Goggle malheur

Ik heb een probleempje met mijn goggle. Ik heb een bril zonder verwisselbare lens, waarbij de bovenkant van het frame los is geschoten van de lens. Het lijkt alsof dit kan c.q. zou moeten kunnen en ook weer vast moet komen, maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid meer in normale positie. Kan 'm wel voor een groot deel herstellen, maar het frame blijft dan een beetje scheef zitten. Er zitten twee gleufjes in de lens (zie foto) waardoor het lijkt alsof het frame hierop weer terug moet vastklikken, maar krijg het niet voor elkaar.

Zou beetje zonde zijn als ik hierdoor de goggle niet meer kan gebruiken, aangezien ie niet heel goedkoop was (meekleurende lens) en pas twee weekjes is gebruikt.

Iemand de gouden tip?

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/295e31fde1739e17bdb41ab9...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/8fd217818846335cc4394852...

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Iets met garantie 🙄

When life gets too complicated.... SKI

Lijkt er op dat je deze erin kan klemmen.
Ik heb een bril met wissellens en moet deze ook stevig erin drukken.
Onder het Sinnerteken in de brilrand zullen de twee aandrukpunten zitten zo te zien.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 01 mrt 2020 13:51

Lijkt er op dat je deze erin kan klemmen.
Ik heb een bril met wissellens en moet deze ook stevig erin drukken.
Onder het Sinnerteken in de brilrand zullen de twee aandrukpunten zitten zo te zien.

Sjaak27 op 1 mrt 2020 13:50

Dit klopt, maar krijg ze met geen mogelijkheid op de goede plek.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Lijkt er op dat je deze erin kan klemmen.
Ik heb een bril met wissellens en moet deze ook stevig erin drukken.
Onder het Sinnerteken in de brilrand zullen de twee aandrukpunten zitten zo te zien.

Sjaak27 op 1 mrt 2020 13:50

Dit klopt, maar krijg ze met geen mogelijkheid op de goede plek.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Iets met garantie 🙄

Alex op 1 mrt 2020 13:45

Aankoopbewijs heb ik niet bewaard, nadat de winkel failliet ging. :(

Maar ik zal Sinner eens mailen.

*bericht bewerkt door FrankW op 01 mrt 2020 14:16

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Misschien de lens er helemaal uit halen en een andere volgorde in klikken. Misschien moet de bovenkant eerst

From a galaxy far far away.............

Laat het iemand anders eens proberen…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Maar ik zal Sinner eens mailen.

FrankW op 1 mrt 2020 14:10

Je kunt ook een goede wintersportzaak binnenlopen waar ze goggles van Sinner verkopen. Misschien kunnen/willen zij je helpen.
Ik heb een sportzonnebril van Sinner waarbij het enige moeite kost om de lenzen te verwisselen. Dat was echter een bril waarbij het wel de bedoeling was om de lenzen te verwisselen. Bij de zonnebril werkt het inderdaad zoals @Yahoo zegt: andersom beginnen.

Uitrusten doen we thuis wel!

Mijn zoon heeft een skibril met verwisselbare lenzen die er net zo uit ziet. Beetje onhandig vergeleken met andere systemen, zeker in het begin. Als je één kant van de lens al in het frame stopt is het erg lastig om de andere kant er in te passen. Ik neem daarom de hele lens er uit, leg die dan in de naad rondom het frame en duw dan het frame gelijkmatig aan. Misschien moet je dat eens proberen?

Ik heb dat geprobeerd, maar bij de neusbrug krijg ik de lens niet los. Ik ben bang dat ie daar geplakt is en als ik 'm dan lostrek dat ik 'm helemaal niet meer vast krijg.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Zoals @Hupla en @Yahoo zeggen :

Had een aantal jaren geleden met vorige bril net t zelfde probleem.
Talloze keren geprobeerd totdat ik de lens helemaal eruit haalde en met BOVENkant begon en zo naar beneden werkte.

*bericht bewerkt door dan58 op 01 mrt 2020 21:03

Born to run. B.S.

Ik ga iemand anders vragen om het te doen, want ik snap het niet. Ik krijg inderdaad wel de lens er helemaal uit, maar krijg 'm überhaupt niet vast aan de bovenkant. Ook als ik daar begin eindig ik met hetzelfde resultaat als ik had.

Thanks in elk geval voor de leidraad.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie