Corona in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Ook even volgen - volgende week 4 dagen naar Fiss om op de 22e nog 4 dagen naar Ischgl te gaan.

Hopelijk kan er nog iets doorgaan (al omgeboekt van Cervinia…)

@Tsjoecha je plaatst een link naar een site met informatie van vanmorgen 09.30. Tamelijk nutteloos en zelfs misleidend

Wunderkammer op 10 mrt 2020 00:10

@Wunderkammer, Bedankt voor de frontale aanval. Dit is de officiële site van Tirol. Wellicht gaan ze maar 1 keer per dag een update geven. Hier in België is dat ook zo.

Zwitserse variant : https://www.gr.ch/coronavirus/

*bericht bewerkt door Tsjoecha op 10 mrt 2020 09:14

En ook maar even volgen. Wij vertrekken binnen 4-5 weken :-(

Kunnen we niet afspreken om met de Nederlanders en Belgen die er in april zijn telkens samen in de gondel te gaan? Dan zijn we daar toch al virusvrij :-D

Gewoon lekker aan jezelf blijven denken kerel! Ikke, ikke, ikke en de rest kan lekker…

Voor ‘realisme’ kijk eens naar Italië op dit moment;

https://www.reddit.com/r/medicine/comments/ff8hns/testimony_…

https://www.trouw.nl/buitenland/de-gezondheidszorg-van-lomba…

Alles voor jouw leuke weekje toch!?

A op 10 mrt 2020 08:06

Zo, jij hebt ook weer je steentje bijgedragen aan het voorkomen van de verdere uitbraak van het corona-virus. Goed hoor!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kunnen we niet afspreken om met de Nederlanders en Belgen die er in april zijn telkens samen in de gondel te gaan? Dan zijn we daar toch al virusvrij :-D

Tsjoecha op 10 mrt 2020 09:40

Gewoon heel luid beginnen hoesten voor je een lege gondel instapt, dan zit je lekker rustig en ook virusvrij😉

Wij hebben gepland om eind volgende week naar Ischgl te gaan, maar overwegen om het af te zeggen.

Mijn vrouw heeft astma en had een paar jaar terug een longembolie, ik zelf heb diabetes. Dus beide in een hoog risico groep.

Het vervelende is dat vooralsnog geen negatief reisadvies is. Dus we zijn onze geld kwijt (appartement).

@Jacealot - heb je al met de verhuurder contact gehad? Misschien kunnen ze wel begrip opbrengen voor je situatie en het app alsnog last minute verhuren.

*bericht bewerkt door Hupla op 10 mrt 2020 10:57

Ik zou eerste kijken hoeveel gevallen er zijn in ischgl. als ik hier lees gaat het om 1 geval. Ik zou ook overleggen met je huisarts of longarts. Ik denk dat je hier net zoveel kans hebt om het op te lopen dan in ischgl op dit moment .En je zit daar nog eens in gezonde berglucht.

Ik zou eerste kijken hoeveel gevallen er zijn in ischgl. als ik hier lees gaat het om 1 geval. Ik zou ook overleggen met je huisarts of longarts. Ik denk dat je hier net zoveel kans hebt om het op te lopen dan in ischgl op dit moment .En je zit daar nog eens in gezonde berglucht.

miepmiep op 10 mrt 2020 11:01

Inmiddels 16 (gisteren), maar allen terug te brengen tot die ene barman. Voor vandaag zijn er bij mijn weten nog geen cijfers vrijgegeven.

We hebben nog geen contact gehad met de huurder, maar volgens de huur afspraak moeten we een week voor de aanvang afzeggen nog 70% van de huur betalen. Dat is toch nog ongeveer 500 euro! Daarom hopen we dat spoedig een negatief reisadvies komt.

Hier in Ischgl weinig te merken van Corona-situatie. De gemeente heeft enkel besloten om de ski show af te gelasten en de bar waar de noorse barman positief is getest is voor onbepaalde tijd gesloten omdat bijna alle gevallen terug te leiden zijn naar deze bar. Zoals ik zei is er onder publiek weinig op te merken behalve 2 of 3 gekkies die met een mondkapje in de lift stappen.

