.
Nadeel Solden: je moet met de lift naar boven voor start van de lessen en bij deze gondels is het ongeacht seizoen aardig druk smorgens.

Terwijl het seizoen nog volop bezig is, wordt er al weer gekeken naar het volgende seizoen. Dit jaar helaas niet kunnen gaan :( . Vakanties plannen met 4 gezinnen uit 2 verschillende regio's en ook nog een in Duitsland wonende familie blijkt toch lastig.

Alvast eens gekeken naar de voorjaarsvakantie Noord 2021: 20t/m28 februari, staat rood omcirkeld in de agenda.
Ook gekeken naar andere landen:
Duitsland: Geen een deelstaat heeft dan vakantie…
Frankrijk dan?: Zone B en C (Parijs, Noord Fr, en Zuid Fr), Dat is jammer, maar de voorkeur is er voor Oostenrijk, dus dat maakt Frankrijk irrelevant
Oostenrijk zelf: Geen een deelstaat…
Dit lijkt verdacht goed!

Ik heb zo het idee dat volgend jaar ideaal is om naar Oostenrijk te gaan, zeker met de drukte op de pistes (ik heb fotos van Ischgl gezien, grrrrrr!!!)
We zijn met een grote groep, en op zoek naar een skigebied voor: beginners, gevordenen en apres skiërs.
Hebben jullie aanraders? zat zelf te denken aan Solden.

Eventueel kunnen we ook naar Frankrijk, daar zijn de lessen in dagdelen en ouders willen ook samen met hun kinderen kunnen skiën. Hoe zou Val Thorens of Les Menuires zijn?

Graag hoor ik jullie ideeën!!

NiekBakker op 25 feb 2020 15:07

Wij zijn regio midden (010) en hebben dezelfde week vakantie als jullie in 2021

Ook in Oostenrijk kun je gewoon halve dagen les nemen

Dienten Die Alte schule

Noord en midden hebben samen vakantie. Vergeet ook Denemarken, Zweden en Noorwegen niet. Daar is ook vakantie in februari en met name in Frankrijk en Italië ben ik veel Scandinaviërs tegengekomen… Ik weet niet precies wanneer deze landen vrij zijn.

Ik heb zo het idee dat volgend jaar ideaal is om naar Oostenrijk te gaan, zeker met de drukte op de pistes (ik heb fotos van Ischgl gezien, grrrrrr!!!)
We zijn met een grote groep, en op zoek naar een skigebied voor: beginners, gevordenen en apres skiërs.

Graag hoor ik jullie ideeën!!

NiekBakker op 25 feb 2020 15:07

Hoi Niek, ik denk dat je de foto van Ischgl dalafdaling bedoelt. Gelukkig kan ik zeggen dat dit een enorm vertekenend beeld geeft, ik ben er gister geweest en er waren geen wachttijden langer dan 5 minuten (behalve om het skigebied in te komen). Dit zou een van de drukste weken moeten zijn, mij is het 100% meegevallen!

Ook in Oostenrijk kun je gewoon halve dagen les nemen

Elly3 op 25 feb 2020 17:58

erg weinig plaatsen doen halve dagen, de reden waarom wij naar Hochkoenig zijn gekomen… Ik denk dat er misschien nog maar een gebeid of 3 waren dat wij dat vonden ( met redelijk aantal km pistes) trouwens skischule dienten een aanrader!

@Skippy79 ik dacht dat het overal wel kon halve dagen ;) Ja skischool heeft sinds deze winter andere manager (wel in de familie) en die heeft het gelijk beter aangepakt, leuke kinderski weide, skischool waar ze tussen de middag eten en bij slecht weer wat kunnen schuilen en opwarmen met de kleintjes.
Veel plezier nog, ik rijd zaterdagochtend vroeg weer heen.

Dienten Die Alte schule

@Skippy79 ik dacht dat het overal wel kon halve dagen ;) Ja skischool heeft sinds deze winter andere manager (wel in de familie) en die heeft het gelijk beter aangepakt, leuke kinderski weide, skischool waar ze tussen de middag eten en bij slecht weer wat kunnen schuilen en opwarmen met de kleintjes.
Veel plezier nog, ik rijd zaterdagochtend vroeg weer heen.

Elly3 op 26 feb 2020 13:42

Veel skischolen in Oostenrijk doen heledagen. Ik heb ooit gekeken maar weinig die halve dagen doen. Behalve soms bij de kleintjes .

Dubbel

*bericht bewerkt door miepmiep op 26 feb 2020 15:37

Noord en midden hebben samen vakantie. Vergeet ook Denemarken, Zweden en Noorwegen niet. Daar is ook vakantie in februari en met name in Frankrijk en Italië ben ik veel Scandinaviërs tegengekomen… Ik weet niet precies wanneer deze landen vrij zijn.

mukkie op 25 feb 2020 18:12

Noorwegen heeft wintervakantie van week 7 tot 10 - waarvan de meesten vrij hebben in week 8 (oa regio Oslo).

Skischule Wagrain (Ski Amade) biedt ook halve dagen, ter info.

*bericht bewerkt door moderator op 26 feb 2020 16:32

Thank God summer is over!

Volgens mij maak je al een fout, Noord en Midden hebben in 2021 in week 8 vakantie.
Duitsland heeft 2 deelstaten die vakantie hebben in week 8
Denemarken heeft ook 1 deel vakantie in week 8
Enkele deelstaten in Oostenrijk ook.

Denk dat het drukker is dan je verwacht.

Groeten, Harald

@Harald3
Over Denemarken heb je gelijk
Weet niet hoe je bij Duitsland en Denemarken komt

null

null

Lijkt er inderdaad op dat er geen overlap is voor regio noord met duitse deelstaten en de carnavalsweek.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Plaats een reactie