Ervaringen met Hochkonig en skischolen Hochkonig?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Hi,

In navolging van dezelfde vraag over Katschberg, nu de vraag over Hochkonig (dat is het alternatief);

Mijn dochter zoekt een gebied om komend jaar les te gaan geven en wij willen daar dan ook onze wintersport doorbrengen. Nu lijkt Hochkonig ons wel geschikt.

Een paar vragen;
Weet iemand goede opties als je half-pension dicht bij de pistes wil zitten, ski in/out? Max. 100 euro pppn in krokusweek.
Heeft iemand ervaring met verschillende skischolen in Hochkonig, welke kun je aanraden?

Volgens mij kun je voor dat bedrag iig terecht bij Hotel Salzburgerhof. Prijzen van de andere hotels ken ik niet. Een kennis zat daar deze winter in de nieuwjaarsweek voor dat bedrag en hij zat er in zijn eentje op een kamer.
De skibus stopt voor de deur. Terug kun je skiënd naar huis. Lopen naar de lift kan ook. Maar ik vind 600 meter (heuvel op) te ver :-)

Peter Pos

Misschien een zij-antwoord, maar zijn jullie gebonden aan de krokusvakantie?
Dit omdat dit vaak de drukste en volste week is als skilerares en er dan weinig tijd omheen vrij is.

Misschien een zij-antwoord, maar zijn jullie gebonden aan de krokusvakantie?
Dit omdat dit vaak de drukste en volste week is als skilerares en er dan weinig tijd omheen vrij is.

An32 op 8 mrt 2020 14:04

We gaan met een grotere groep in de krokus, dat kan ivm schoolvakanties niet aders. We gaan als het meezit ook nog een paar keer een lang weekend, dan zal ze wat meer tijd voor ons hebben.

Volgens mij kun je voor dat bedrag iig terecht bij Hotel Salzburgerhof. Prijzen van de andere hotels ken ik niet. Een kennis zat daar deze winter in de nieuwjaarsweek voor dat bedrag en hij zat er in zijn eentje op een kamer.
De skibus stopt voor de deur. Terug kun je skiënd naar huis. Lopen naar de lift kan ook. Maar ik vind 600 meter (heuvel op) te ver :-)

peterpos op 8 mrt 2020 13:58

Peter, bedoel je die in Maria Alm of in Diensten (beiden blijken een Hotel Salzburgerhof te hebben…)

@Mathijs6 Peter bedoeld in Dienten, er zijn nog een paar hotels en appartementen, dus zou je kunnen kijken.
Waar gaat je dochter les geven? er zijn nl vier dorpen met skischool. Maria Alm, meest druk in de vakanties, Hintertal, Dienten am Hochkönig en Mulbach.

Dienten Die Alte schule

Volgens mij kun je voor dat bedrag iig terecht bij Hotel Salzburgerhof. Prijzen van de andere hotels ken ik niet. Een kennis zat daar deze winter in de nieuwjaarsweek voor dat bedrag en hij zat er in zijn eentje op een kamer.

De skibus stopt voor de deur. Terug kun je skiënd naar huis. Lopen naar de lift kan ook. Maar ik vind 600 meter (heuvel op) te ver :-)

peterpos op 8 mrt 2020 13:58

Peter, bedoel je die in Maria Alm of in Diensten (beiden blijken een Hotel Salzburgerhof te hebben…)

Mathijs6 op 8 mrt 2020 14:46

Ik bedoel het hotel in Dienten. Dat zit schuin tegenover mijn appartementje.

Peter Pos

@Mathijs6 Peter bedoeld in Dienten, er zijn nog een paar hotels en appartementen, dus zou je kunnen kijken.
Waar gaat je dochter les geven? er zijn nl vier dorpen met skischool. Maria Alm, meest druk in de vakanties, Hintertal, Dienten am Hochkönig en Mulbach.

Elly3 op 8 mrt 2020 15:40

Ze gaat nu de skischolen benaderen om te zien of er vacatures zijn. Welke zou jouw voorkeur hebben?

@Mathijs6, ik heb alleen ervaring met skischool in Dienten, dat zijn er twee. Skischool Dienten en skischool Top, de laatste zit ook in Mulbach, zelfde eigenaar.
Mijn kleinkinderen hebben van beide les gehad maar dochter geeft toch de voorkeur aan Dienten. (zelf ook dual lerares geweest) Ik ken daar een jong stel dat samen les geeft, zij gaan het vlgd seizoen weer, hebben het erg naar hun zin en geven les bij Skischool Dienten.
De skischool heeft dit jaar een nieuwe eigenaar ( wel familie) Christof heeft het flink aangepakt met name de kinderskituin en baby lift daarbij een nieuwe skischool gebouwd waar de kids tussen de middag ook eten.
Dienten heeft niet veel gastenbedden en is een klein bergdorp, zo ook de skischool met vrij kleine klasjes, en niet heel veel groepen.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie