Wanneer komen de touroperators met hun aanbod voor 2021?

Normaal gesproken gaan we direct na onze skivakantie (nu dus) mbv Google maps op zoek naar een appartement voor het volgende jaar. Komend jaar willen we het anders doen: kijken of we met de touroperators een leuk aanbod kunnen vinden incl. skipas, aangezien de skipasprijzen met groter wordende kinderen (dan 13 en 15) wel erg stevig worden. Maar wanneer gaan zij hun aanbod zo'n beetje online zetten? We willen dit jaar weer eens naar een SISO-locatie tijdens de voorjaarsvakantie (wel noord gelukkig) dus zullen we er wel snel bij moeten zijn om nog iets enigszins betaalbaars te kunnen vinden.

Goede ski-in / ski-out in een appartement in Frankrijk is meestal nog heel goed te boeken in september/oktober.
In de meeste gevallen zullen de grote touroperators hun aanbod ook not niet online hebben staan voor de zomer.

Als je voor een redelijke prijs naar een goed ski-in/ski-out hotel in Oostenrijk wil gaan wordt dit alles wel moeilijker naar mijn aanvoelen.

Ik heb even mijn mailbox nagekeken en dit jaar kreeg ik op 19 Juni het eerste mailtje van Sunweb over hun aanbod voor skizeizoen 2019/2020.
Hun “vroegboekacties” liepen tot 14 oktober.

Glide on!

aug./sept.staat zo’n beetje alles op Sunweb. Dat is mijn ervaring. Misschien een tip om deze vraag zelf aan Sunweb of andere touroperator te stellen. Succes

Bedankt voor jullie reacties. We zoeken een appartement in Frankrijk, daar zal meer aanbod in zijn dan siso-hotels in Oostenrijk. Maar we hebben natuurlijk ook wel wat (beperkende) wensen.

Ik ga even laten bezinken of we het aandurven om zo “lang” te wachten 😎

@Andereja , we doen zelf in ieder geval al ons best om nu al accommodaties van seizoen 20/21 aan te bieden op onze https://wintersport.nl/accommodatie. Zodra een aanbieder hun aanbod open zet komen ze er vanzelf bij te staan :)

Zelf regelen, mail sturen naar hotel en vragen om een aanbod. Touroperators rekenen hun skipasprijzen ook door, en hotels krijgen minder dan de advertentie prijs. Dus soms is er wel wat mogelijk.

Touroperators rekenen hun skipasprijzen ook door[/post]

Maar vaak krijgen ze (als ze genoeg bedden afhuren gedurende een seizoen) merkelijk betere prijzen voor hun skipassen en deze korting geven ze ook vaak grotendeels door aan hun klanten.
Vergelijk maar eens op een site van een touroperator wat de meerprijs is voor een extra skidag ten opzichte van de site van het skigebied zelf.

Glide on!

SISO?

Ski In - Ski Out, dus vanuit je accommodatie direct op de piste.

Ik heb vorig jaar in de zomer al gezocht, maar pas in augustus/september waren er veel accommodaties met bekende prijzen te vinden op de bekende boekingssites.

Zelf regelen, mail sturen naar hotel en vragen om een aanbod. Touroperators rekenen hun skipasprijzen ook door, en hotels krijgen minder dan de advertentie prijs. Dus soms is er wel wat mogelijk.

Fransv op 26 feb 2020 13:45

Touroperators betalen soms minder dan de helft voor een skipas dan de normale prijs omdat ze zulke enorme hoeveelheden skipassen afnemen. Zeker in het laagseizoen kan je daardoor soms al een appartement + skipas boeken voor de prijs waar je normaal alleen een losse skipas voor dat betreffende gebied hebt. Zo hebben wij 4 jaar geleden voor 210pp met zn 2e in een ruim 3 kamer appartement gezeten met een zwembad en sauna in het complex in st François longchamps. Dit ga je bij los boeken nooit vinden.

Born to Ride

Tour operators meestal juni . Maar dat gaat ook geleidelijk . niet alles staat er dan meteen op .

*bericht bewerkt door miepmiep op 26 feb 2020 22:31

Ski In - Ski Out, dus vanuit je accommodatie direct op de piste.

