Angst uit het niets...

Hai,

Op dit moment ben ik op wintersport in Frankrijk met vrienden.
Het is nu mijn vierde jaar als ‘Boarder’.
Ik ga vlot van de piste’s af en kan al aardig rode piste’s bedwingen.
Ik was altijd onverschrokken, vallen, opstaan & doorgaan.

Deze ochtend (prachtige zon!) was ik op een smalle piste aan het boarden en ik viel voorover.
Totaal niet hard of anders dan anders.
Na deze val heb ik een schrik opgelopen, ik begon te denken aan het thuisfront (vrouw & kindje onderweg).
Deze middag heb ik nog enkele brede piste’s genomen die vlot gingen.
Ik heb nog steeds plezier in brede piste’s.

Maar zodra ik een weg volg die wat smaller is ben ik precies een beginner die aan het leren is.
Board recht, remmen & opnieuw.
Ik verstijf volledig uit schrik…

Iemand dit ook ooit meegemaakt of hoe dit op te lossen?

hallo Rudyken,

Je zal een manier moeten vinden om rustig te blijven.
ik focus me vaak op mijn techniek, begin te denken en te benoemen hoe ik mijn beweging aan het opbouwen ben.
kwestie van even focussen.

succes!
mvg.

Flatbasen op lage snelheid kan een plank wat zoekerig maken. Dit kan op een smal pad het gevoel geven dat je niet helemaal in controle bent. Gecombineerd met je nieuwe angst leidt dat er toe dat je extra veiligheidsmarge in gaat bouwen met als gevolg dat je het idee hebt nog minder in controle te zijn.

Zorg dat je op een pad altijd op een edge staat. Dit geeft je veel meer controle en maakt je board veel voorspelbaarder. Oefen dit desnoods eerst op een bredere piste. Als ik op een volledig camberboard sta is er eigenlijk geen moment dat ik niet op een edge sta. Als het pad recht loopt wissel ik elke paar seconden van kant door constant rustige bochtjes te maken. Zo kan je ook je snelheid goed controleren ipv dat je elke paar meter in de ankers moet.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 13 mrt 2020 16:09

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie