Aankoop ski, welke van de 3 is beste keuze

Hallo, ik heb al veel gelezen hier en op het www en ben voor aankoop ski's bij volgende modellen uitgekomen, maar weet niet wat het beste is. Kunnen jullie helpen?
Eerst wat over mezelf.
Ik ben een man van 37jaar, 1.78m en 77kg droog aan de haak ;-)
Skiniveau is 6-7 en hoop dit de komende jaren nog te verbeteren door lessen te blijven volgen. Heb het skieen na lange pauze terug opgenomen.
Frequentie zal meestal maar 1 week/jaar zijn en misschien af en toe nog een shortski erbij.
Voorlopig 100% piste maar misschien in de toekomst kleine uitstapjes off piste.
Ik ben sportief en alleen op de piste heb ik actieve sportieve stijl, met het gezin is dit wat rustiger.
Na wat lezen heb ik volgende ski's op het oog :

  • Salomon 24 hrs max 178cm => zwaar overjaars model maar wel nieuw voor 280euro
  • Völkl RTM 76 Elite 175cm => ook overjaars model en eveneens nieuw voor 259 euro
  • k2 ikonic 80 ti 177cm => 2dehands maar zo goed als nieuw voor ±300euro

Welke ski zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt.

*bericht bewerkt door afgezaagd op 04 mrt 2020 10:06

welke skistijl heb je?

korte, agressieve bochten, lange gesleepte bochten, of snij je je bochten wel goed aan, maar cruise je toch graag?
Ga je voor snelheid?

K2 Iconic 80. Meer allround en een hogere top-end dan de andere 2.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@tsjoecha ik probeer alle soorten bochten af te wisselen. Ik blijf ook nog lessen volgen om mijn techniek te verbeteren en dan komt ook alles aan bod. Bij momenten cruise ik graag maar hard gaan (of poging tot ;-) ) is ook aan de orde.

Die 24h is ook een prima ski. Maar op die lengte eigenlijk niet voor korte bochten. Het is sowieso al niet echt een korte bochten ski. Ik heb de 24h x kart gehad, dat is de slalomversie. Prima ski.

Eén maatje korter en die 24h gaat je maatje zijn.
Voor die prijs zeker!

De 24h is ook nog beschikbaar in 170cm zie ik.

Twijfel is er dan nog tussen de K2 iconic en de 24hr.

edit:Ik heb mijn ski niveau hierboven aangepast naar 6-7. Zal iets juister zijn. Ambitie is om tot 7-8 te geraken.
Hoger is volgens mij onmogelijk.

*bericht bewerkt door afgezaagd op 04 mrt 2020 10:09

Ik denk dat niemand dat voor je kan beslissen. Aan allebei zul je geen buil vallen.
Edit. Heb je de ikonic gezien? Tweedehands ski’s kunnen heel erg verschillen qua staat.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 mrt 2020 11:30

Ik heb ze nog niet gezien maar volgens verkoper zijn ze maar 2 dagen gebruikt. Zouden er dus nog als nieuw moeten uitzien.
Indien ze er echt slecht uit zien laat ik ze gewoon staan natuurlijk.
Ze staan ook nog nieuw te koop voor 369euro maar dat is weer 30% meer dan de 24hrs aan 280.

2 dagen gebruikt en daarna de ski's verkopen…ik geloof dat niet… maar dat wil niet zeggen dat het geen goede koop kan zijn.

ps ik zie dat er op marktplaats een k2 ikonic 84 ti voor 225 te koop staat…maar weet niet of deze voor jou geschikt is…succes

*bericht bewerkt door Yahoo op 04 mrt 2020 17:51

From a galaxy far far away.............

Het klingt wat @afgezaagd maar je moet ze eerst testen in de sneeuw.
Test berichten geven evt.een richting maar zeggen niet zoveel.(sponsoring marketing)
Zelf 2 dagen geleden weer een tegenvaller gehad met een Fischer Le Curve.
Gelukkig eerst getest.
Zou ik in jou geval ook zeker doen.
Werkt heel verhelderend.

Ik ski nu zelf de 24h op 178 (ben zelf 175) alweer 3 seizoentjes dus kan er wel t een en ander over vertellen.

Super fijne ski voor eigenlijk elke manier van bochten. Voor korte bochten is t wel wat harder werken dan bij een ski met korte radius maar dit is vooralsnog te overzien. Hoge snelheid of lage snelheid maakt niet heel veel uit, hij begint pas echt op hoge snelheden (lees: zwarte piste strepen) te klapperen. Voor park en off piste zijn ze echter wel waardeloos, de skis zijn nogal zwaar waardoor ze zich snel ingraven. Voor schansen en boxen zijn ze prima maar ik land er niet graag switch mee vanaf een kicker.

Eigenlijk is het gewoon een ski die op de piste echt alles kan,ben er zelf erg op gegroeid afgelopen jaren

*bericht bewerkt door Jesper op 05 mrt 2020 02:39

Gang is alles

Die @Jesper
Jij land er niet graag switch mee vanaf een kicker 😃😃
Goed dat je geen piloot bent maar skileraar.

Nog even een nuancering betreft de Fischer le Curve
Was even te kort door de bocht.
Op mijn donder gekregen van een ski expert 😉
Ik had ze op 1.57 getest andere hadden ze niet.En waren te kort voor mij langere waren misschien wel beter geweest.

Het zijn de Salomon 24hr in 170cm geworden. De scherpe prijs heeft doorslag gegeven.
Moet ik wel een aantal jaar op voort kunnen en vorderingen kunnen maken.
Wel jammer dat ik ze pas volgend jaar zal kunnen testen :-)
Bedankt voor advies all!

@afgezaagd. Wel eens van zijn skihallen gehoord. Zou ik toch eens proberen.

Hen48

In de skihal beleef ik niet veel plezier, dus ik wacht wel tot ik terug op de piste sta.
Ben tot hiertoe alleen maar oude huurski’s gewoon dus een verbetering zal het waarschijnlijk wel zijn.

dubbel post

*bericht bewerkt door afgezaagd op 05 mrt 2020 11:16

Plaats een reactie