Corona in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Eerste positief geval van Covid-19 in Ischgl. Patiënt ligt in quarantaine in Innsbruck.
Het gaat over een 36j Noor die in een bar werkte. Welke wordt niet gezegd.

https://www.oe24.at/oesterreich/chronik/Schon-104-Faelle-17-…

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 03 dec 2020 12:37

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Iedereen die tussen 15.02 en 07.03.2020 in Kitzloch geweest is en zich ziek voelt, kan zich aanmelden op de hotline.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/a04b42517778ab8e2364944d...

*bericht bewerkt door iSKI op 08 mrt 2020 14:44

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

IJsland heeft voor deze case al een negatief reisadvies ingesteld specifiek voor Ischgl toen een groep wintersporters terugkwam met het virus:

The ninth case is that of an Icelander who had spent time in Austria and flew home on 1 March.[7] After additional cases were traced to Ischgl in Austria, the Health Directorate defined Ischgl as a high-risk area.[8] Authorities in the Tyrol state of Austria however contend that the Icelanders returning from Ischgl probably became infected on their flight from Munich but this is considered “very unlikely” by Icelandic health authorities as this group presented symptoms very soon after the flight
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_I…

Voorlopig is het goed druk hier op de piste. Voor de 5e keer in Ischgl, nog nooit zo druk meegemaakt (altijd in maart, na de grootste drukte). Wel schitterend weer gehad vandaag

Misschien veel mensen die ipv Italie nu naar Oostenrijk zijn gegaan?

@4frank2
Was zalig vandaag.
Weet dat het de eerste dag Kaiserwetter was sedert lange tijd.
Tevens zondag altijd een drukke dag door dagjesmensen.
Situatie in Italië zal er zeker mee te maken hebben.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Wij vertrekken volgende week zaterdag voor een week Ischgl. Weersverwachting ziet er goed uit, hopen dat die uitbraak daar een beetje beperkt blijft…

Voorlopig is het goed druk hier op de piste. Voor de 5e keer in Ischgl, nog nooit zo druk meegemaakt (altijd in maart, na de grootste drukte). Wel schitterend weer gehad vandaag

Misschien veel mensen die ipv Italie nu naar Oostenrijk zijn gegaan?

4frank2 op 8 mrt 2020 17:47

Nog tips om de ergste drukte te ontwijken daar? Qua tijdstip vertrek, voorkeur voor bepaalde gondel, deel gebied, etc.

Voorlopig is het goed druk hier op de piste. Voor de 5e keer in Ischgl, nog nooit zo druk meegemaakt (altijd in maart, na de grootste drukte). Wel schitterend weer gehad vandaag

Misschien veel mensen die ipv Italie nu naar Oostenrijk zijn gegaan?

4frank2 op 8 mrt 2020 17:47

Nog tips om de ergste drukte te ontwijken daar? Qua tijdstip vertrek, voorkeur voor bepaalde gondel, deel gebied, etc.

mrnn op 8 mrt 2020 18:23

Ischgl is nooit echt druk. Behalve in hoogseizoen staat iedereen aan Silvretta bahn. Hoofdparking is daar. Zeker de uitslapers en mensen die niet in Ischgl verblijven zijn dan de klos.

Tip probeer hotel te hebben dicht bij de Fimba.
8u30 omhoog en geen kat in de lift.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ischgl gangers,
In IJsland zijn afgelopen week minstens 10 besmette personen terug gekomen vanuit Ischgl. IJsland heeft Ischgl in het rijtje met Italië, China en Iran van de high risk areas gezet. Door Oostenrijk wordt dit ontkend en wordt gezegd dat de mensen besmet zijn in het vliegtuig op de terugreis. Ik heb zelf met de IJslandse medische autoriteit hierover gebeld, omdat wij afgelopen vrijdag naar Ischgl zouden vertrekken. De mensen hadden al symptomen voorafgaand aan de vlucht of te snel na de vlucht, waardoor zij zeker weten dat de besmetting in Ischgl is opgelopen. Dit sluit weer aan bij de besmetting van nu, de barman werkt in de Scandinavische bar. Bedenk dus wel dat in Ischgl de kans groot is dat het virus goed heerst en een grotere uitbraak waarschijnlijk gaat gebeuren. Tirol blijft de ernst ontkennen en meldt alleen het huidige geval. Alleen patiënten lokaal getest en onder Oostenrijkse behandeling/in isolatie, vallen onder hun vermelding. Alle toeristen die besmet terug zijn gekomen, wordt niets over gezegd. Hou dit dus wel in gedachten bij het maken van je keuze naar Ischgl te gaan…

