Welke carve kinderski voor kid van 125cm/ 25kg

Ik ben op zoek naar een carve kinderski voor een goede skier.
Wie heeft al ervaring ?
Zijn huidige ski is Atomic Redster J2 110cm, maar ik verwacht dat deze volgend jaar te klein zullen zijn en dus ben ik nu al aan het uitkijken wat ik in solden kan vinden.
Gemakkelijkheidshalve zou ik kunnen kiezen voor gewoon een langer Redster J2 (120cm of zo) maar wil toch even horen of iemand positieve ervaringen heeft met andere merken ?

Alvast bedankt

@Patrick1973 Mijn kinderen hebben respectievelijk Stöckli GS Team (in 151 cm) en Stöckli SX Team (in 140 cm). Dit zijn goed gebouwde kinderski's en we hebben er goede ervaringen mee. De ski's zijn te verkrijgen van respectievelijk 122 cm en 70 cm naar langer.

Onze kinderen hebben eigenlijk altijd de SX Team ski's gehad vanaf 110 cm en konden tijdens de groei de ski doorgeven aan het jongere zusje. Nu dit jaar voor het eerst voor mijn oudste dochter GS Team en dat is een aanmerkelijk stijvere ski. Dat beviel meer dan uitstekend maar dat kan ook wel gezien haar leeftijd (15 jr). Maar let wel op, dit is zelfs voor mijn vrouw (158 cm groot) al een vrij potente ski terwijl ze een Atomic Redster G9 gewend is.

Je kan trouwens ook bijna geen miskoop doen bij kinderski's. Alle A-merken maken prima kinderski's en zijn eigenlijk allemaal een carver type ski. De door jou aangehaalde Atomics zijn namelijk ook prima. Belangrijk bij kinderen is dat de ski niet te stijf is. Dat staat de ontwikkeling in de weg, ook als ze al echt goed kunnen skiën. Derhalve zou ik in het geval van de Stöckli eerder voor de SX Team gaan (lengte 120 cm).

Grtz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 01 mrt 2020 13:55

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Mijn zoon van 9 heeft afgelopen week geskied op deze ski:

https://www.daka.nl/fischer-rc4-race-jr-slr-fj4-ac-slr-38378…

Hij ging als een speer ;) Zowel kleinere bochten als carven gingen prima. Hij heeft 130cm gekregen, maar ze zijn er ook in kortere maten.

Persoonlijk betwijfel ik of het gemiddelde Nederlandse kind (wat 1 a 2 weken per jaar op de skies staat) een verschil zal merken.
Als ie nu 110 heeft is ie 6/8 jaar?
Denk dat kleur dan veel belangrijker is 😉
Als je bij de grote merken kijkt als Atomic, Salomon, Fischer, Elan, Rossi, Dynastar, Blissard etc kijkt zal je denk ik niet snel een miskoop hebben voor die leeftijd. Veel van die modellen komen volgens mij ook uit dezelfde mal met een andere topsheet.
Gaan ze echt wedstrijd skiën dan krijg je andere eisen maar dan zit je ook in een andere prijs categorie.

Plaats een reactie