sneeuwzekerheid

Dit onderwerp gaat over de bestemming Almenwelt Lofer

In het verleden werd al gepraat over de sneeuwzekerheid, maar al enige tijd geleden…

Concrete vraag: zou dolgraag naar Lofer (omwille van kindjes en focus 'blauw') gaan in maand februari (krokus), maar de hoogte maakt me beetje bang (nog geen 700m dorp).
Is de dalafdaling in de maand februari een absolute zekerheid?

Absolute zekerheden zijn er niet veel in het leven. En al helemaal niet of er volgend jaar wel voldoende sneeuw zal liggen op een dalafdaling.

Übung macht den meister!!!

begrijp ik RFKANGOO, maar er zijn toch tendensen…en kunnen ze via de sneeuwkanonnen zekerheid bieden?

Absolute zekerheid heb je hier nooit over.
Verder is het ook zo dat laaggelegen dalafdalingen (indien geopend) niet de makkelijkste pistes zijn voor beginners: in de voormiddag zijn het vaak hard aangereden pistes die namiddag veranderen in losse hopen (natte) sneeuw.
Als je zekerheid wil, zou ik eerder uitkijken naar een dorp/gebied met voldoende hoger gelegen blauwe pistes.

To ski or not to ski, that is not a question

Over het algemeen is de dalafdaling in februari nooit een probleem, ze doen veel met sneeuwkanonnen en snowfarming om de dalafdaling besneeuwd te houden. Ik kan me niet herinneren dat de dalafdaling in februari gesloten was in de afgelopen 20 jaar…

Let wel, deze afdaling is inderdaad vrij pittig: met name het begin is donkerrood en daarna zijn er ook nog enkele steile stukken. In de krokusvakantie rond 15:00 uur is het ook behoorlijk druk op deze route.

It's all about believing!

Zoals gezegd hierboven, altijd open. Ook dit “slechte” jaar geen enkel probleem.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dalafdaling ligt op noorden, veelal tussen de bomen, volgens de statistieken meer dan 110 dagen per jaar open. Bovendien zullen ze er alles aan doen m open te houden, zonder is het niet zo zeer de afdaling die je mist, maar het feit dat je lange wachtrij middelstation krijgt. Daarom zou ik niet met kerst gaan, maar als februari niet goed is dan is er waarschijnlijk in heel Oostenrijk bakken warm water gevallen en de situatie prut.

Plaats een reactie