…Hou dit dus wel in gedachten bij het maken van je keuze naar Ischgl te gaan…

Nyn op 8 mrt 2020 21:47

Ja zitten er bovenop, maar lastige is dat er vooralsnog geen negatief reisadvies is. Je bent dus wel je geld kwijt (appartement) als je nu besluit om niet te gaan. Vind het risico moeilijk in te schatten, zijn een groep van dertigers in goede gezondheid dus zelfs als je het krijgt is de vraag of dat heel erg is. Natuurlijk wil je verdere verspreiding tegengaan maar alsnog afreizen valt gewoon binnen de adviezen van het ministerie van buitenlandse zaken en de RIVM.

En als we voor safe gaan en een ander gebied uitkiezen, naar welk gebied gaan we dan? Want het kan net zo goed overal al zitten nu.

*bericht bewerkt door mrnn op 09 mrt 2020 08:05

…Hou dit dus wel in gedachten bij het maken van je keuze naar Ischgl te gaan…

Nyn op 8 mrt 2020 21:47

Ja zitten er bovenop, maar lastige is dat er vooralsnog geen negatief reisadvies is. Je bent dus wel je geld kwijt (appartement) als je nu besluit om niet te gaan. Vind het risico moeilijk in te schatten, zijn een groep van dertigers in goede gezondheid dus zelfs als je het krijgt is de vraag of dat heel erg is. Natuurlijk wil je verdere verspreiding tegengaan maar alsnog afreizen valt gewoon binnen de adviezen van het ministerie van buitenlandse zaken en de RIVM.

En als we voor safe gaan en een ander gebied uitkiezen, naar welk gebied gaan we dan? Want het kan net zo goed overal al zitten nu.

mrnn op 9 mrt 2020 07:46

Voorbereid zijn op quarantaine😜
De ziekte is het ergste niet. De verspreiding en daardoor de overbelasting van de gezondheidszorg en druk op het publieke leven, daar ligt de stress vooral. Wij hebben dus besloten niet te gaan, maar ook omdat we een huisarts in de groep hadden en een AMC medewerker. Maar hou wel in gedachten dat Ischgl waarschijnlijk een grote bron is. (In theorie kan het buiten het dorp blijven als alleen toeristen besmet zijn geraakt en elkaar hebben besmet, maar de bar man bewijst eigenlijk al het tegendeel)
Maar ben het met je eens, denk dat het in de grote apres ski dorpen weelderig rond waait nu. Sankt Anton natuurlijk ook een Noor besmet, al zeggen ze daar dat besmetting in pettneu is. Een 22 jarige Noor zit niet gewoon gezellig in pettneu, hij is daar voor St Anton…
succes en anders ook veel plezier! 😜🍻

Wij gaan 10.april die kant op. Nog wel even weg maar wil het toch niet echt meenemen. Voor mezelf maal ik mij geen zorgen maar de evt gevolgen daar te moeten blijven enz.

Waar kan je het best informatie krijgen mbt gebieden?

Hey @Ronski,

Voor Samnaun (dat toch hetzelfde gebied is) kijk ik naar http://www.gr.ch/coronavirus

Wat opvalt bij de Corona gevallen in Tirol: echt extreme oververtegenwoordiging van IJsland en Noorwegen…
Maar waarschijnlijk moet je dit ook als incidenten beschouwen

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 09 mrt 2020 12:21

Wij hebben ook plannen voor midden April, maar ik hou er rekening mee dat het gewoon niet doorgaat. Aan de Samnaun zijde en ook ietsje verder Pfunds / Nauders, zit je werkelijk op een boogscheut van Noord Italië en het gebied dat rood is ingekleurd.

Update, de teller staat nu op 16 bevestigde Corona gevallen in Ischgl!

