Tjonge tjonge

De Duitsers zelf zijn ondertussen ook wel wat wegdiscipline verloren. “Vroeger” was het verschil nog veel groter, maar ze beginnen steeds meer op ons te lijken 😃.

De Duitsers zelf zijn ondertussen ook wel wat wegdiscipline verloren. “Vroeger” was het verschil nog veel groter, maar ze beginnen steeds meer op ons te lijken 😃.

franksplinter op 1 mrt 2020 10:06

Klopt, dat is zelfs letterlijk een argument dat de belangenclubs voor de Freie Fahrt aanvoeren. De discipline gaat steeds meer verloren, omdat het gevoel van gevaar bij kleinere snelheidsverschillen minder wordt, waardoor het aantal aanrijdingen flink zal stijgen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De Duitsers zelf zijn inderdaad ook erg van het links rijden tegenwoordig…

En toch zijn Duitsers over het algemeen nog een heel stuk hoffelijker op de snelweg… Nederlanders zijn prutsers en rijden puur voor zichzelf. Belgen rijden nog slechter dan Nederlanders, maar zijn minder actief in het doelbewust frustreren van andere weggebruikers om er zelf maar voordeel uit te halen…

Als je weet hoe ontzettend ontspannen een Volvo rijd, denk ik dat ze er niet dood nerveus van werden. Maar lief dat je het je aantrekt. Oh voor de rechterstrookjes, doodnerveus zijn twee losse worden, als in dood nerveus.

robmaas202 op 29 feb 2020 19:49

Rob, als je dan toch wil iemand taalkundig verbeteren… rijdt moet in dit geval met dt geschreven worden.

peterpos op 29 feb 2020 23:49

@peterpos

Dit heeft @Morzel al eeuwen geleden verbeterd.

En het is…als je iemand wil ipv wil iemand.🤔😉

*bericht bewerkt door dan58 op 01 mrt 2020 10:58

Born to run. B.S.

De Duitsers zelf zijn inderdaad ook erg van het links rijden tegenwoordig…

Tiny-M op 1 mrt 2020 10:30

Beieren en Baden-Wurttemberg zijn al een heel verschil t.o.v. Noordrijn-Westfalen. In de voormalige DDR, die het historisch niet gewend waren is het zelfs nog “ouderwets”.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Als je weet hoe ontzettend ontspannen een Volvo rijd, denk ik dat ze er niet dood nerveus van werden. Maar lief dat je het je aantrekt. Oh voor de rechterstrookjes, doodnerveus zijn twee losse worden, als in dood nerveus.

robmaas202 op 29 feb 2020 19:49

Rob, als je dan toch wil iemand taalkundig verbeteren… rijdt moet in dit geval met dt geschreven worden.

peterpos op 29 feb 2020 23:49

@peterpos

Dit heeft @Morzel al eeuwen geleden verbeterd.

En het is…als je iemand wil ipv wil iemand.🤔😉

dan58 op 1 mrt 2020 10:55

Klopt, @dan58 dat zag ik later ook.

Peter Pos

Beste Volvo- (Nl) en Duitse merken- (B) bestuurders (), werden jullie nu niet doodnerveus van jezelf daar op die linker rijstrook vandaag op de A8 en de 61 richting noorden (hoogstwaarschijnlijk ook op een trits andere bahnen)???
(
) niet beledigd voelen als jouw firmawagen niet vermeld werd, er waren exemparische uitzonderingen! 😉

Erik12 op 29 feb 2020 19:11

Klopt Erik12 helemaal gelijk, zelf zoveel mogelijk rechts gehouden (met Volvo) veel links plakkers gezien. Waar kon ging het gas erop 😅

Belgen rijden nog slechter dan Nederlanders.

Demtsjenko op 1 mrt 2020 10:37

Daarom rij ik hoofdzakelijk s’nachts, heeft niemand er last van. 😁

Bla, bla, bla.

En toch zijn Duitsers over het algemeen nog een heel stuk hoffelijker op de snelweg… Nederlanders zijn prutsers en rijden puur voor zichzelf. Belgen rijden nog slechter dan Nederlanders, maar zijn minder actief in het doelbewust frustreren van andere weggebruikers om er zelf maar voordeel uit te halen…

Demtsjenko op 1 mrt 2020 10:37

Treffende omschrijving!

Nederlander achter het stuur is bloed aan de muur.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Een Duitse collega vertelde mij pas dat hij ‘voorzichtiger’ moet rijden als er in vakantie-perioden veel Nederlanders op de Duitse autobahn zijn. Hij merkt dus echt het verschil in rijstijl als er wel of juist niet veel Nederlanders onderweg zijn.

