Alpen-ZOMERbestemming geschikt voor kinderen -5jr

Hoi wintersporters

Het wintersportseizoen is dan wel over, toch zou ik graag nog de Alpen bezoeken in de nabije toekomst.
Daarom denk ik er aan om in de zomer naar de Alpen te trekken. Zijn er mensen onder jullie die een aantal leuke bestemmingen/hotels/pensions/appartementen weten?
Ik zoek:
-geschikt voor kinderen onder 5jr
-nabij een relatief grote stad zoals bijvoorbeeld salzburg
-geschikt om wandelingen te maken

Ik ben zelf nog nooit tijdens de zomer in de Alpen op vakantie geweest dus alle tips zijn welkom.

Thx!

Vinschgau, Zuid-Tirol, maar da’s een persoonlijke voorkeur.🙂
Qua stad is Meran(o) erg leuk en mooi. En wandelen is overal mooi, het Martelltal en Schnalstal bijvoorbeeld.
Maar, eerlijk gezegd, ik zou de eerste maand(en) nog niets vastleggen.
Wat niet wil zeggen dat je geen voorpret mag hebben. 😉

Bla, bla, bla.

Wij zijn toen mijn oudste 2,5 jaar was. naar zilltertal gegaan. We zaten in zell am ziller in een appartement. ze hadden ook speeltoestellen in de tuin. Mooie appartementen en ruim. eigenaren wonen beneden. naam moet ik even op zoeken. we hadden toen via sunweb geboekt.
las net dat sunweb geen auto vakanties meer aanbied.

Met de regio card kan je met ov ( trein en bus) en met de liften 1 x per dag omhoog en omlaag in het hele gebied.

we hebben in gebied veel gewandeld en alles met ov gedaan.

Maar ik zou voor de zomer even wachten met boeken.

*bericht bewerkt door miepmiep op 21 mrt 2020 12:16

Zuid Tirol, Val Gardena, en dan met name de Seiseralm… Heerlijk uitgestrekt wandelgebied, op de Seiseralm is geen verkeer en Bolzano is dichtbij (Ötzi museum is zeer de moeite waard) groot voordeel : de kans op mooi weer is in de Dolomieten wat groter dan aan de Noordkant. En je er ook prima E-mountainbiken. Maar ik zou nog even…laat maar. In de zomer is er doorgaans plek genoeg om wat later te boeken.

Het Otztal is erg leuk in de zomer .Zit je voor in het dal Oetz bijvoorbeeld is het niet ver naar Innsbruck. In Umhausen is het Otzi-Dorf,en mooie watervallen. Aanrader is de otzlal card die je kan kopen maar ook bij veel partner bedrijven krijgt als je er overnacht,hiermee mag je gratis in gondels, bussen ,enz.

In de buurt van Bludenz, Vorarlberg heb je de Sonnenkopf waar je mooi kunt wandelen met een speelterrein voor kinderen met een klein ondiep meertje waar je je met een vlot overheen kunt trekken aan een touw, dat soort dingen. Brandnertal en Montafon van daaruit ook goed bereikbaar, ook met prima wandelen en toeristenvoorzieningen.

