Update Stöckli WRT-ST

Enige weken geleden beweerde ik dat de Stöckli WRT een erg makkelijke vriendelijke ski was. Een aantal forummers waren waren dat minder met mij eens. Daar ik deze ski maar een paar uur had geprobeerd, heb ik deze ski nogmaals deze week een dag onder gebonden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn mening een beetje moet bijstellen. Voor mij blijft het een erg makkelijk te skiën ski op goed geprepareerde hellingen. Daarnaast heeft hij erg veel grip en reageert de ski subliem scherp en direct. Het is een erg torsie-stijve ski. Daarnaast heeft de ski een vrij forse side-cut. Ik kan me wel goed voorstellen dat de ski foutjes direct afstraft. En een beetje achterop hangen is helemaal een no-go.

Desalniettemin is de ski in de moguls nog prima te doen. Echter, de dalafdaling met aan het eind van de dag enorme ‘slush moguls’, was geen feest met de Stöckli WRT. Het gaat wel, maar kost wel veel kracht en energie. Om eerlijk te zijn blies ik mijn benen er volledig mee op.

Op zichzelf is dat niet echt een nadeel, het grootste gedeelte van de dag heb ik niet dat soort omstandigheden.

Ik moet dus mijn mening bijstellen. Het is een ski die onder de juiste omstandigheden makkelijk te skiën is. De ski vereist echt wel wat techniek en helemaal in wat lastiger omstandigheden. Het is zeker geen allemansvriend.

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Heel fijn @DokterUK Zouden meer mensen moeten doen, zo’n update.

Plaats een reactie