Ski schade F18

Als je nou eens gewoon ophoudt.

DrPhil op 20 apr 2020 10:35

Beetje raar, ik probeer t gewoon te begrijpen…

Date your skis but marry your boots

@Marco-Paul,

Of de ski overjarig is of niet maakt niet echt uit. Feit is dat ik ze voor 265 euro thuis had, en dat in Nederland qua prijzen ook alleen de webshops daar bij in de buurt komen.

Niet echt van belang voor de discussie, maar ik denk dat er qua binding een verschil zit in de 2018 en 2019 range, namelijk met of zonder Gripwalk. Ik heb de 2019 versie met gripwalk. @DrPhil corrigeer me maar als ik er naast zit.

null

Het topic wat ik opende was bedoeld om meningen te krijgen over wat ik met deze schade moest, later is dit door belangstelling veranderd in of de schade inmiddels opgelost is.

Ik kan mede daardoor niet zoveel met de opmerking dat ik ze bij een dealer had moeten kopen. Dat heb ik niet gedaan, en dat ga ik waarschijnlijk de volgende keer ook niet doen als er weer zo’n groot prijsverschil is. Daar mag je het mee eens of oneens zijn, maar over wel of niet bij webshops kopen zijn waarschijnlijk genoeg andere topics te vinden.

Het vergelijken van een prijs nu met een prijs tijdens het seizoen, zijn appels en peren.
Verder is de RC one 74 een heel andere ski dan de F18.
Als je er geen verstand van hebt, zoals je zelf zegt, waarom probeer je dan steeds je gelijk te halen?

DrPhil op 20 apr 2020 10:49

Hallo gaat niet om t model. Gaat erom dat ik probeer te begrijpen waarom online bestellen beter zou zijn dan de locale ondernemer te steunen.
Een gezonde discussie wordt afgedaan als zurige opmerkingen. Jammer…

Date your skis but marry your boots

@Marco-Paul,

Het topic wat ik opende was bedoeld om meningen te krijgen over wat ik met deze schade moest, later is dit door belangstelling veranderd in of de schade inmiddels opgelost is.

Thehenk op 20 apr 2020 10:52

Heb je gelijk in!

Date your skis but marry your boots

De 2018/19 heeft ook GW, @thehenk. Ze hebben hem gewoon een jaartje ongewijzigd doorgeproduceerd. Dat deden ze ook steeds met de 800; die was de laatste jaren identiek aan de F18 (afgezien van de print) en stond ook niet op hun site. De 800 van 2018 heeft zelfs dezelfde print als de F18 van 2017.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 apr 2020 11:01

Het vergelijken van een prijs nu met een prijs tijdens het seizoen, zijn appels en peren.

Verder is de RC one 74 een heel andere ski dan de F18.
Als je er geen verstand van hebt, zoals je zelf zegt, waarom probeer je dan steeds je gelijk te halen?

DrPhil op 20 apr 2020 10:49

Hallo gaat niet om t model. Gaat erom dat ik probeer te begrijpen waarom online bestellen beter zou zijn dan de locale ondernemer te steunen.
Een gezonde discussie wordt afgedaan als zurige opmerkingen. Jammer…

Marco-Paul op 20 apr 2020 10:53

Voorbeeldje: ik wilde tegen het einde van het seizoen een Blizzard Rustler 11 kopen in 192. In Nederland niet meer te krijgen in de fysieke winkels, levertijd niet te garanderen. Tsja, als je dan in de (Duitse) webshops keuze genoeg hebt tegen nette prijzen, is het echt heel eenvoudig.

Edwin van Riel

Verder is de RC one 74 een heel andere ski dan de F18.
Als je er geen verstand van hebt, zoals je zelf zegt, waarom probeer je dan steeds je gelijk te halen?

DrPhil op 20 apr 2020 10:49

Duh, het gaat niet om de ski’s, ik heb zowel de 18 als de 74. Ik probeer mn gelijk niet te halen. Mijn hemel. Dit is toch een discussie forum. Het gaat mij om online/ offline. Dat t misschien off topic is ben ik t mee eens…

Date your skis but marry your boots

Het vergelijken van een prijs nu met een prijs tijdens het seizoen, zijn appels en peren.

Verder is de RC one 74 een heel andere ski dan de F18.
Als je er geen verstand van hebt, zoals je zelf zegt, waarom probeer je dan steeds je gelijk te halen?