*bericht bewerkt door yeti_girl op 21 mrt 2020 15:44

Ik kan je serfaus-Fiss-Ladis van harte aanraden. Voor kinderen zijn er ontzettend veel mogelijkheden. Ontdekkingswandelingen speciaal voor kinderen. Speeltuinen ( actief ontdekken), dicht bij Innsbruck. Zwemmeren, en openbaar zwembad ( veel acco’s Hebben een zwembad voor kinderen in de tuin). Te veel om op te noemen. Kijk eens op de site.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Kijk eens op deze site, in Oostenrijk zijn er in diverse regio’s (gratis) voordeelkaarten verkrijgbaar waarmee vaak de bergbahnen, zwembaden, openbaar vervoer en activiteiten gratis toegankelijk zijn. Wij hebben deze benut in meerdere regio’s, en het bespaart je enorm veel geld. Veel hotels, pensions en soms ook appartementen geven deze sommercard gatis aan hun gasten. In sommige regio’s moet je de kaart zelf aanschaffen. Bij site’s als booking.com staat vaak vermeld dat je de kaart gratis krijgt, boek je via een touroperator dan staat het ook vermeld. Dus kijk welke regio je aanspreekt en zoek welke kaart daar wordt aangeboden en zoek dan een accomodatie die de kaart verstrekt. Bijna al deze regio’s hebben activiteiten op de berg voor gezinnen, zogenaamde gezinswandelingen dit vaak in ‘speurtocht’ zijn opgezet, met complete natuurspeeltuinen op de almweide. Oostenrijk is een kindvriendelijk land, wil je wat meer zekerheid betreft het weer, ga dan naar Karinthie. https://www.indebergen.nl/weblog/7326-voordeelkaarten-oosten…

Waarom wil je bij een grote stad in de buurt te zitten. Om welke redenen?

Anders is de Queyras / Ecrins bij mij om de hoek ideaal. Wandelen met ezels, slapen in hutten, adventure parcoursen, eenvoudige kinderklettersteigen, meertjes, meren… De sky is the limit hier voor kinder activiteiten.

Steden in de buurt: Briançon / Gap / Turijn…

Click. Click. Peace

Waarom wil je bij een grote stad in de buurt te zitten. Om welke redenen?

Anders is de Queyras / Ecrins bij mij om de hoek ideaal. Wandelen met ezels, slapen in hutten, adventure parcoursen, eenvoudige kinderklettersteigen, meertjes, meren… De sky is the limit hier voor kinder activiteiten.

Steden in de buurt: Briançon / Gap / Turijn…

Rogier op 21 mrt 2020 17:01

Terechte vraag! Het antwoord is tweeledig. Mijn vrouw is “wat“ minder van het avontuurlijke type dan mezelf dus zij wil sowieso wel eens een keer de stad in trekken. Zelf ben ik dan weer benieuwd naar wat voor leuks de steden in de buurt te bieden hebben qua cultuur, architectuur etc.
Mss dat ik best gewoon een aantal nachten “op de berg” logeer en dan nadien een aantal in de stad of omgekeerd.

Super goede tips alvast van iedereen!

*bericht bewerkt door Andrasj op 21 mrt 2020 17:48

Ah op die manier, dan kun je voor de bergen bij mij in de buurt ook denken aan Grenoble / Lyon en waarom niet Marseille…
Of als je aan de noordkant blijft Annecy (meer! en leuke bergen), en erg leuk en mooi stadje.

Click. Click. Peace

Het brixental is ontzettend leuk met kinderen. Bij veel gondelstations is uitgebreide speelgelegenheid. Soll, heeft een waterspeelpark boven op de berg. Bij scheffau volgens mij een klim en klautergebeuren. En zo overal wel wat. Innsbruck op 80 km. Volgens mij best te doen voor een dagje.

Soll - Hexenwasser is inderdaad erg leuk. Fis-serfaus is ook erg leuk, een grote speeltuin op de berg, en leuke thema wandelingen. Neergestorte vliegtuig, onderdelen zoeken. Dit is wel Tirol. Kans op minder weer is vrij groot. Karnten is erg leuk en ligt aan de Zuidkant van de Alpen, over het algemeen veel beter weer. Op pad met Karntencard, eindeloos veel mogelijkheden. Omgeving Villach is erg de moeite waard. Warme meren, Ossiacher See/ Faaker See. Steden: villach, klagenfurt, ljubljana (Slovenie). Apenpark bij Villach. Hermagor is erg leuk, rodelbahn boven, maar ook leuke speeltuin. Minimundus in Klagenfurt. Eindeloos veel te doen, met Karntencard ook toegang tot veel openbare zwembaden.

Plaats een reactie