Is de situatie in de Franse Alpen nog wel houdbaar?

De Franse Alpen zijn de enigste die nog open zijn maar dat roept en hele hoop vragen bij mij op.
1 gaan alle wintersporters niet massaal nu naar de Franse Alpen omboeken/reizen en ontstaat er daardoor geen mega drukte met alle gevolgen van dien?

2 zijn ze daar wel eerlijk over het aantal besmettingen daar gezien het zo weinig is en het zelfs als eerste begon en les contamines

3 is de après ski niet uit voorzorg compleet gesloten?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 03 dec 2020 12:56

A.d.h.v. 1, net aangekomen in Flaine met een slecht voor een kwart gevulde bus van Sunweb. Oogt heel rustig, maar goed dorp moet nog ontwaken.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Je mag nog van geluk spreken dat je er bent onder de huidige omstandigheden maar vraag me af of je de hele week kunt blijven skiën 🤞🏻

*bericht bewerkt door Freerider op 14 mrt 2020 08:19

Hier in Serre Chevalier is het rustig, maar ik kwam hier aan toen alleen Italië nog gesloten was. Het weer is mooi, maar de pistes zijn gewoon volkomen bagger. Veel gesloten luiken bij de appartementsgebouwen, naar de reden kan je allen maar raden, Corona? Slechte pistes?
Geeft al met al wel het gevoel dat het seizoen snel ten einde loopt.

Het weer is mooi, maar de pistes zijn gewoon volkomen bagger.

SkiBeppie op 14 mrt 2020 08:23

@Quick?

*bericht bewerkt door moderator op 14 mrt 2020 08:46

Het weer is mooi, maar de pistes zijn gewoon volkomen bagger

SkiBeppie op 14 mrt 2020 08:23

@Quick?

*bericht bewerkt door moderator op 14 mrt 2020 08:47

Tsja, temperaturen van 15 graden, volle bak zon en dan ook nog eens regen eroverheen doen de pistes geen goed natuurlijk. Preparatie is sowieso al niet de sterke kant van Serre Che, maar ik heb me een week uitstekend vermaakt. En buiten lunchen op het terras en genieten van de zon en het uitzicht is ook wat waard natuurlijk!

*bericht bewerkt door moderator op 14 mrt 2020 08:48

Mr. Slow

Tsja, daar ontkom je niet aan na een week temperaturen van 15 graden, veel zon en ook nog wat regen in de nacht. Nu staan ze in Serre Chevalier sowieso niet bekend om hun uitmuntende pistepreparatie, maar toch. Ik heb in ieder geval een heerlijke week gehad en lunchen op het terras in de warme zon terwijl je kunt genieten van het uitzicht is ook wat waard!

OT: vraag 1 kun je denk ik negatief beantwoorden, de rest heb ik geen idee.

Mr. Slow

Ik zou vanochtend naar Flaine afreizen. Maar sinds gisteren code geel. Aan de Fransen is verzocht om zo min mogelijk in het land te gaan verplaatsen. Maandag worden meer maatregelen genomen. Wie ben ik om dat te negeren?
Wel de vraag of eea wordt gecompenseerd.

Reisadvies Frankrijk | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 13-03-2020 | Nog steeds geldig op: 14-03-2020

Frankrijk heeft bevestigde gevallen van het coronavirus. De lokale overheid heeft daarom maatregelen getroffen om het risico op verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te verkleinen. In heel Frankrijk geldt dat vanaf a.s. maandag scholen, universiteiten en crèches dicht gaan en verdere maatregelen worden genomen. Ouderen wordt verzocht zo veel mogelijk thuis te blijven. Alle Fransen worden opgeroepen zo veel mogelijk thuis te werken en hun verplaatsingen tot een minimum te beperken. Bijeenkomsten worden ontraden (naast eerder verbod op bijeenkomsten met meer dan 1000 personen). Er zijn vooralsnog geen inreisbeperkingen. Daarom verandert de kleur van het reisadvies van ‘groen’ (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) naar ‘geel’ (let op veiligheidsrisico’s). Volg de media voor verdere informatie over eventuele besmettingen met het coronavirus. Zie de rubriek ‘Verkeersveiligheid’ en ‘Gezondheid’ voor meer informatie.

*bericht bewerkt door HenriB op 14 mrt 2020 10:23

Ik vertrek vandaag richting Flaine. Nog wel getwijfeld naar aanleiding van alle ontwikkelingen, maar als je je gezond verstand gebruikt lijkt het mij niet het risicovol. Je moet gewoon niet gaan hossen in de bar na het skiën. Grand Massif blijft open tot de overheid ingrijpt, zo staat op de site. Hopelijk blijft het gebied komende week open!

Overigens is het hier in de supermarkten nu ontzettend druk. De kans is groter dat iedereen elkaar hier besmet dan op een lege piste in Frankrijk…

*bericht bewerkt door moderator op 14 mrt 2020 10:56

Wij komen vandaag terug vanuit La Plagne. Afgelopen week express de apres ski niet opgezocht, maar helemaal niks hier wijst erop dat het mogelijk dicht is vanaf volgende week. Alles is gewoon open.

