Waarom is piste 168 naar Viehofen gesloten?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Kan iemand mij vertellen waarom piste 168 naar Viehofen gesloten is? Nu hebben ze eindelijk een verbinding naar Zell am See, moet je alsnog met de bus. Als ik zo op de webcams kijk, ligt er genoeg sneeuw tot in het dal. Vrijdag vertrek ik naar Saalbach. Leek mij wel leuk om ook even in Zell am See te kijken

De piste ligt op een zuidhelling, waarvan een deel nog niet goed besneeuwd kan worden. Onderin heeft het ook nog eens veel geregend, dus daar is de sneeuw ronduit slecht.

Piste is geprepareerd tot aan de Hecherhuette , tijdens ons verblijf eind januari was de piste ook gesloten maar zijn we elke dag terug tot aan het appartement geskiet. Onderste stuk aan het Landalpark is meestal het in de slechtste staat.

Als je in de schonleitenbahn stapt dan zie je hoe weinig sneeuw er is onderaan die helling. Dit in tegenstelling tot de rest van het gebied waar meer dan genoeg ligt.

Deze piste heeft nog geen sneeuwkanonnen. Daarom is de piste moeilijk te vergelijken met de andere pistes die wel open zijn. Ze zijn wel van plan een reservoir aan te leggen zodat hier ook sneeuwkanonnen kunnen komen in de toekomst. Wel nodig denk ik met de nieuwe verbinding.

Bij ons was ie ook dicht, we zijn via de 169 en 164 gegaan. We praatten later in de skibus met een man die wel gewoon de 168 had genomen, wel werken maar was te doen.

wellicht ten overvloede: een afgesloten piste is dat niet voor niets. Dit kan om diverse redenen gedaan zijn (slechte/weinig sneeuw maar ook vanwege bv lawinegevaar). In plaats van dit te negeren kun je beter gewoon nog een extra afdaling maken boven en de lift terug nemen. Gegarandeerd een betere en veiliger laatste ronde van de dag!

Edwin van Riel

Je kan het best onderaan de schonleitenbahn de bus nemen, deze vertrekt zowat elke 10 minuten en je bent in 5 minutes bij de zell am see Xpress

Je bent een jaartje te vroeg denk ik, zal volgend jaar / of een jaar later wel anders zijn aan die kant van het gebied met de komst van de Saalbach X-Press. Dan zullen ze die piste ook gaan besneeuwen.

wellicht ten overvloede: een afgesloten piste is dat niet voor niets. Dit kan om diverse redenen gedaan zijn (slechte/weinig sneeuw maar ook vanwege bv lawinegevaar). In plaats van dit te negeren kun je beter gewoon nog een extra afdaling maken boven en de lift terug nemen. Gegarandeerd een betere en veiliger laatste ronde van de dag!

evr66 op 5 mrt 2020 08:10

Helemaal akkoord… ik zou normaal ook nooit over een gesloten piste gaan. Op de 168 is er echt geen lawinegevaar maar wordt hij gesloten omwille van het gebrek aan sneeuw op het onderste gedeelte. Vervoer naar beneden kan geregeld worden vanaf de hecherhutte.

Gisteren de zell am see Xpress genomen. Toen werd het zeer duidelijk waarom piste 168 gesloten is. 0,0cm sneeuw

De afdaling naar het middenstation is trouwens een pareltje.

*bericht bewerkt door jeandeflamand op 06 mrt 2020 14:40

Plaats een reactie