After it was announced on Saturday evening that a Norwegian bartender in the Landeck district had tested positive for a coronavirus disease, 16 more people tested positive today. 14 of these sick people were tested in Ischgl, one in the neighboring community of Kappl. In all of these 15 cases, there is a direct connection to the 36-year-old bartender who worked in the Kitzloch district of Ischgl. 14 of these 15 people come from the immediate working environment of the 36-year-old Norwegian, one person is a close contact person from the social environment of a now sick employee of the Ischgler Bar.
Bron: https://en24.news/n/2020/03/covid-19-in-tyrol-coronavirus-16…

Plus 18 confirmed cases in Noorwegen na terugkomst uit Ischgl… (plus 10 IJslanders staat de teller dus al op minstens 44 besmette gevallen in of uit Ischgl😩)

Hm. Ik had Ischgl op mijn plan B lijstje staan. Maar druk vind ik maar niks. Die Corona interesseert me niet 😁

Hm. Ik had Ischgl op mijn plan B lijstje staan. Maar druk vind ik maar niks. Die Corona interesseert me niet 😁

DrPhil op 9 mrt 2020 18:19

Ik zou ook niet gaan de komende tijd naar Ischgl 😉

May the ski force be with you !!

Met een paar Willies en een goed glas Stiegl of Erdinger spoel je neem ik aan het meeste van het virus wel weg toch?

En die IJslanders beloofden ook hoge rente en weinig risico, kwam ook niks van terecht. Vertrouw dit zaakje ook niet! Ik ga lekker op de latten volgende week!

Wij vertrekken zaterdag naar ischgl. Voor mijzelf heb ik geen schrik, maar ik zou niet graag dierbare aansteken. Ik denk dat ook dat we het virus niet meer kunnen stoppen, enkel vertragen zodat de gezondheidszorg de zieken kunnen opvangen.
Genoeg alcohol in de apres ski om te ontsmetten en toch nog een leuke week te hebben. Na de reis familie bezoek uitstellen en hopen dat ze ondertussen niet zijn besmet in het thuisland.

Toetie

@Tsjoecha je plaatst een link naar een site met informatie van vanmorgen 09.30. Tamelijk nutteloos en zelfs misleidend
@Toetie ik zou toch het nieuws nog maar even volgen.
Gister 1 besmetting, vandaag 16… het zou morgen dus zomaar 16x16 kunnen zijn…vast niet goed voor de sfeer aldaar…gezellig in de gondel?

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 10 mrt 2020 00:14

Wij vertrekken zaterdag naar ischgl. Voor mijzelf heb ik geen schrik, maar ik zou niet graag dierbare aansteken. Ik denk dat ook dat we het virus niet meer kunnen stoppen, enkel vertragen zodat de gezondheidszorg de zieken kunnen opvangen.
Genoeg alcohol in de apres ski om te ontsmetten en toch nog een leuke week te hebben. Na de reis familie bezoek uitstellen en hopen dat ze ondertussen niet zijn besmet in het thuisland.

Toetie op 9 mrt 2020 23:55

Fijn dat je er alles aan doet om mee te helpen met het vertragen, lekker de apres ski in de hele week en dan weer terug naar huis.

-cynische modus uit -😀

Kan je ook je paniek modus uitzetten en je realisme modus aan?

Er is voorlopig geen enkele reden om niet te vertrekken. Mocht dat veranderen pas ik me wel aan.

Toetie

@Hupla met de voorjaarsvakantie zaten wij in nauders dus ook dat gebied. Met alles wat ik nu lees zie ik geen reden om half april niet naar Ischgl te gaan.

Gewoon lekker aan jezelf blijven denken kerel! Ikke, ikke, ikke en de rest kan lekker…

Voor ‘realisme’ kijk eens naar Italië op dit moment;

https://www.reddit.com/r/medicine/comments/ff8hns/testimony_…

https://www.trouw.nl/buitenland/de-gezondheidszorg-van-lomba…

Alles voor jouw leuke weekje toch!?

@iSKI @4frank2

Jullie zitten daar nu toch? Is er iets van te merken in de bar, op de piste, in de gondels? Wordt er lokaal info over gedeeld of zijn er maatregelen? Of is het business as usual?

@A wie legt er dan ook benauwde mensen op hun buik.

Even volgen wij gaan ook binnenkort naar ischgl

*bericht bewerkt door Loesje op 10 mrt 2020 08:27

Plaats een reactie