Waar denk je aan als je in de skilift zit?

Ik vroeg me af waar jullie aan denken als je in de skilift zit (ongeacht de weersomstandigheden).

Voor mij is dat toch wel dat ik eindeloos kan genieten van de vergezichten.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ik zit me dan af te vragen wat voor nieuwe topics er op dit forum zijn geplaatst.

Übung macht den meister!!!

Hoe lang het gaat duren voordat het rotding boven is. 😜
En waarom ik mijn ski’s weer tegen elkaar aan het kletsen ben. En hoe slecht dat is voor de toplaag. 🙄

Bla, bla, bla.

Ik vroeg me af waar jullie aan denken als je in de skilift zit (ongeacht de weersomstandigheden).

Voor mij is dat toch wel dat ik eindeloos kan genieten van de vergezichten.

MichelV op 1 mrt 2020 12:24

Slapen…

Hoe al die mensen hun troep en spullen vanuit de lift naar beneden laten flikkeren en of het wel of niet op te halen is.
Wat een rust er zou zijn als er geen liften zouden zijn etc.

En vooral kijken hoe slecht of hoe goed mensen kunnen skiën. Vooral voorspellen wie er gaat vallen is een leuke bezigheid.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Idd. “Kijk, die gaat zometeen zijn ski’s uittrekken”, en jaar hoor daar gaat hij al. Verder gewoon lekker kijken naar alles wat voorbij komt. Vergezichten, maar ook dichtbij is genoeg te ontdekken.

Als de zon schijnt lekker genieten van het zonnetje en het uitzicht.

Als de lift langs een piste gaat vind ik het leuk om naar de techniek van de skiërs te kijken. Dan probeer ik te ontdekken wat iemand fout doet en hoe dat verbeterd kan worden. Daarnaast kan ik heel erg genieten van mensen met een mooie techniek. Dan probeer ik of ik kan zien wat zij wel goed doen en ik niet :)

(Proberen) aan niets. Ogen toe voor een stukje en genieten van zon en/of lekker uitwaaien.

En anders, boven een piste, met de kinderen punten geven aan andermans skistijl.

Ligt er aan of ik alleen ben (of met anderen die ik niet ken en ook geen gesprek heb) of dat ik met m’n skimaatjes in de lift zit.

Alleen: “pak dit moment ferdinand, dit heb je thuis/op je werk/in nl niet…”

Met skimaatjes: dat kan van alles zijn, van de darwin-theorie tot welke leaseauto de volgende wordt. Maar uiteraard ook ski gerelateerd hoor ;)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Kijken hoe mooi of niet mooi de piste erbij ligt en natuurlijk van het uitzicht genieten

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik vraag mij altijd af hoe de stoelverwarming in de stoeltjeslift werkt, het zou toch mooi zijn als dit een keer op dit forum wordt uitgelegd in een blog ofzo.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 01 mrt 2020 14:14: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/341474/hoe-werkt-stoelverwarming-in-een-stoeltjeslift

A winter without powder isn't a winter!

In de gondel ‘s morgens; heb ik de kinderen nou alledrie ingesmeerd? Waarom ruikt het hier zo muf, poetsen die kerels hun tanden niet? Oh we zijn er bijna, wat heerlijk, hele dag voor de boeg.

In stoeltjesliften; wat een genot is dit toch. Wat is het hier mooi. Ik hou van de bergen. Voel me zo bevoorrecht. Zullen we volgend jaar dan niet toch weer naar ditzelfde gebied gaan? Zucht, glimlach, geniet, stilte, rust

In sleepliftjes; rust, zen, genietend van de ruimte en leegte en stilte om me heen. Beseffend dat ik niets anders hoef dan stilzwijgend genieten.

In ankerliften; zijn we er al? M’n heup doet zeer. Zou jongste zoon het redden, niet er uit vallen please, geen zin om halverwege los te moeten laten. Waarom gaat er geen andere lift naar datzelfde mooie punt met die heerlijke pistes!

