Nieuwe ski’s

Hallo

Ik weet dat veel mensen dit doen, en merk ook dat er steeds heel bruikbare tips in komen van mensen met de nodige kennis.

Ik ben dus op zoek naar mijn eerste paar ski’s en botten in een goede combo. Ben momenteel 23 jaar en ski al sinds ik 6 jaar ben. Heb al met veel ski’s en ook skibotten geskied, omdat ik toch graag alles een keertje wil proberen. Nu heb ik deze winter geskied met Atomic Redster XT (in combinatie met de botten: Fischer my one XTR - flex80). En dit vond ik echt heerlijk skiën. Heb mij waanzinnig geamuseerd, gaf veel power en deed wat ik vroeg. De botten zaten mij ook echt heerlijk goed, iets wat zelden gebeurt.

Zijn er dus nog ski’s die hierop lijken, of die zelfs nog beter zijn (respectievelijk met diezelfde botten of iets in die aard)? Ik ben 1m77, weeg rond de 80 kilo. Ik hou echt van snelheid, maar ook van het carven (alle soorten bochten). Ik zoek daarom ook een stabiele ski die mij veel zelfvertrouwen geeft en die ik dus lekker tot het uiterste kan trekken. Over de Dynastar speedzone 12ti heb ik al veel positief nieuws gehoord, maar weet niet of die zo goed past in de lijn die ik zoek :)

Klein tegenvoorbeeldje: op de voorlaatste dag heb ik de ski’s gewisseld voor Fischer The Curv premium TI. Hier vond ik niets aan. Voelde vrij gevoelloos aan. Heb ze meteen teruggewisseld!

Iemand die hier dus raad over heeft?

Alvast bedankt!

and then I waddled away, waddle wadlle, till the very next day

Als deze schoenen zo fijn zaten zou ik gewoon een paar van deze schoenen in dezelfde maat zoeken. Ik denk dat je schoenen los moet zien van ski’s, en het vooral belangrijk is dat de pasvorm goed is en de flexibiliteit ten opzichte van je niveau ongeveer klopt.

Bij deze schoenen kun je dan een paar ski’s zoeken die passen bij je niveau, stijl, lengte en gewicht. Er staan een aantal topics op deze site waar goed aangegeven staat welke dingen belangrijk zijn bij de keuze voor een ski, en hoe je je niveau het beste aan kunt geven. Dit maakt het makkelijker voor anderen om een goed advies te geven welke ski’s voor jou misschien geschikt zijn.

Plaats een reactie