Wat wordt de eerste vakantie?

De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
En @skizoeker helpt daar weer graag een handje aan mee.

DrPhil op 22 mrt 2020 19:50

Ik lijdt weinig van een zomer thuisblijven. Als het voor mijn omgeving beter is dat ik de komende maanden mijn bewegingsvrijheid inperk (Lees: geen vakantie) dan moet dat maar. Er blijken hier op het forum mensen met een gigantische plank voor hun kop rond te lopen.

Tsja, +1voor @skizoeker. Wat boeit het om een keer een paar weken thuis te blijven in dienst van de gezondheid van anderen?

Zou fijn zijn als al die idioten die gisteren door het bos liepen of op het strand aan het boksen waren, zich ook een beetje slimmer zouden gedragen zodat heftiger maatregelen wellicht overbodig zijn.

Wat mij betreft beginnen ze vanavond met die lockdown, voor het die zich verstandig gedroegen de afgelopen week, zal het effectief weinig uitmaken.

*bericht bewerkt door evr66 op 23 mrt 2020 08:41

Edwin van Riel

Ik had een vakantie gepland naar Dubai eind maart. Geannuleerd ondertussen natuurlijk. Volgende vakantie is in juli naar Zweden. Huisje geboekt in midden van de bossen weg van de beschaving. Dat zal toch wel kunnen hoop ik ?

Geboekt in de zomervakantie, vanaf laatste week juli: 1 week Tirol, 1 week Piemonte, 1 week Vogezen. Als het tegen die tijd niet verstandig is te gaan, gaan we niet. Van het hotel in Tirol kreeg ik al een nette mail dat we tot 1 juni gratis kunnen annuleren, zonder opgaaf van redenen. Ik ga ervan uit dat de andere accommodaties bij een negatief reisadvies ook te annuleren of om te boeken zijn. Dat was ook zo bij de wintersport die afgelopen week niet door kon gaan. En als het niet zo is, dan komt gezondheid van ons gezin en van anderen toch op 1, 2 en 3. Dus dan gaan we gewoon niet.

Tsja, +1voor @skizoeker. Wat boeit het om een keer een paar weken thuis te blijven in dienst van de gezondheid van anderen?

Zou fijn zijn als al die idioten die gisteren door het bos liepen of op het strand aan het boksen waren, zich ook een beetje slimmer zouden gedragen zodat heftiger maatregelen wellicht overbodig zijn.

Wat mij betreft beginnen ze vanavond met die lockdown, voor het die zich verstandig gedroegen de afgelopen week, zal het effectief weinig uitmaken.

evr66 op 23 mrt 2020 08:23

Heb contacten in de zorg die de overheid adviseren. Er is gisteren een lockdown geadviseerd. De overheid beslist in hoeverre ze dat ook echt gaan doen. We gaan het zien. Vanavond 18.30uur persconferentie.

Dan toch effe van methode switchen?

Was immuniteit kweken dàn niet doeltreffend?

Born to run. B.S.

Dan toch effe van methode switchen?

Was immuniteit kweken dàn niet doeltreffend?

dan58 op 23 mrt 2020 10:36

Met het gedrag van velen afgelopen weekend in parken, op stranden, markten en in en bij winkels kweken we die immuniteit meer dan voldoende. Overigens is de ene lockdown de andere niet, zoals vorige week in het kamerdebat ook duidelijk is gemaakt.

Dan toch effe van methode switchen?

Was immuniteit kweken dàn niet doeltreffend?

dan58 op 23 mrt 2020 10:36

Als mensen zich niet aan regels houden werkt het dus niet.

Het lijkt zich te stabiliseren, maar één zwaluw maakt nog geen zomer (en nog geen zomervakantie ;-) https://tinyurl.com/wvel6ou

Klopt, anderzijds, zou (een deel van) die eigenwijzigheid/stompzinnigheid niet ingecalculeerd zijn?

Edwin van Riel

Overigens is de ene lockdown de andere niet, zoals vorige week in het kamerdebat ook duidelijk is gemaakt.