Wij gaan met een groep naar het afsluitweekend op 2 mei, dus dit forum maar even goed in de gate houden.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Wij hebben gepland om eind volgende week naar Ischgl te gaan, maar overwegen om het af te zeggen.

Mijn vrouw heeft astma en had een paar jaar terug een longembolie, ik zelf heb diabetes. Dus beide in een hoog risico groep.

Het vervelende is dat vooralsnog geen negatief reisadvies is. Dus we zijn onze geld kwijt (appartement).

Jacealot op 10 mrt 2020 10:36

Goed besluit @Jacealot
Inderdaad HOGER risico voor jullie en best NIET doen ( ben zelf ook diabeet type1)
Probeer met een doktersattest van jullie behandelende geneesheer de verhuurder te overtuigen dat jullie risicopatienten zijn en stel voor om het geld te verschuiven naar een volgende winter. Good luck.😎

Born to run. B.S.

Vragen of je de aanbetaling kan laten staan voor volgend jaar. Een negatief reisadvies hoeft voor mij niet 😉

May the ski force be with you !!

Er zitten een paar lekkere paniekzaaiers hier zeg :)

Ja er zijn mensen besmet geraakt in Ischgl, en de meesten zijn ook direct weer naar huis gegaan. Dat is het voordeel van een skidorp. Incubatietijd is gemiddeld een dikke week, dus grote kans dat die mensen op de heenvlucht elkaar hebben aangestoken, óf toevallig allemaal op de eerste skidag bij elkaar hebben gehokt in die apres-ski bar.

Als je in goede gezondheid bent is het niet iets om je druk over te maken, en je gaat er uiteindelijk toch wel aan blootgesteld worden… in Nederland. :)

Je kan gewoon gaan skiën in Ischgl, en je zorgt dat je even 1.5 week daarna niet buiten komt in Nederland. Probleem opgelost. Ik ga volgende week gewoon. In een appartement, met de eigen auto. En werk twee weken thuis daarna :)

Hele dag preventief hoesten schijnt het beste te werken overigens tegen corona. Iedereen blijft uit je buurt :)

Goed advies jongen @tss68nl

Hier hebben we allen wat aan.
Effe lachen met iedereen die zich zorgen maakt.

2 weken geleden werden deze reacties ook gegeven toen forumleden dachten dat er een gehele afsluiting zou komen en dat alles was overroepen…en nu?

Bwaaah… het zal zo’n vaart wel niet lopen zeker.🤨🤔

Born to run. B.S.

Er zitten een paar lekkere paniekzaaiers hier zeg :)

Ja er zijn mensen besmet geraakt in Ischgl, en de meesten zijn ook direct weer naar huis gegaan. Dat is het voordeel van een skidorp. Incubatietijd is gemiddeld een dikke week, dus grote kans dat die mensen op de heenvlucht elkaar hebben aangestoken, óf toevallig allemaal op de eerste skidag bij elkaar hebben gehokt in die apres-ski bar.

Als je in goede gezondheid bent is het niet iets om je druk over te maken, en je gaat er uiteindelijk toch wel aan blootgesteld worden… in Nederland. :)

Je kan gewoon gaan skiën in Ischgl, en je zorgt dat je even 1.5 week daarna niet buiten komt in Nederland. Probleem opgelost. Ik ga volgende week gewoon. In een appartement, met de eigen auto. En werk twee weken thuis daarna :)

Hele dag preventief hoesten schijnt het beste te werken overigens tegen corona. Iedereen blijft uit je buurt :)

tss68nl op 10 mrt 2020 11:28

Feit blijft, net zoals gebeurd is in Italië, dat je het virus weer mee terug neemt (eventueel) naar jouw woonplaats, waardoor er op nog meer plekken (in Nederland of elders) 'haarden' zijn. je kunt zelf zeggen dat je niet bang bent voor het virus. Ik ben er ook niet bang voor, maar er zijn wel kwetsbaren in de samenleving. Die willen niet de dupe zijn van anderen die besmet zijn en niet bang zijn. Zij hebben wel een reden om bezorgd te zijn om hun eigen gezondheid.

Paniek zaaien is dus betrekkelijk.