❄️

Alleen: “pak dit moment ferdinand, dit heb je thuis/op je werk/in nl niet…”

Ferdinand op 1 mrt 2020 14:08

Ja heel herkenbaar 🤗

❄️

Ik vraag mij altijd af hoe de stoelverwarming in de stoeltjeslift werkt, het zou toch mooi zijn als dit een keer op dit forum wordt uitgelegd in een blog ofzo.

Joostw op 1 mrt 2020 14:14

@joostw

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/341474/hoe-werkt-s…

*bericht bewerkt door Rogier op 01 mrt 2020 15:04

Click. Click. Peace

Ik vraag mij altijd af hoe de stoelverwarming in de stoeltjeslift werkt, het zou toch mooi zijn als dit een keer op dit forum wordt uitgelegd in een blog ofzo.

Joostw op 1 mrt 2020 14:14

@joostw

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/341474/hoe-werkt-s…

Rogier op 1 mrt 2020 15:03

Allez @Rogier, nu weet die mens niet meer waar hij aan moet denken als hij nog eens op een lift zit ;)

Aan zo weinig mogelijk eigenlijk. Dat je aan niets hoeft te denken. Ontspannen. Ik vind een sleeplift op een andere manier ontspannen. Je wordt dan een beetje tegen de aarde gedrukt waardoor je ook meer gaat aarden. Je staat echt met beide benen op de grond. In de lift zweef je. Ook dat ontspant.

Aan zo weinig mogelijk eigenlijk. Dat je aan niets hoeft te denken. Ontspannen. Ik vind een sleeplift op een andere manier ontspannen. Je wordt dan een beetje tegen de aarde gedrukt waardoor je ook meer gaat aarden. Je staat echt met beide benen op de grond. In de lift zweef je. Ook dat ontspant.

Ik geniet van het uitzicht… En heel fijn… Ik hoef dan even niets… En dat is genieten.

It is an amazing world

Ik vind een sleeplift op een andere manier ontspannen. Je wordt dan een beetje tegen de aarde gedrukt waardoor je ook meer gaat aarden. Je staat echt met beide benen op de grond. In de lift zweef je. Ook dat ontspant.

MaartenAmsterdam op 1 mrt 2020 15:29

Afgelopen voorjaarsvakantie had ik in een sleeplift juist het idee dat ik ging vliegen. Zo'n fijne (Franse) lanceerlift (sleeplift Teppes in L3V, richting St. Martin). Kwam volledig los van de grond. Had wel een heel vrij gevoel 🙃

*bericht bewerkt door Siard op 01 mrt 2020 17:03

Stay frosty

Gemsen spotten, kijken naar andere skiërs/boarders hoe ze de piste trotseren, genieten van het uitzicht, zich verbazen over hoe mensen in een stoeltjeslift van alles uit hun tas proberen te halen met soms handschoenen aan en het dan gek vinden dat er dingen naar beneden vallen, kletsen met kinderen uit een skiklasje als ze daar in hun uppie tussen al die volwassenen in het liftje zitten, genieten van alles wat met wintersport te maken heeft en zeker niet aan Nederland en werk, dat begint morgen weer 😱

*bericht bewerkt door AdiDassler op 01 mrt 2020 19:26

Niet lullen, skiën!!!

Liefst alleen in een stoeltjeslift en niet te koud.
Heerlijk
…stil…genieten…kijken…luisteren…ruiken…volledig mindFULL.☯
Melancholisch worden omdat je dit gevoel weer lang moet missen.😢

Born to run. B.S.

Meestal gewoon genieten van het uitzicht.

heel soms: man wat is het koud, hoe kan ik mijn gezicht beter beschermen tegen die verschrikkelijke wind

op het einde van de dag: zou ik na deze afdaling nog 1x mee omhoog kunnen of gaat de lift al sluiten?

of ook wel eens af en toe: oei, is het al zo laat, ga ik de laatste lift naar het juiste dal nog halen of wordt het een heel lange wandeling/busrit/taxirit straks?

Glide on!

Freeride = Life

WAT, KIJK DIT DAN WOOOW. ZIJN JULLIE HIER NIET GEWEEST @FRANS @HENRI ??

Dit blijft trouwens echt een geniaal filmpje.

*bericht bewerkt door Joostw op 02 mrt 2020 15:25

A winter without powder isn't a winter!

Plaats een reactie