Gedrag op de pistes

Verbaast me dat roken in de lift nog niet is genoemd. Het is me zelfs een keer gebeurd dat de bubble dicht was en zo’n mafkees een sigaret op dacht te steken.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Verbaast me dat roken in de lift nog niet is genoemd. Het is me zelfs een keer gebeurd dat de bubble dicht was en zo’n mafkees een sigaret op dacht te steken.

FrankW op 27 feb 2020 21:35

Inderdaad, sigaretten bah.
Maar een goede corona…

Een bende zotten die elkaar zitten na te jagen op de piste zonder omkijken naar iemand anders terwijl ze net daarvoor nog een leuk terrasje onveilig maakten en een aantal shots achterover kieperden. En daar zit ik dan met mijn 2 kleindochters ( 7 en 8 j) tussen.😈👹

Born to run. B.S.

Mensen die zich naar het doorgangs-poortje haasten en er vervolgens vlak voor gaan staan treuzelen omdat hun vrienden nog een stuk achter hen zijn, waardoor er vervolgens een stoeltjeslift leeg vertrekt omdat er niemand langs kan…

  • mensen die bij een drukke rij bij de lift heel graag perse bij hun groepje willen blijven waardoor er plekken leeg blijven in de stoeltjeslift en de wachtrij dus lang blijft
Spookie op 27 feb 2020 20:04

Daar is toch de singles rij voor, om als het druk is de zitjes vol te krijgen? Of was die er niet?

*bericht bewerkt door Slim op 27 feb 2020 22:29

Verbaast me dat roken in de lift nog niet is genoemd. Het is me zelfs een keer gebeurd dat de bubble dicht was en zo'n mafkees een sigaret op dacht te steken.

FrankW op 27 feb 2020 21:35

Inderdaad, sigaretten bah.

Hessel op 27 feb 2020 21:49

In Colorado zijn het meestal geen sigaretten… , en toen een jongetje naast me aan zijn moeder vroeg wat daar zo stonk, antwoordde zij met een strak gezicht: ‘een stinkdier’ (want dat ruikt inderdaad best een beetje gelijk) ;)

*bericht bewerkt door Slim op 27 feb 2020 22:31

Dit zijn zomaar wat voorbeelden van 1 week skien. Waar verbazen jullie je over en hoe kunnen we het leuk houden voor iedereen met inachtneming van de regels?

Ronski op 27 feb 2020 19:31

Geen irritaties eigenlijk, maar ik ga vaak in een rustige periode skiën. Wat betreft het leuk houden denk ik dat we goed de tien pisteregels in acht moeten nemen, maar niet meer dan dat! Dus geen snelheidslimieten, skibewijzen etc., het gewone leven zit al vol genoeg beperkingen en limieten. Liever geen Amerikaanse toestanden met een skipatrol die ergens verdekt opgesteld staat met zijn radargun.

Eigenlijk hebben alle irritaties te maken met dat men te veel bezig is met zichzelf en geen oog meer heeft voor de ander…

Spookie

Waar ik erg van kan balen is dat mensen die erg goed (en erg hard) kunnen skiën hun snelheid niet altijd voldoende aanpassen op drukke pistes of drukkere stukjes. Doe je gewoon lekker je ding, knalt er opeens vanuit het niets zo’n malloot vlak langs je heen. Ik schrik me dan kapot, maar zie om me heen ook dat mensen zo schrikken dat ze bv vallen of een onverwachte beweging maken waardoor achteropkomende skiërs weer vol in de ankers moeten. Andere dingen die hierboven genoemd worden kan ik me soms ook wel even kort aan ergeren, maar meestal weet de ander niet beter… Das uiteindelijk toch echt minder asociaal dan iemand die prima in staat is om bepaalde afwegingen te maken maar die gewoon geen zin heeft om rekening te houden met anderen. Vind ik dan…

Verbaast me dat roken in de lift nog niet is genoemd. Het is me zelfs een keer gebeurd dat de bubble dicht was en zo'n mafkees een sigaret op dacht te steken.

FrankW op 27 feb 2020 21:35

Dat is toevallig… dan zat je zeker bij mij in de lift. Ik vertaal de duur dat je in zo’n eitje zit naar het aantal sigaretten dat je binnen die tijd kan roken. Afhankelijk van het tijdstip van de dag kies Ik dan het 1 of 2 sigaretten eitje 🤷🏻‍♂️😆⛷

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 27 feb 2020 23:13

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Baaah… als Dr. met een voorbeeldfctie roken …hoe aso… 😉😁

Born to run. B.S.

Alhoewel ik geen snowboarder ben, denk ik dat alle snowboarders dit wel kunnen beamen:
Op een groen/lichtblauw smal pistepad skiërs die bochten gaan maken over de breedte van het gehele pad, waardoor je moet remmen en als snowboarder geen enkele vaart meer hebt.
Niet dat je er anders met een noodgang langs was gegaan natuurlijk.

*bericht bewerkt door Siard op 27 feb 2020 23:48

Stay frosty
  • mensen die bij een drukke rij bij de lift heel graag perse bij hun groepje willen blijven waardoor er plekken leeg blijven in de stoeltjeslift en de wachtrij dus lang blijft
Spookie op 27 feb 2020 20:04

Daar is toch de singles rij voor, om als het druk is de zitjes vol te krijgen? Of was die er niet?

Slim op 27 feb 2020 22:28

Die is er vaak bij gondels. Bij stoeltjesliften kom ik ze helaas nooit tegen…

Peter Pos

Ergerlijk hé … hier is mijn lijstje.

  1. Mensen op de lift met overdreven haast die het me niet eens gunnen dat ik nog even mijn buckles check wanneer ik uit de stoeltjeslift kom. Staat er iets op het fornuis of zo?