Overigens loop je inderdaad overal mogelijk kans om besmet te raken (ook met andere virussen), maar je hoeft het niet op te zoeken als je weet dat in een bepaald gebied een stijgend aantal mensen besmet is geraakt.

Wijsheid en natuurlijk ook een ontspannen skivakantie zijn een ieder gegund!

*bericht bewerkt door mukkie op 10 mrt 2020 11:40

oeps, dat wordt een 'cash’flow probleem daar …

Tukker(ik)

Ik laat dit hier even achter. Warme oproep tot maatschappelijke verantwoordelijkheid, zonder paniekzaaierij.

null

Even wat correcties/aanvullingen op wat ik hier boven lees:

  • De teller staat op 44 bevestigde corona gevallen die terug te herleiden zijn naar Ischgl (16 lokaal vanwege barman, 18 in Noorwegen na terugkomst uit Ischgl, 10 in IJsland na terugkomst uit Ischgl. IJsland heeft daarna een negatief reisadvies ingesteld voor dit skigebied.

  • Een standaard annuleringsverzekering keert niet uit bij negatief reisadvies en ook niet bij Corona. Dit is alleen bij pakketreizen het geval en dan is het de ANVR die de rekening betaalt. Heb je zelf een appartement geboekt dan is het je eigen verlies.

Ik hoop dat we begin april aan “FIRST” raken op de grafiek :-)

Ik volg mee; wij bezoeken Ischgl normaal in het sluitingsweekend…

Heb ook 1 week skivakantie in Ischgl staan van 21 tot 28 maart met 5 vrienden. Om het half uur 1 schnaps dood alle bacteriën. Wij staan de 21e gewoon in de trofana alm als het dorp niet op slot gaat.

@Harry4711 inclusief een spijkerbroek en gehuurde ski’s?

A winter without powder isn't a winter!

Feit blijft, net zoals gebeurd is in Italië, dat je het virus weer mee terug neemt (eventueel) naar jouw woonplaats, waardoor er op nog meer plekken (in Nederland of elders) 'haarden' zijn. je kunt zelf zeggen dat je niet bang bent voor het virus. Ik ben er ook niet bang voor, maar er zijn wel kwetsbaren in de samenleving. Die willen niet de dupe zijn van anderen die besmet zijn en niet bang zijn. Zij hebben wel een reden om bezorgd te zijn om hun eigen gezondheid.

Paniek zaaien is dus betrekkelijk.

Overigens loop je inderdaad overal mogelijk kans om besmet te raken (ook met andere virussen), maar je hoeft het niet op te zoeken als je weet dat in een bepaald gebied een stijgend aantal mensen besmet is geraakt.

Wijsheid en natuurlijk ook een ontspannen skivakantie zijn een ieder gegund!

mukkie op 10 mrt 2020 11:38

Ik woon in Tilburg en heb een tweede huis in Loon op Zand. En dan zoek ik corona op als ik naar Ischgl ga? :) Dat bedoel ik dus met paniek: blijkbaar kunnen we niet meer objectief de zaak bekijken.

Je kan prima op skivakantie in Ischgl. Zolang je maar zorgt dat je er rekening mee houdt besmet te kunnen zijn geraakt. In je eigen auto terug naar huis, en 2 weken thuis werken/de deur niet uit. Risico op besmetten van anderen? 0,0.

@joostw skies aan ons eigen maar zeker in spijkerbroek heerlijk even douche na een dag skieen. Jij vast en zeker zo’n viespeuk die in zijn stinkende zwetende skipak daar binnen staat?

@tss68nl gezellig joh wij komen ook uit tilburg en omstreken

Nee sorry Harry, ik kom er om kilometers te maken en niet om elk half uur te stoppen voor schnaps om vervolgens als een kamikaze Nederlander naar beneden te schieten.

Ik weet niet wat erger is: ik staande in mijn skipak of mensen die zeggen dat deze personen viespeuken zijn. Nog een tip: doe je ski’s uit als je een geasfalteerde weg moet over steken. @Jerry4711

Terug on topic dacht ik zo :)

A winter without powder isn't a winter!

Om het half uur 1 schnaps dood alle bacteriën.

Harry4711 op 10 mrt 2020 12:10

Ja, dat geld misschien voor bacteriën. Dit is een virus …

Plaats een reactie