Andereja op 26 feb 2020 14:44

Aha weer wat geleerd 😀

Voor Frankrijk komen de prijzen van de grote aanbieders (P&V, Goelia, CGH ed) half mei beschikbaar, meestal wanneer het ski seizoen in Frankrijk afloopt. Boeken kan meestal met vroegboek korting tot 1 oktober. Let wel op de vakanties van Frankrijk, wat voor regio Noord in NL een rustige week kan zijn, kan in Frankrijk wel de top week zijn. Frankrijk heeft door de verdeling van de regio’s in totaal 4 weken voorjaarsvakantie! De touroperators komen dan redelijk snel hier achteraan met hun prijzen. Let er wel goed op, want zeker in de vakantie periodes is het niet altijd voordeliger om een pakket reis te boeken. De meeste skigebieden in Frankrijk hebben een familie skipas waarbij families met kinderen korting krijgen. Meestal kinderen tot en met 17 jaar. In Les Menuires bv ski je dan bij een 6 daagse skipas allemaal tegen het kinder tarief. Ik heb het verschillende jaren nagerekend, maar het deel voor de skipas bij de touroperator is gelijk aan het bedrag wanneer je deze zelf bij de lift maatschappij koopt, en soms zelfs duurder. Appartement kan je ook op deze manier uitrekenen, wat kost het rechtstreeks en wat via een touroperator. Afgelopen vakantie maakte dit prijsverschil voor ons niet uit, en voor het eerst een pakketreis geboekt. En meteen ook ontdekt wat de negatieve gevolgen hiervan kunnen zijn. Rechtstreeks was een parkeerplek inbegrepen, bij de touroperator op aanvraag, maar helaas was alles vol in de garage en in het gehele dorp (Tignes 1800) geen parkeerplek te vinden. Ook door de sneeuwstorm die we hadden (eerste week Kerstvakantie) waren de liften 2 dagen gesloten, hiervoor kon je geld terug ontvangen van de liftmaatschappij, maar omdat de skipas via de touroperator was aangeschaft moesten we dit thuis nog gaan regelen met de touroperator, met veel gedoe. Anders had ik dit ter plekke terug gekregen (2 dagen skipas voor 4 personen is best veel geld).

Voor Frankrijk komen de prijzen van de grote aanbieders (P&V, Goelia, CGH ed) half mei beschikbaar, meestal wanneer het ski seizoen in Frankrijk afloopt. Boeken kan meestal met vroegboek korting tot 1 oktober. Let wel op de vakanties van Frankrijk, wat voor regio Noord in NL een rustige week kan zijn, kan in Frankrijk wel de top week zijn. Frankrijk heeft door de verdeling van de regio’s in totaal 4 weken voorjaarsvakantie! De touroperators komen dan redelijk snel hier achteraan met hun prijzen. Let er wel goed op, want zeker in de vakantie periodes is het niet altijd voordeliger om een pakket reis te boeken. De meeste skigebieden in Frankrijk hebben een familie skipas waarbij families met kinderen korting krijgen. Meestal kinderen tot en met 17 jaar. In Les Menuires bv ski je dan bij een 6 daagse skipas allemaal tegen het kinder tarief. Ik heb het verschillende jaren nagerekend, maar het deel voor de skipas bij de touroperator is gelijk aan het bedrag wanneer je deze zelf bij de lift maatschappij koopt, en soms zelfs duurder. Appartement kan je ook op deze manier uitrekenen, wat kost het rechtstreeks en wat via een touroperator. Afgelopen vakantie maakte dit prijsverschil voor ons niet uit, en voor het eerst een pakketreis geboekt. En meteen ook ontdekt wat de negatieve gevolgen hiervan kunnen zijn. Rechtstreeks was een parkeerplek inbegrepen, bij de touroperator op aanvraag, maar helaas was alles vol in de garage en in het gehele dorp (Tignes 1800) geen parkeerplek te vinden. Ook door de sneeuwstorm die we hadden (eerste week Kerstvakantie) waren de liften 2 dagen gesloten, hiervoor kon je geld terug ontvangen van de liftmaatschappij, maar omdat de skipas via de touroperator was aangeschaft moesten we dit thuis nog gaan regelen met de touroperator, met veel gedoe. Anders had ik dit ter plekke terug gekregen (2 dagen skipas voor 4 personen is best veel geld).

MirjamP op 28 feb 2020 13:24

Bedankt voor deze tips!

Goede tips inderdaad Mirjam, dank! Ik ken de touroperators alleen maar van vakanties toen we nog geen kinderen hadden en dus niet gebonden waren aan de schoolvakanties. Dan scheelde het aanzienlijk, kon je echt de krenten uit de pap pikken. Ik ben dan ook bang dat het misschien allemaal niet zo mee gaat vallen, de vraag is natuurlijk ook groot voor die periodes Daarnaast vind ik het gewoon spannend om “lang” te moeten wachten… Ik ben er nog niet uit, ben dus ook gewoon op de normale manier aan het zoeken.

Daar is het wel heel verschillend hoe verhuurders erin staan trouwens! Heb er nu twee benaderd: een was al besproken (voor februari 2021! 😱) en de ander weigerde boekingen aan te nemen tot augustus.

We zoeken stug verder. 😎

Plaats een reactie