Ervaring Itter / Skiwelt

Dit onderwerp gaat over de bestemming Itter

Weet iemand ieys over de skischool en apresski in Itter (Skiwelt)? Ik lees dat Itter heel klein em rustig is. Wrl een skischool uit Hofpgarten. Is dat zo en goed? En onderaan de Salvistabaan zou 1 tentje zitten waar ook wst apresski is, Salvista Standl. Is het dar eeb beetje gezellig met muziek, wat mensen en een biertje zo tussen 5 en 6? Hey dak hoeft er niet af, maar een beetje gezelligheid is wel leuk.
Ten slotte, ik kon via google maps geen supermarktje vinden …
Verder tips over Itter? Of tips om beter naar een ander dorp te gaan?

Itter is een klein dorp met ongeveer 1100 inwoners, zie vlgd link
https://www.wintersport.nl/dorpen/itter

Dienten Die Alte schule

Het 1e wat ik vind op google maps is Dorfadl Itter.
Geen grote supermarktketen maar lijkt wel een kleine buurtsuper te zijn waar ze van alles wat hebben.

Er is hier een kleine Spar winkel. Itter heeft vind ik wel 1 van de mooiste dal afdalingen van Skiwelt . Voor de rest stelt het niks voor ,Wel wordt komend seizoen de Salvistabahn vernieuwd wat verbetering is. De oude was wel erg oud. Nadeel het zal wel drukker worden,

Er is hier een kleine Spar winkel. Itter heeft vind ik wel 1 van de mooiste dal afdalingen van Skiwelt . Voor de rest stelt het niks voor ,Wel wordt komend seizoen de Salvistabahn vernieuwd wat verbetering is. De oude was wel erg oud. Nadeel het zal wel drukker worden,

ruudsan op 24 mrt 2020 12:05

Er zijn problemen met de bouw; dus of ie komende december al draait is nog niet bekend.

Het is inderdaad een rustig dorp zonder apres ski. Er staat een paraplu barretje bij het dalstation; dus een biertje kun je er wel drinken; maar verwacht geen polonaise :)

Er is hier een kleine Spar winkel. Itter heeft vind ik wel 1 van de mooiste dal afdalingen van Skiwelt . Voor de rest stelt het niks voor ,Wel wordt komend seizoen de Salvistabahn vernieuwd wat verbetering is. De oude was wel erg oud. Nadeel het zal wel drukker worden,

ruudsan op 24 mrt 2020 12:05

Drukker is niet bepaald een nadeel hier. Er was een oude 4-persoonsgondel en hier was nooit iets te doen, kon je altijd direct instappen. De nieuwe 10-persoons brengt je ook hoger, dus is een welkome upgrade.

De Salvista Stadel is wel meer dan een paraplu barretje, het is een hele mooie hut. Wel klein, en ook niet helemaal vollebak. Misschien komt dat ook met de 10-persoonsgondel. Ik heb me daar altijd goed vermaakt in ieder geval. Eigenlijk is dat de ideale plek om op te stappen in SkiWelt, het is er nooit druk en je kunt van daaruit het hele skigebied rond. De dalafdaling is ook mijn favoriet van SkiWelt. Voor iets meer après ski zou je ook een dag naar Westendorf kunnen gaan (of Ellmau, maar dat is wel ver).

Dank voor jullie tips. De opmerking dat de nieuwe Salvistabahn niet op tijd klaar is doet mij twijfelen om niet een jaartje te wachten. Hoe komt u aan die informatie? Via google kwam ik uit op de site van bergbahnen Hopfgarten/Itter en daar kon ik niet iets vinden dat op vertraging duidt.

Met zulke info gaan de gebieden zelf niet erg snel naar buiten komen.

Alpinforum is de plek voor zulk nieuws: https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=5155&s…
https://www.tt.com/artikel/16773913/bergbahn-itter-droht-bei…

Dank. Ter info: Navraag bij de Bergbahn levert het volgende antwoord op:

Herzlichen Dank für Ihre Nachricht die uns über den Tourismusverband Kitzbüheler Alpen - Hohe Salve erreicht hat.
 
Wir haben gerade die Informationen erhalten, dass die Bauarbeiten an der neuen Salvistabahn, trotz aller Widrigkeiten, wie geplant durchgeführt werden können.

