Skiwelt 7 t/m 14 maart 2020 wel of niet

Hoi Allemaal,

Wij hebben toch nog last minute besloten om dit jaar nog op wintersport te gaan.
Nu ga ik altijd naar skiwelt en dan het liefst westendorf voor de gezelligheid.

Nu is het weer al weken zo onzeker dat ik eigenlijk niet durf te boeken.
Wie weet hoe het weer er nu is en of het nog goed skien is in maart in dat gebied.
Wij zijn fanatieke skiers en zou natuurlijk zonde zijn als er overal pap ligt in de middag.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/skiwelt/weersverwacht…

Papsneeuw kan erbij horen in maart natuurlijk, verder is het koffiedik kijken.

ja lastig he…
haha maar moet nu toch wel deze week iets gaan boeken.
heb je nog andere opties voor een groot skiegebied met meer sneeuwzekerheid en gezelligheid in het dorp?

Hebben toevallig ook geboekt voor skiwelt vanaf 14-3. Heb vroeger in brixen in thale gewerkt en kon toen ook tot eind maart goed skieen boven. Alleen de dalafdaling is dan al vaak dicht

@Brietje. Tip van flip. Gewoon via lisse site’s boeken. Bijv kijken op skiwelt.at hebben nu een app. , Vlak bij de lift. Naast het vlakke liftje bij de dalafdaling naar brixen (vanaf westendorf) voor 550€

Bij warmer weer kun je nog altijd uitwijken naar Kitzbuhel. Minder last van papsneeuw daar. (op de zuid-hellingen van piste 61 en 66 onder de Talsen lift na)

*bericht bewerkt door Joy85 op 27 feb 2020 15:10

@Brietje
afhankelijk van het reisgezelschap, budget e.d. zou ik het wel durfen iets later te boeken. Hoewel je misschien nog rekening moet houden met omboekers vanuit de Dolomieten ;)

Zillertal is ook een optie, de bekende plaatsen als Gerlos, Mayrhofen.

Ga al jaren in die periode van het jaar skiën (ook in de water ‘lager’ gelegen gebieden), en nog nooit slechte condities gehad. Natuurlijk kan aan het eind van de dag de dalafdaling wat slushy zijn, maar dat lijkt mij geen reden om niet te gaan, toch?

Daarnaast gelet op de voorspellingen komende tijd gaat er nog voldoende sneeuw vallen. Ik zeg veel plezier op je vakantie!

Dank je wel allemaal voor de tips!
Hebben net geboekt en toch gewoon voor westendorf gekozen…

Ik ga ervanuit dat het goedkomt!

pas op hoor, ik denk dat het zwemmen op de piste’s wordt!

Hoe Hoger Hoe Beter

Tip: Hochkönig, Maria Alm, geen Hazes. Of gebied van Gerlos, ligt wat hoger. Wel Haxes en kroketten.

Karin Es

Ik ga ook vanaf de 13e, let wel op…het is feestweek in Westendorf :-)

Verder sneeuw situatie zal inderdaad wel wat papperig zijn. Vaak is het in Westendorf aan de fleiding en de ki west kant nog best aardig!

Gewoon genieten, en voor wat betreft het Hollandse sausje, of erin duiken of het negeren .
Dat laatste wordt in de feestweek wat lastig :-)

Hebben toevallig ook geboekt voor skiwelt vanaf 14-3. Heb vroeger in brixen in thale gewerkt en kon toen ook tot eind maart goed skieen boven. Alleen de dalafdaling is dan al vaak dicht

franky82 op 27 feb 2020 14:57

1b is al dicht…zijn mijn reisgenoten minder rouwig om dan ik :) heerlijke piste tot aan de koeienstal !

Plaats een reactie