77steve op 23 mrt 2020 10:42

Precies. Wil diegene die rept over een lockdown, dan ook even aangeven wat diegene dan precies bedoelt. De “lockdowns” in Belgie, Frankrijk, Italie, Spanje en China wijken volgens mij ook allemaal af van elkaar.

Ik denk ook eerder dat er vandaag een samenscholingsverbod afgekondigd gaat worden. Niet meer dan 2 personen bij elkaar. Daarop kan in ieder geval gehandhaafd worden. Het zonnetje en frisse bos- of zeelucht zal goed voor de weerstand zijn, maar zoals het gisteren eraan toe ging, sloeg natuurlijk nergens op. Mocht het niet meer te handhaven zijn, dan pas verwacht ik weer een volgende stap. (mijn inschatting; het dicht gooien van alle niet-essentiële retail)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik denk dat Nepal in November de eerste gaat zijn alles net voor corona geboekt.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Bwa… zal afhangen worden… zowel in Belgie als in Italie lees je al artikels van virus experts die afraden om deze zomer op buitenlandse vakantie te gaan.

We lachen er binnen de familie/vrienden mee… zij dus alleen naar de “mooie” Belgische kust of “dArdennen”… wij blijven hier in Italie, en hebben wat meer keuzemogelijkheden (op dat vlak is in Italie wonen, natuurlijk leuker… keuze zat aan leuke plekjes).

Mijn reizen die ws op de helling staan:

  • April naar Sardinie
  • Eind mei naar de familie in Belgie (wel sneu als dit niet zou kunnen), is eigenlijk ook geen vakantie… maar goed we zullen zien hoe 't verder loopt.
  • Zomer, de dolomieten, val di fassa, dat zal noog wel lukken denk ik, is maar een anderhalf uurtje van hier.
  • Zomer, duik expeditie in Kroatie… we gingen normaal een week duiken en filmen op de SMS Szent István… een slagschip van de Oostenrijks-Hongarijse marine die getorpedeerd is door Italiaanse torpedoboten in 1918. We gaan zien of dit nog lukt.
  • Winter 2020: een wat langere skitrip, maar nog niets gepland.
  • Winter 2020: Mexico grotduik trip.

Voor 2020, ben ik al lang blij als ik naar de dolomieten kan gaan, en de quarantaine maatregelen wat verminderen (en we terug buiten mogen komen), een trip naar de Heimat (BE) zou ook wel leuk zijn… al de rest neem ik zoals het komt… zijn luxe problemen!

Wij zouden 29 april naar Rome vliegen voor een weekje vakantie; hiervan gaan we uit dat deze niet doorgaat en proberen deze om te boeken naar 2021.

3 augustus staat anderhalve week gepland naar schotland; vooralsnog gaan we hier ervanuit dat deze gewoon doorgang kan gaan vinden.

Eind augustus wil Oma nog met ons op vakantie; maar we wachten nog maar even met boeken :)

14/15 december hoop ik dan wel weer naar Oostenrijk te kunnen rijden voor de broodnodige witte energie.

Meivakantie stond gepland, die is van de baan. De volgende is zomervakantie. Ik ga ervan uit dat die gewoon door gaat. Het is nu eind maart. Dus we hebben nog 3,5 maanden te gaan. Ik geloof niet dat we nog zo lang met zn allen in quarantaine gaan zitten.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Normaal in januari camping(s) reserveren voor de zomervakantie . Dit jaar niet van gekomen. Nu wachten we maar af of we weg kunnen. De bedoeling is Baskenland. Zo niet hopen dat er aan de Nederlandse kust dan iets vrij is.

Ik zou vandaag arriveren in L2A, helaas. De volgende vakantie is naar Frankrijk in augustus, hopelijk gaat die wel door, al was het maar voor de kids.
Eerstvolgende skivakantie zal december 2020 worden en anders met vrienden maart 2021…

Plaats een reactie