Kras in belag snowboard zorgt voor scheiding base?

Ik heb een reparatievraagje:

Mijn board heeft een nieuwe kras. Normaal vind ik dat niet zo'n probleem, maar deze gaat precies over in het kleurverschil in het belag (tussen paars en zwart). En daardoor lijkt het nu dat dit oorspronkelijk 2 losse delen waren die nu los zijn gekomen. Onder het gele zie je de kras, en in het gele is geen kras, maar is er een opstaand randje ontstaan:

null

null

Laatste wintersport is al een maandje terug, en daardoor is het verschil minder groot. Toen ik het opmerkte stak het randje echt een paar mm uit. Nu slechts een mm denk ik.

IS dit te repareren? Er komt best wat druk op als je op je staalkant gaat staan lijkt me :-)

*bericht bewerkt door Waah op 04 mrt 2020 12:33

De base is niet de laag die de stevigheid geeft aan je plank, maar als deze volledig is doorgescheurd (of twee soorten base van elkaar zijn losgescheurd) tot aan de kern, zal het niet lang goed gaan. Als de scheur goed schoon is en de kern niet is aangetast, kun je de scheur opendrukken, (half)vol laten lopen tot aan de kern en de scheur als laatste afwerken met p-tex. Als je enigszins twijfelt aan de staat van het materiaal eronder, of de kwaliteit van de reparatie die je uit gaat voeren, is een heel nieuw stuk inlijmen misschien wel het meest verstandig als het boardjes langer mee moet gaan.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 04 mrt 2020 22:42

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie