GNU the finest (nieuwe space case) size?

Hey allen,

Ik ben eindelijk van plan om mijn eerste eigen bord te kopen en heb mijn zinnen gezet op de GNU the finest. Maar ik ben wat onzeker over de grootte, van wat ik lees in de size chart zou een 154 en 157 gaan.

Ik ben 31, 1.76m en weeg 78 kg, ik snowboard in principe al 9 jaar maar ben slecht 4 keer op skireis geweest en heb voor de rest indoor geweest (lak aan even geïnteresseerde vrienden) en heb altijd gehuurd.

Ik ben een vergevorderde snowboarder maar heb me tot dit jaar alleen gefocust op freeriden, ik ben mezelf nu freestyle aan het aanleren.

Daarom dat ik dit bord wil kopen als een all mountain freestyle bord maar twijfel ik aan welke size ik zou nemen.

Jullie advies wordt zeer geapprecieerd!

Onder deze link kun je al erg veel info bij elkaar vinden: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/314437/de-beste-fo…
Voor wat betreft je niveau: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/5678/wanneer-ben-j…
Over welke lengte je moet nemen, voor elke lengte geeft de fabrikant een range van het gewicht aan, van bijvoorbeeld 72kg tot 80kg. Het is maar net wat jij prettiger vindt, korter of langer, maar ook wat jij wilt doen met jouw board. Voor freestyle kun je over het algemeen beter een kortere lengte nemen dan voor freeride. Succes met jouw keuze!

Ik had misschien moeten aanhalen dat het niveau gebaseerd is op de les die ik gevolgd heb in snowworld. Op basis van hun systeem ben ik vergevorderd.
Op basis van de link die je gaf zal dat tussen gevorderd en vergevorderd liggen.

Zoals ik aangaf in mijn originele post is volgens de size chart een 154 en 157 een maat die bij me past.

Ik ben geneigd om voor 154 te gaan omdat ik me wil focussen op het freestyle gedeelte maar ben “bang” dat ik hiermee misschien het all-mountain gedeelte verlies. Mijn vraag hier is algemeen over dat ik hier bang voor moet zijn omdat dit mijn enige bord zal worden voor een aanzienlijke tijd.

Het bord heeft wel manget traction en op basis van reviews houd het zich wel bij het carven, ik was op zoek of iemand ervaring heeft met het bord of zijn voorganger (space case) om hier informatie over te geven.

Hoi Gekko,

Altijd leuk een snowboard uitzoeken maar de keuze is te reuze.

Ik weeg net zoveel als jij en heb dezelfde lengte, ik rijd freestyle all mountain dus mss heb je wat aan mijn ervaringen. Momenteel rijd ik 154, grotendeels omdat ik wendbaarheid zoek om makkelijk te kunnen draaien / presses / butters, maar absoluut wil kunnen carven zonder dat het board me tegenhoud.

Ik heb ooit (15j terug) 159 gehad maar dat was me te zwaar. Daarna altijd onder rond de 155 gereden en dat bevalt me prima.

Het ligt wel aan het profiel en type board, volledig rocker was het absoluut niet voor mij. Daarna een NS evo gereden en die was heel speels, maar hielt zich goed op hoge snelheid met de juiste techniek. Dit board lijkt het meest op de gnu qua profiel en flex. Als je echt je knieën naar buiten zet is er zelfs goed mee te carven. Ik denk dat je niet mis kunt gaan met een 154, maar het is en blijft voorkeur en gewenning.

Succes met je keuze!

Ride on!

Dag Sandert,

Bedankt voor de feedback, ik heb de 154 besteld en wou hem vandaag gaan testen voor hem te kopen.

Maar alles is dicht dus ik ga nog tot 6 april minstens moeten wachten :(.

Zullen eerst Covid 19 moeten doorkomen en dan dubbel zo hard gaan snowboarden erna :).

Plaats een reactie