Tjonge tjonge

Beste Volvo- (Nl) en Duitse merken- (B) bestuurders (), werden jullie nu niet doodnerveus van jezelf daar op die linker rijstrook vandaag op de A8 en de 61 richting noorden (hoogstwaarschijnlijk ook op een trits andere bahnen)???
(
) niet beledigd voelen als jouw firmawagen niet vermeld werd, er waren exemparische uitzonderingen! 😉

Wat is een exemparische uitzondering.🤔

Born to run. B.S.

Kon je het niet bijhouden?

Ik heb een Frans exempaar. 😎

Bla, bla, bla.

Oei sorry, was wat moeilijk voor de Linkerstrookjes.😏
Exemplarisch 
bijv.naamw.
Verbuigingen:  
exemplarischer

  1. Bij wijze van voorbeeld 2) Karakteristiek 3) Reprensatief (bij wijze van voorbeeld) 4) Representatief 5) Voorbeeldigrechtswetenschap: bij wijze van voorbeeld. …

Als je weet hoe ontzettend ontspannen een Volvo rijd, denk ik dat ze er niet dood nerveus van werden. Maar lief dat je het je aantrekt. Oh voor de rechterstrookjes, doodnerveus zijn twee losse worden, als in dood nerveus.

Beste Volvo- (Nl) en Duitse merken- (B) bestuurders (), werden jullie nu niet doodnerveus van jezelf daar op die linker rijstrook vandaag op de A8 en de 61 richting noorden (hoogstwaarschijnlijk ook op een trits andere bahnen)???
(
) niet beledigd voelen als jouw firmawagen niet vermeld werd, er waren exemparische uitzonderingen! 😉

Erik12 op 29 feb 2020 19:11

Op de rechterstrook had je wat aandacht kunnen besteden aan spelling😉

@robmaas202: rijdt*

en ook https://woordenlijst.org/#/?q=doodnerveus

(Ik doe graag mee als er over spelling en grammatica gezeverd wordt, verder voel ik me niet als linker- noch rechterstrookchauffeur aangesproken 😉)

Ja lullig, als je door een Smart van de weg wordt gedrukt.

Is exemparisch dan een " verbuiging" van exemplarisch?.. waarschijnlijk … Voltooid Versnelde Tijd.😉

Born to run. B.S.

@robmaas202: rijdt*

en ook https://woordenlijst.org/#/?q=doodnerveus

(Ik doe graag mee als er over spelling en grammatica gezeverd wordt, verder voel ik me niet als linker- noch rechterstrookchauffeur aangesproken 😉)

Morzel op 29 feb 2020 19:58

Leuk, want het woord niet is fout.
https://onzetaal.nl/taaladvies/noch/

Wat wil je eigenlijk zeggen @Erik12 ?

*bericht bewerkt door Skimams op 29 feb 2020 20:06

mama on a mission in the snow

Zo’n toeterende wartburg vind ik ook altijd bloedirritant.

@Skimams
😁😂💪

Born to run. B.S.

@skimams: was eigenlijk een ja-nee vraag (oei: koppelteken en spatie… staan deze wel correct (oei: correct met “c”)). Maar aan de instant “nerveuze” reacties te zien, is het antwoord al wel duidelijk. Ik zie het wel aan vanuit mijn “Lada”. 😎

Bedoel je nu eigenlijk dat je verlekkerd hebt zitten kijken naar wat er links van je allemaal voorbij kwam?

Ach… ieder zijn dingetje! Racen en laten racen😜

mama on a mission in the snow

Op links en door… Doe ik ook met de vrachtwagen.

Ps zal de 14e eraan denken als ik naar oosterijk ga en de 23e onderweg naar zwitserland. Om constant te seinen zodat die luie mensen die langzaam rijden opzouten naar rechts

Leuk, want het woord niet is fout.
https://onzetaal.nl/taaladvies/noch/

DrPhil op 29 feb 2020 20:03

Ik denk dat je dat artikel nog eens goed moet lezen 😉.

De “niet” hoort bij “aangesproken”, en is geen deel van de bijwoordelijke bijzin “als linker- noch rechterstrookchauffeur”.

In B. rijd ik meestal in het midden en dus NIET links , NOCH rechts.
Dus ik voel me ook NIET aangesproken.☺🤩

Born to run. B.S.

Het viel eigenlijk wel mee vandaag, als ik aankwam en even met groot licht een signaal gaf ging iedereen keurig opzij.

.

Wat ik wel merkte is dat ik soms 2 km over een totaal lege rechterbaan kon rijden terwijl iedereen links treintje aan het rijden was met remlichten.

Het is geen efficiënt gebruik van de weg.

@Aural helaas erg herkenbaar de laatste paar jaar in DE. Dan rijden de péages toch een stuk prettiger.