*bericht bewerkt door moderator op 14 mrt 2020 11:53

Bij de gondel in Flaine Forum is het erg druk, verder is het zeker niet extreem rustig in het dorp, maar ook niet druk.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Bij de gondel in Flaine Forum is het erg druk, verder is het zeker niet extreem rustig in het dorp, maar ook niet druk.

FrankW op 14 mrt 2020 11:57

Tis ook weekeinddrukte

Wij zitten er aan te denken om ook om te boeken naar Flaine via Sunweb, weet iemand wat de (financiële) gevolgen zijn ze tijdens ons verblijf daar de boel op slot gooien? Sunweb en andere organisaties geven wel terug op moment dat de vakantie nog aanstaande is, maar ook als die al gaande is?

Wij zitten er aan te denken om ook om te boeken naar Flaine via Sunweb, weet iemand wat de (financiële) gevolgen zijn ze tijdens ons verblijf daar de boel op slot gooien? Sunweb en andere organisaties geven wel terug op moment dat de vakantie nog aanstaande is, maar ook als die al gaande is?

Swier op 14 mrt 2020 13:52

Ik zou het, per mail, aan Sunweb vragen

Ik heb net de directeur van het skigebiedje van Pelvoux gesproken. Er is nu nog niets besloten, maar vanmiddag zal er een beslissing vallen. Ik word op de hoogte gehouden en zal jullie natuurlijk zo snel mogelijk op de hoogte houden.

Click. Click. Peace

Volgens mij wordt op de website van Sunweb daarover alle informatie gegeven. Vandaag netjes mail gehad van Sunweb, dat de skigebieden in Frankrijk gewoon open zijn, en mocht dit veranderen krijg ik netjes bericht. Ons voornemen is gewoon af te reizen vrijdag a.s. indien dit mogelijk is. Het gevaar op besmetting is naar mijn idee thuis grooter dan op een berg waar niemand op 2 meter afstand van mij wil skiën, en nee we gaan zeker niet de drukte opzoeken daar.

*bericht bewerkt door Sandra06 op 14 mrt 2020 14:08

Bedankt @Rogier!
Dit weekend/deze week is extreem spannend, zeker nu ze de enigste zijn die nog open zijn.
Heb je toevallig een gevoel betreft de mogrlijke drukte, ik heb de angst dat als ze niet heel gauw de après ski dicht gooien er binnen de kortste keer een besmetting met alle gevolgen van dien ontstaat of dat iedereen die nog wil skiën met zijn allen op de Franse Alpen duiken
Met extreme drukte als gevolg!.. zouden ze dat geen maatregelen nemen om massa drukte te voorkomen door geen of slecht beperkte nieuwe boekingen toe te laten ofzo?

*bericht bewerkt door Freerider op 14 mrt 2020 14:16

hebben de Franse Alpen geluk dat er nu juist verkiezingen zijn of ben ik mis

Vanochtend aangekomen in La Plagne. Alles gewoon ‘normaal’ hier. Zie geen enkele maatregel of wat dan ook.
Verder heel rustig, maar dat komt misschien ook door de tijd van het jaar.
Redelijk veel Franse dagjes mensen wel volgens mij.

Geluk? Ik denk dat niemand heel blij wordt van deze onduidelijkheid.

Click. Click. Peace

Momenteel in Val Thorens niks te merken van Corona-perikelen. Wel erg warm…

Vanochtend aangekomen in La Plagne. Alles gewoon ‘normaal’ hier. Zie geen enkele maatregel of wat dan ook.
Verder heel rustig, maar dat komt misschien ook door de tijd van het jaar.
Redelijk veel Franse dagjes mensen wel volgens mij.

JBL op 14 mrt 2020 14:28

Afgelopen woensdag was eigenlijk de enige dag dat het echt druk was(+30 minuten wachten op de gondel in Bellecote). Vandaag is natuurlijk ook wisseldag, vorige week zaterdag was het ook erg rustig.

Overigens is het hier in de supermarkten nu ontzettend druk. De kans is groter dat iedereen elkaar hier besmet dan op een lege piste in Frankrijk…

Michiel94 op 14 mrt 2020 10:56

En je eet en slaapt ook op een lege piste ?

Zie meer en meer Franse skigebieden die sluiten zijn ze ook begonnen

Zie meer en meer Franse skigebieden die sluiten zijn ze ook begonnen

Pieter230976 op 14 mrt 2020 16:59

Bron?

Mr. Slow

Paar in de blog van corona , daarpas nog gezien op Facebook, denk dat de rest rap gaat volgen

@Quick

Zie andere topics.

Born to run. B.S.

@drphil. Heiligenblut is nu ook in quarantaine
Jij was daar vd week toch ook geweest.

Ik heb net de directeur van het skigebiedje van Pelvoux gesproken. Er is nu nog niets besloten, maar vanmiddag zal er een beslissing vallen. Ik word op de hoogte gehouden en zal jullie natuurlijk zo snel mogelijk op de hoogte houden.

Rogier op 14 mrt 2020 14:00

Zijn er al beslissingen genomen

Volg

Plaats een reactie