Somit dürfen wir uns im nächsten Winter auf eine neue hochmoderne Gondelbahn freuen die Sie direkt von Itter ins Herz des Skigebiets der SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental bringt.

Wir freuen uns Sie in Itter begrüßen zu dürfen und würden uns freuen wenn Sie mit uns die neue Salvistabahn genießen.

In der Zwischenzeit viele Grüße und g´sund bleim!

Xxx

und das SkiWelt Marketing Team

Tja, wat is dat waard; je krijgt echt je geld niet terug als die oude lift er nog staat; aan de andere kant; de capaciteit is prima en je doet 'm normaal gesproken toch maar 1 of maximaal 2x per dag.

Is ook geen probleem hoor. Had het even gevraagd en antwoord even gedeeld met de forumlezers i.p.v. voornamelijk info ‘ophalen’.
Maar goed, het appartement dat wij op het oog hadden is inmiddels volgeboekt. Dus we zoeken weer vrolijk verder :-)

Gezien dit oude topic “Ervaring Itter” heet, leek het mij een logisch besluit om hier een vraag te stellen, in plaats van een nieuw topic aan te maken, zodoende mijn volgende vraag:

Aan een ieder die iets zinnigs over dit gebied / deze specifieke pistes kan zeggen,

In Itter, Skiwelt Wilder Kaiser, heb je een gondellift (Salvistabahn) die naar de naar de Kleine Salve brengt. Enkele honderden meters meer richting het dorp Itter is in de skimap een sleeplift met drie blauwe pistes/routes naar beneden.
Als je de pistekaart moet geloven, maakt de rode dalafdaling (piste 30) een bocht, en snijdt/raakt deze de korte blauwe afdaling (piste 34) die bij de sleeplift (Mittererwies) hoort. Zie plaatje:

null

Ook als je Google Maps raadpleegt, zie je dezelfde indicatie:

null

Echter, bekijken we het gebied vanuit Satelite view, dan ziet het er zo uit:

null

Met de beste wil van de wereld, ook als ik met Streetview een nadere blik werp, zie ik niet hoe je in de praktijk van de blauwe op de rode piste komt, of andersom.

Is er iemand die dit stukje van het gebied kent en kan aangeven of het inderdaad mogelijk is om van deze rode piste op de sleeplift 30 uit te komen, of andersom, om vanaf de blauwe piste 30 bij het dalstation van de Salvistabahn uit de komen?

Alvast hartelijk dank.

*bericht bewerkt door Nosky op 01 dec 2020 09:01

Gezien dit oude topic “Ervaring Itter” heet, leek het mij een logisch besluit om hier een vraag te stellen, in plaats van een nieuw topic aan te maken, zodoende mijn volgende vraag:

Aan een ieder die iets zinnigs over dit gebied / deze specifieke pistes kan zeggen,

In Itter, Skiwelt Wilder Kaiser, heb je een gondellift (Salvistabahn) die naar de naar de Kleine Salve brengt. Enkele honderden meters meer richting het dorp Itter is in de skimap een sleeplift met drie blauwe pistes/routes naar beneden.
Als je de pistekaart moet geloven, maakt de rode dalafdaling (piste 30) een bocht, en snijdt/raakt deze de korte blauwe afdaling (piste 34) die bij de sleeplift (Mittererwies) hoort. Zie plaatje:

null

Ook als je Google Maps raadpleegt, zie je dezelfde indicatie:

null

Echter, bekijken we het gebied vanuit Satelite view, dan ziet het er zo uit:

null

Met de beste wil van de wereld, ook als ik met Streetview een nadere blik werp, zie ik niet hoe je in de praktijk van de blauwe op de rode piste komt, of andersom.

Is er iemand die dit stukje van het gebied kent en kan aangeven of het inderdaad mogelijk is om van deze rode piste op de sleeplift 30 uit te komen, of andersom, om vanaf de blauwe piste 30 bij het dalstation van de Salvistabahn uit de komen?

Alvast hartelijk dank.

Nosky op 01 dec 2020 08:59

Op deze video kan je zien hoe dat in elkaar zit:

Let wel, die Mittererwieslift is zeker niet altijd in werking, en natuurlijk ook niet echt een prioriteit/mogelijk om te openen bij slechte sneeuwcondities.
De Salvistabahn is dit jaar ook compleet vernieuwd, maar dat zou op de pisteligging geen invloed mogen hebben.

Plaats een reactie