9 nachten (Ipv een week) in Frankrijk

Ruuddeveld29 februari 2020 · 13:14

Wij willen volgend jaar eens naar Frankrijk. Nu boeken wij in Oostenrijk altijd van vrijdag tot zondag (9 nachten) Ivm reizen. Dit is dan eigenlijk altijd B&B, maar bevalt prima. Is dit in Frankrijk ook mogelijk? kan er weinig vinden. Tips zijn welkom. Gr.Ruud

Hulst29 februari 2020 · 13:58

B&B groupe France heeft een intensieve en betaalbare hotelketen in heel Frankrijk maarr ook in omliggende landen. Er zijn ook mogelijkheden nabij Franse skigebieden maar niet in die gebieden zelf. Meestal worden die B&B’s op doorreis gebruikt, maar je kunt ook gemakkelijk de skidorpen bereiken. Op de eigen website van B&B groupe France vindt je een overzichtskaart.
Misschien zoek je dit niet maar het is wel een mogelijkheid. Er zijn ook andere aanbieders van die hotels, maar je moet wel de eigen website hebben.

Hen48
Ruuddeveld29 februari 2020 · 14:05

Ok, thnx. Maar de bedoeling is maximaal 3 km vd piste.

Hulst29 februari 2020 · 14:40

Zit wel in Moutiers aan de voet van de klim naar Les Menuires.

Hen48
Tiny-M29 februari 2020 · 17:53

Heb je al voorkeur voor een gebied? Zou vooral op de websites van de gebieden zelf kijken, genoeg hotels danwel b&b achtige accommodaties te boeken.

Quick29 februari 2020 · 17:53

Hulst, er zijn ook genoeg betaalbare, kleinschalige pensionnetjes en B&B’s (bed and breakfast) te vinden in Frankrijk. Er wordt niet gedoeld op de door jou genoemde hotelketen, met voornamelijk hotels voor mensen op doorreis nabij de snelweg.

Mr. Slow
Hulst29 februari 2020 · 18:04

@Quick. Het en verschil is dat die goed en zeer betaalbaar zijn. En dat die meestal voor- door of terugreis worden gebruikt, is me na langer dat 10 jaar, zowel 's zomers als 's winters, meer dan genoegzaam bekend.

Hen48
Onnem29 februari 2020 · 18:11

Je kunt makkelijk van vrijdag tot zondag. Gewoon 3 weken boeken.

Als je dat te duur vindt. Overnacht van vrijdag op zaterdag voorafgaand, en van zaterdag op zondag na je vakantie, in een pension of een B+B op een uur of 2 rijden. Gites de France voor authentiek, of via booking voor een snelweg blokkendoos.

*bericht bewerkt door Onnem op 29 feb 2020 19:06

The older I get, the better I was
Onnem29 februari 2020 · 18:15

Deze bijvoorbeeld, heb ik goede ervaring mee. Beetje oubollig, maar wel aardige mensen en ge-wel-dig lekker eten.

https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-d10071042?m=19905…

*bericht bewerkt door Onnem op 29 feb 2020 18:40

Onnem29 februari 2020 · 18:41
HN6529 februari 2020 · 18:42

Wij hebben hier een keer in de winter gezeten, wel steeds de Alp oprijden met de auto of bus (maar dat valt best mee) of naar 2 Alpes (zou ik niet doen), of nog zo wat gebieden rond Grenoble. Over de Iseran naar Serre Che kan ook mits de Iseran open is (vaak niet zo).

https://www.airbnb.nl/rooms/41372486?adults=2&check_in=2021-…

Ruuddeveld1 maart 2020 · 09:16

B&B apart op vrijdag en zondag is optie maar wel omslachtig. Staan we 2x in/uit te pakken. Frankrijk is niet noodzakelijk maar we horen geweldige verhalen over de pistes daar. We zoeken dus accommodatie voor 9 nachten, in Oostenrijk geen probleem maar in Frankrijk lastig.

Bennieblogger1 maart 2020 · 09:41

@Ruuddeveld Vertel dan eerst eens wat voor accomodaties en welke periode jullie normaal boeken. Om wat gerichter tips te kunnen geven.
En vertel gelijk even waar jullie normaal gesproken van vrijdag tot zondag zitten. Ben zelf wel benieuwd, want ik ken in Oostenrijk vrijwel géén plekken die dat aanbieden op de grotere en/of meer afgelegen hotels na. Je breekt toch 3 potentiële weken open (2 als je ook zondag tot zondag kunt aanbieden).

Onnem1 maart 2020 · 10:04

Precies wat ik bedoel @Bennie. Als je van vrijdag t/m zondag boekt, dan moet die accomodatie eigenaar blijkbaar plek hebben EN het niet erg vinden dat dan andere mensen, alleen van maandag t/m vrijdag kunnen boeken. Vrijwel niemand wil dat. Of het moet een accomodatie zijn waar niemand wil zitten, anders zat hij wel vol. Je kunt wel een gelukje hebben als je buiten het seizoen gaat, en dan last minute boeken.

Ik vind het trouwens niet zo’n gedoe hoor, om de 2 nachten voor- en na je skiweek in een andere accomodatie te zitten. Je hoeft alleen een set reiskleren en je toilettas apart te houden. Dat doe ik al 25+ jaar zo, nu ook met met gezin. Ik zie het probleem niet, maar wie ben ik ;)

Lesairelles1 maart 2020 · 10:40

Kijk eens bij www.les-airelles.fr .

Plaats een reactie