Ik kan er zo boos om worden, al die aso’s op de piste 😉

Hupla op 27 feb 2020 21:05

Toch begrijp ik het nooit waarom zoveel mensen maar blijven staan nadat ze uit een stoeltjeslift gaan. Soms kom je er gewoon niet eens door en krijg je nog boze reacties ook als je er tussendoor probeert te wurmen…

Peter Pos

Deze week heb ik mij helaas toch wel weer verbaasd over het gedrag op de pistes.

  1. Bij het verlaten van de lift niet direct het gebied er achter vrijmaken;
  2. Stoppen midden op de piste en niet aan de zijkant maar met een groep breeduit over de piste;
  3. Dwars door klasjes heen skien;
  4. Zelf roepen tegen langzamere skiërs dat ze moeten uitkijken terwijl degene die dat riep van boven kwam.

Dit zijn zomaar wat voorbeelden van 1 week skien. Waar verbazen jullie je over en hoe kunnen we het leuk houden voor iedereen met inachtneming van de regels?

Ronski op 27 feb 2020 19:31

dat iemand bij het verlaten van de stoeltjeslift over de punten van mijn ski’s gaat (ikzat helemaal rechts) en daar niets van merkt, gewoon doorskiet, terwijl ik op de grond lig. Totaal niet met zijn omgeving bezig, alleen met zichzelf. Dit was in Winterberg. Ik verbaas me ook over de traagheid en onhandigheid bij het aanschuiven voor de stoeltjeslift, als er een lange rij is. Als er iedere keee maar 3 mensen plaatsnemen in een 6 persoonslift dan schiet het niet op.

Lees veel reacties. Dit leeft toch wel behoorlijk onder de wintersporters. Het zal natuurlijk ook te maken hebben met de drukte in deze 2 weken. Als ik in april ga skien is het al veel rustiger en heb je er minder last van.

Maar vooral het rekening houden met… en dat je niet alleen op de wereld bent is soms best lastig voor sommige mensen. Waaronder het rekening houden met kinderen die gecontroleerd de piste af willen komen maar nog niet de snelste zijn.

Lees veel reacties. Dit leeft toch wel behoorlijk onder de wintersporters. Het zal natuurlijk ook te maken hebben met de drukte in deze 2 weken. Als ik in april ga skien is het al veel rustiger en heb je er minder last van.

Maar vooral het rekening houden met… en dat je niet alleen op de wereld bent is soms best lastig voor sommige mensen. Waaronder het rekening houden met kinderen die gecontroleerd de piste af willen komen maar nog niet de snelste zijn.

*bericht bewerkt door moderator op 28 feb 2020 06:32

Ik lees ook veel reacties, ronski ;-)

Verbaast me dat roken in de lift nog niet is genoemd. Het is me zelfs een keer gebeurd dat de bubble dicht was en zo’n mafkees een sigaret op dacht te steken.

FrankW op 27 feb 2020 21:35

Dit ja, en dan de stank van wiet.
En nu we over stank bezig zijn: stinkende mensen in liften, of het nu scheten zijn, alcohol of overmatig parfum…

Bla, bla, bla.

Alhoewel ik geen snowboarder ben, denk ik dat alle snowboarders dit wel kunnen beamen:
Op een groen/lichtblauw smal pistepad skiërs die bochten gaan maken over de breedte van het gehele pad, waardoor je moet remmen en als snowboarder geen enkele vaart meer hebt.
Niet dat je er anders met een noodgang langs was gegaan natuurlijk.

Siard op 27 feb 2020 23:48

Jep, kan vervelend zijn. Ik roep dan nog weleens achtung dan willen ze nog weleens aan de kant gaan. Meeste andere ergernissen niet al teveel last van, gezien ik buiten de vakanties ga. Al heb je de natuurlijk altijd wel een paar.

Groepen mensen dat stoppen net voor de ingang van de lift en blijven daar staan, of daar hun ski’s uitdoen, daar heb ik schijt aan en stap over alles en iedereen heen. Na deze week vooral gemerkt dat het NL’ers zijn!

Wel was ik verbaast hoeveel mensen stopten als mijn dochter (9) was gevallen de eerste dagen. misschien 5 keer gevallen en telkens mensen direct naartoe geskied om te vragen of alles in orde was en helpen met ski’s en stokken…

Mensen die zich ergeren op vakantie… :)

Mensen die zich ergeren op vakantie… :)

Harm op 28 feb 2020 08:23

Het is allemaal relatief ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dus jij ergert je ook aan jezelf ;)

Het is net als pp de autobaan, als ieder zich normaal gedraagt gaat alles goed.

Hen48

Wel was ik verbaast hoeveel mensen stopten als mijn dochter (9) was gevallen de eerste dagen. misschien 5 keer gevallen en telkens mensen direct naartoe geskied om te vragen of alles in orde was en helpen met ski’s en stokken…

Skippy79 op 28 feb 2020 08:01

Doe ik ook altijd, er moest maar eens iets zijn, het lijkt me zwaar klote als je iets hebt na een val(letje) en iedereen skiet je voorbij. ;)
Ik erger me dan wel eens aan mensen die zich daaraan dan weer ergeren. Ergerlijk!

Bla, bla, bla.

Mensen die vanaf het instappen van de lift beginnen te praten tot en met het uitstappen en dan nog tegen je aan beuken of je board raken bij het uitstappen.

@Hulst

Wat is pp?

Born to run. B.S.

@Hulst

Wat is pp?

dan58 op 28 feb 2020 10:24

“op”?

Het is net als OP de autobaan…

@dan58. Nee dat is" per persoon".Ik heb, sorry gun me, te weinig tijd om terug te lezen. Typisch gevalletje pensionado.

Hen48

Plaats een reactie