DrPhil op 20 apr 2020 10:49

Hallo gaat niet om t model. Gaat erom dat ik probeer te begrijpen waarom online bestellen beter zou zijn dan de locale ondernemer te steunen.
Een gezonde discussie wordt afgedaan als zurige opmerkingen. Jammer…

Marco-Paul op 20 apr 2020 10:53

Voorbeeldje: ik wilde tegen het einde van het seizoen een Blizzard Rustler 11 kopen in 192. In Nederland niet meer te krijgen in de fysieke winkels, levertijd niet te garanderen. Tsja, als je dan in de (Duitse) webshops keuze genoeg hebt tegen nette prijzen, is het echt heel eenvoudig.

evr66 op 20 apr 2020 11:00

Ja snap ik. Wat ook gebeurt is dat Oostenrijk de nieuwe collectie al een jaar eerder krijgt dan de rest van europa (zoals bv de nieuwe Podium schoen). Soms wordt die online ook eerder aangeboden maar dan gaat t niet enkel om de prijs.

Date your skis but marry your boots

Eerst begin je iemand belachelijk te maken (“had nou maar bij een dealer gekocht”), vervolgens de dealer (“een boerderij in Steiermark”) en daarna klaag je dat je geen “gezonde discussie” kunt voeren. Yeah right.

Eerst begin je iemand belachelijk te maken (“had nou maar bij een dealer gekocht”), vervolgens de dealer (“een boerderij in Steiermark”) en daarna klaag je dat je geen “gezonde discussie” kunt voeren. Yeah right.

DrPhil op 20 apr 2020 11:05

Volgens mij probeer jij nu je gelijk te halen. Kom op we zijn allemaal skiers onder elkaar. Let’s move on…

Date your skis but marry your boots

Het vergelijken van een prijs nu met een prijs tijdens het seizoen, zijn appels en peren.

Verder is de RC one 74 een heel andere ski dan de F18.
Als je er geen verstand van hebt, zoals je zelf zegt, waarom probeer je dan steeds je gelijk te halen?

DrPhil op 20 apr 2020 10:49

Hallo gaat niet om t model. Gaat erom dat ik probeer te begrijpen waarom online bestellen beter zou zijn dan de locale ondernemer te steunen.
Een gezonde discussie wordt afgedaan als zurige opmerkingen. Jammer…

Marco-Paul op 20 apr 2020 10:53

Die zure opmerkingen hoeven van mij ook niet, maar uiteindelijk zijn we hier al 15 berichten bezig over waar mensen spullen moeten kopen, en heeft dat niks met de rest van het topic te maken. Jouw eerste opmerking hier heeft 0 toegevoegde waarde voor mijn discussie, en ik irriteer me daaraan, omdat je insinueert dat ik een "fout" heb gemaakt door niet bij een fysieke winkel langs te gaan. Misschien was dat niet de bedoeling van je post maar zo komt het bij mij over.

Je vergelijking daarna helpt ook niet, omdat het een andere ski is en het onmogelijk is om te achterhalen welke prijzen er halverwege het seizoen golden bij Nederlandse winkels. De winkels bij mij in de buurt(regio tilburg) hadden de ski in elk geval niet op hun website staan, en andere Nederlandse (web)winkels waren echt een stuk duurder.

Dan zat ik op het moment van bestellen ook nog eens in Mexico, dus was fysiek langs een winkel gaan niet eens mogelijk.

Kortom… Let's move on:P

*bericht bewerkt door Thehenk op 20 apr 2020 11:12

Precies goed verwoord, @thehenk.
Ik zou de RC one 74 überhaupt niet eens willen kopen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 apr 2020 11:13

@Thehenk snap ik, was zeker niet mijn bedoeling, excuses. Ik hoop oprecht dat ie goed gerepareerd wordt. Anders is er ook fabrieksgarantie.

Date your skis but marry your boots

Precies goed verwoord, @thehenk.
Ik zou de RC one 74 überhaupt niet eens kopen.

DrPhil op 20 apr 2020 11:12

Moet ik je gelijk geven, die viel behoorlijk tegen. Haalt t niet bij de 18 alleen in de slutch…

Date your skis but marry your boots

Ik heb er eerlijk gezegd vrede mee als er niks meer mee gebeurt. Ik denk dat ik er op tijd bij was, want ik heb er na de gratis reparatie nog 4 dagen zonder problemen mee geskied, en er is nu niks meer aan te zien, behalve wat lijmresten. Ik heb niet veel verstand van ski’s en repaties, maar ik hoop dat er geen nevenschade is opgetreden en dat de lijm het een jaartje of 5 houdt.

Mocht er nog iets van een garantie komen is dat natuurlijk beter, want de schade is volgens mij onstaan door een (Oekraïens??) fabrieksfoutje, en als de ski over 3 jaar weer open springt is er misschien meer schade.

@Thehenk nu je weet dat je geen antwoord krijgt, wat de rede van de verkopende partij ook is, mag je wel wat creatiever zijn om wel contact te krijgen en dus een antwoord😉
Ben wel benieuwd naar de uitkomst nu☃️

LA NORMA😍☃️

@Thehenk Het mobiele nummer van Fritz Robl: +43 6608114041

Date your skis but marry your boots

Plaats een reactie