Een Duitse collega vertelde mij pas dat hij ‘voorzichtiger’ moet rijden als er in vakantie-perioden veel Nederlanders op de Duitse autobahn zijn. Hij merkt dus echt het verschil in rijstijl als er wel of juist niet veel Nederlanders onderweg zijn.

zenith op 1 mrt 2020 12:04

Geen woord over de Belgen in die comment.
@bartvwg, kom gerust terug uit de duisternis rijden. Ik trek me er ook niets van aan en rij zoveel mogelijk op het rechtervak (welliswaar wel met een VW - vroeger reed ik met een Volvo)

Schwarze Schrift auf gelbem Grund - halte Abstand, bleib gesund!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sommige Nederlanders nemen echt te veel spullen mee heb ik de indruk en dat rijdt nu eenmaal niet zo fijn. Beperkt zicht achter, weerstand XL dakkoffer, box op de trekhaak en soms zelfs aanhangwagens. Als die dan ineens links kruipen om tegen 5km/u sneller hun voorligger in te halen en je zelf in de remmen mag duiken … da’s natuurlijk niet zo leuk en zelfs gevaarlijk. De FIS regels mbt voor en achterliggers gelden alleen maar op de piste, niet op de Autobahn 😉

*bericht bewerkt door Hupla op 01 mrt 2020 16:28

Schwarze Schrift auf gelbem Grund - halte Abstand, bleib gesund!

Shane op 1 mrt 2020 15:46

🤣

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Sommige Nederlanders nemen echt te veel spullen mee heb ik de indruk en dat rijdt nu eenmaal niet zo fijn. Beperkt zicht achter, weerstand XL dakkoffer, box op de trekhaak en soms zelfs aanhangwagens. Als die dan ineens links kruipen om tegen 5km/u sneller hun voorligger in te halen en je zelf in de remmen mag duiken … da’s natuurlijk niet zo leuk en zelfs gevaarlijk. De FIS regels mbt voor en achterliggers gelden alleen maar op de piste, niet op de Autobahn 😉

Hupla op 1 mrt 2020 16:26

Met een Volvo heb je geen dakkoffer nodig (althans, ik niet) ;)

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Als ik gisteren op de terugreis voor iedere Volvo met dakkoffer (evt zelfs alleen de echte Volvo rijders met een “echte” Volvo koffer (want dat moet als je Volvo rijdt) ) 5 euro kreeg dan kan ik volgende keer lekker vliegen van dat geld 😉

Grootste probleem is niet de auto’s die met 140/150 links inhalen maar de auto’s die met 130 in het midden blijven rijden terwijl de rechterbaan leeg is (oke ver vooruit rijdt een auto).

wat een onzin

Voor 0,0% procent on topic, maar nu ruik ik mijn kans!
Begin van een zin, dus schrijven we “Wat”. Einde van een zin, dus schrijven we “onzin.”
(evenwaardig relevante opmerking mijnentwege als de eerste paar reacties hierboven. Dank je hiervoor @GeJe 😉😉😉)

@Erik12

😄💪👊

Join the club, maar geef volgende keer wel wat meer gas. 😆

Born to run. B.S.

Voor 0,0% procent on topic, maar nu ruik ik mijn kans!
Begin van een zin, dus schrijven we “Wat”. Einde van een zin, dus schrijven we “onzin.”
(evenwaardig relevante opmerking mijnentwege als de eerste paar reacties hierboven. Dank je hiervoor @GeJe 😉😉😉)

Erik12 op 1 mrt 2020 19:19

Waarom schrijf je ‘evenwaardig’ dan zelf met een kleine letter? :-)

Peter Pos

Om de taalpolitie wakker te houden…

Nu vraag ik me dus af of de “rechtsrijders” hier bij het inhalen van, bijvoorbeeld een vrachtwagen, de auto simpelweg naar links sturen (op het zelfde moment dat ze hun richtingaanwijzer (als hier al gebruik van wordt gemaakt) aanraken) of als ze kijken en als er dan een snelle auto op de linkerstrook aankomt zij hun auto er gewoonweg voorzetten. Of hebben ze het fatsoen om even te wachten tot de snelle auto voorbij is en gaan ze dan pas naar links (uiteraard gebruikmakend van richtingaanwijzers). Het obstakel wat ze in willen halen bevindt zich tenslotte op hun rijbaan en overige weggebruikers hoef je zo niet in de weg te zitten…

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Euh, maar er waren links geen “snelle” wagens. Eén lange “harmonikacolonne”, waar méér dan ruimte genoeg was om links in te voegen op een correcte afstand van de rechtsrijdende (meestal) vrachtwagen.
Zoals een oude reactie hierboven: bijzonder slecht gebruik van de wegcapaciteit!

(evt zelfs alleen de echte Volvo rijders met een “echte” Volvo koffer (want dat moet als je Volvo rijdt) )

Dat is inderdaad niet zo slim van die Volvorijders, een Thule met een sticker kopen voor 200 euro meer. Maar anderzijds zijn Volvorijders dan wel weer zo slim om te snappen dat een sjorbandje meer kwaad dan goed doet ;)

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hoe komt het eigenlijk dat Volvo zo populair is in NL ?

Door het blad ‘Arts & Auto’.

Nee, doordat er in NL heel veel verstandige mensen wonen ;) 👍🏻

Arts & Auto verzekeringen zijn belasting op domheid.

*bericht bewerkt door havana op 03 mrt 2020 11:40

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Nee, doordat er in NL heel veel verstandige mensen wonen ;) 👍🏻

Arts & Auto verzekeringen zijn belasting op domheid.

havana op 3 mrt 2020 11:40

Neen, omdat er altijd PRODUKTIE van Volvo is geweest in N. en dat Volvo altijd één van de beste leasevwdn had.

Born to run. B.S.

Vooral een gunstige bijtelling. Destijds was er een speciale V40 D2 met langere versnellingen ivm de bijtelling, meen ik me te herinneren.

Plaats een reactie