Leuk, want het woord niet is fout.

https://onzetaal.nl/taaladvies/noch/

DrPhil op 29 feb 2020 20:03

Ik denk dat je dat artikel nog eens goed moet lezen 😉.

De “niet” hoort bij “aangesproken”, en is geen deel van de bijwoordelijke bijzin “als linker- noch rechterstrookchauffeur”.

Morzel op 29 feb 2020 20:29

Het is geen bijwoordelijke bijzin 😜.
Nu weer verder met het razend interessant onderwerp.
Zat er ook een NSU RO 80 bij?

Hahaha😂😂 nee ik word niet nerveus van mijn volvo maar jij blijkbaar wel. 🙈🙈 Blijf jij maar lekker rechts rijden. Aaaaaan de kant😁

en jij je maar druk maken de hele 9-10 uur terug. Vond ze daarentegen vroeger nog lelijker die Volvo’s. Tegenwoordig gaat het wel maar die remlichten zijn nog steeds lelijk en dan die nep uitlaat. Snap inderdaad niet dat mensen die niet voorbij laten zodat ze heel snel uit het zicht verdwijnen.

Verder ontbreekt wel alle relevantie t.o.v. de kern van deze site (iets met Wintersport).

Met welk automerk mag ik je dan wel van de weg drukken/toeteren/seinen?!

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 29 feb 2020 23:33

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als je weet hoe ontzettend ontspannen een Volvo rijd, denk ik dat ze er niet dood nerveus van werden. Maar lief dat je het je aantrekt. Oh voor de rechterstrookjes, doodnerveus zijn twee losse worden, als in dood nerveus.

robmaas202 op 29 feb 2020 19:49

Rob, als je dan toch wil iemand taalkundig wil verbeteren… rijdt moet in dit geval met dt geschreven worden.

Peter Pos

Alvast bedankt voor de vele taaladviezen. Zou meer moeten gebeuren op fora.
Ik hoop enkel dat ik de juiste kritieken van de valse kan onderscheiden…
Maar, als het niet teveel af zou leiden, even terug naar het inhoudelijke: veilig en vlot terugkeren van een deugddoende skivakantie.

@Aural en @Tiny-M: jullie snappen helemaal mijn punt.
Het ging me inderdaad niet om de irritante solist die vastgeroest lijkt op de linkerrijstrook, waardoor je in de ankers moet en die maar na wat “aandringen” plaats maak.
Het viel me gisteren extra op omdat ik normaal voor mijn skitrips de Duitse (kortste) route tijdens de hoogseizoen weken niet volg, maar hier eens een uitzondering op maakte. En dus, na even mee in die colonnes te hebben gezeten en remmengasremmengas beu was, ben ik lekker rechts met cruisecontrol gaan rijden tot de volgende LKW die je aan de horizon kon zien opdoemen.
Hierdoor viel ons het verschil in fiscaliteit tussen NL en B ook zo op (zie mijn aanhef in de eerste post). :-)

Alvast bedankt voor de vele taaladviezen. Zou meer moeten gebeuren op fora.
Ik hoop enkel dat ik de juiste kritieken van de valse kan onderscheiden…
Maar, als het niet teveel af zou leiden, even terug naar het inhoudelijke: veilig en vlot terugkeren van een deugddoende skivakantie.

@Aural en @Tiny-M: jullie snappen helemaal mijn punt.
Het ging me inderdaad niet om de irritante solist die vastgeroest lijkt op de linkerrijstrook, waardoor je in de ankers moet en die maar na wat “aandringen” plaats maak.
Het viel me gisteren extra op omdat ik normaal voor mijn skitrips de Duitse (kortste) route tijdens de hoogseizoen weken niet volg, maar hier eens een uitzondering op maakte. En dus, na even mee in die colonnes te hebben gezeten en remmengasremmengas beu was, ben ik lekker rechts met cruisecontrol gaan rijden tot de volgende LKW die je aan de horizon kon zien opdoemen.
Hierdoor viel ons het verschil in fiscaliteit tussen NL en B ook zo op (zie mijn aanhef in de eerste post). :-)

Erik12 op 1 mrt 2020 08:08

De V40’jes waren goed vertegenwoordigd begrijp ik 😉? Ik begrijp je punt volkomen @Erik12, als de Nederlanders en Belgen oververtegenwoordigd zijn is elke vorm van wegdiscipline ver te zoeken en zijn we allemaal heel bang om een plekje te verliezen, of beter gezegd een ander een plekje te gunnen. Het contrast met drukke dagen en momenten waar het vrijwel louter Duitsers zijn is gigantisch.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vond het gisteren opvallend rustig voor mij op de linkerbaan.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie