schoendrogers

Hallo, we zijn dit jaar voor het eerst op skivakantie geweest. Ik heb heel veel geleerd van de informatie op deze site. Dank daarvoor! We vonden de vakantie zo gaaf, dat we direct hetzelfde appartement geboekt hebben voor volgend jaar. Het appartement ligt op 15 minuten lopen van de liften. Direct bij de liften staat een schuurtje/hutje waar we onze ski's en schoenen kunnen opbergen, zodat we ze niet mee hoeven te slepen naar het appartement. Super! Maar in het hutje is geen elektriciteit en wij hadden elke morgen koude en natte skischoenen. Ik heb wel gezien dat er schoenverwarmers zijn, maar daar hebben we een stopcontact voor nodig. Heeft iemand een goede oplossing?

Zelf een elektriciteitsleiding aanleggen naar die hut lijkt wat hoog gegrepen ;-)
Wij laten de ski’s in de locker staan, maar de schoenen nemen we mee naar het appartement om ze goed te kunnen drogen. Met deze droger (Therm-IC) droog ik vier paar schoenen op één avond.
https://www.decathlon.be/nl/p/skischoendroger-therm-ic/_/R-p…

je binnenschoen verwijderen uit de buitenschaal en die meenemen naar je appartement. Meestal drogen die wel in een nacht en anders kun je van die kleine schoendrogers kopen.

Flinke powerbank kan voldoende leveren om 2 paar schoenen te drogen. Ik gebruik het incidenteel. Puntje is dan wel, dat dit al wat lastiger wordt, als het meerdere dagen achter elkaar zijn, je zult dan die powerbank ook moeten laden (of er een aantal meenemen en omwisselen natuurlijk ;) ). Tacklife T8max bevalt prima hiervoor.

Edwin van Riel

Klinkt als huren bij een oud vrouwtje 😃
Dit Kan echt niet meer in 2020.
Met natte en koude schoenen de dag beginnen.
Wat zijn we verwend tegenwoordig zonder er bij stil te staan.
Advies
Je schoenen mee naar je kamer nemen als dat al mag.En daar je schoenen verwarmen.Lekerder om in te stappen s’morgens.

Of een betere accomodatie zoeken.

Wij hebben deze :
https://www.drysure.co/
Tevreden van, wel nog niet getest op door en door natte schoenen.

Bedankt voor de tips zover! We huren inderdaad van een oud vrouwtje, Hooykaas! De schoenen mogen gewoon mee naar het appartement, maar ik heb er zo’n hekel aan op skischoenen te lopen of om ze een eind te dragen. Daarom is dat hutje zo ideaal. Ik ga de tips allemaal goed bekijken.

Je moet niet op je skiboots terug naar t oud vrouwtje indien je jouw eigen wandelschoenen door de dag in het hokje zet en dan op t einde effe wisselen, boots dragen en langs het kacheltje van het oude vrouwtje zetten…Er was eens…😉

Born to run. B.S.

Je zal zeker de eerste zijn die een aggregaat/generator meeneemt naar de wintersport voor Electra in het schuurtje.

null

Je zal zeker de eerste zijn die een aggregaat/generator meeneemt naar de wintersport voor Electra in het schuurtje.

Hooykaas op 24 mrt 2020 13:50

Wel … je kan er onderweg ook je Tesla mee opladen hoor ;-)

Alles overwegende denk ik dat het het handigst is als ik de schoenen mee neem naar het appartement en ze bij het warme kacheltje zet. En voor de zekerheid de droger van Hupla koop. Een aggregaat gaat me wat ver! Maar bedankt!
Wat is het toch leuk om nu al over de komende wintersport na te denken! Nooit gedacht dat skiën zo leuk zou zijn.

Het is niet ideaal om telkens je skischoenen mee te nemen. Maar skiën met natte schoenen lijkt me vreselijk. En als ze de hele nacht in de kou hebben gestaan, dan krijg je ze vaak bijna niet aan.
Is er geen huurlocker in de buurt? Dan zou je ze daar voor een paar euro per nacht neer kunnen zetten. Zijn ze wel verwarmd en lekker droog 's morgens.

Peter Pos

Skiën kan heel spannend/leuk zijn @Actatharina
Waaral als Tirol ( lees Sankt Anton am Arlberg ) de uitbraak in het dorp van het coronavirus 2 weken geheim wil houden om eerst het hoogseizoen af te maken.

Het is niet ideaal om telkens je skischoenen mee te nemen. Maar skiën met natte schoenen lijkt me vreselijk. En als ze de hele nacht in de kou hebben gestaan, dan krijg je ze vaak bijna niet aan.
Is er geen huurlocker in de buurt? Dan zou je ze daar voor een paar euro per nacht neer kunnen zetten. Zijn ze wel verwarmd en lekker droog 's morgens.

peterpos op 24 mrt 2020 14:41

Dat is ook een goed idee. Dank je.

Je zal zeker de eerste zijn die een aggregaat/generator meeneemt naar de wintersport voor Electra in het schuurtje.

Hooykaas op 24 mrt 2020 13:50

Wel … je kan er onderweg ook je Tesla mee opladen hoor ;-)

Hupla op 24 mrt 2020 13:57

En je maakt al eens vrienden. Alleen maar voordelen. Waarom nog twijfelen?

Skischoenen gewoon laten staan in het hok. Binnenschoen er uit en meenemen naar huisje. Binnenkant skischoen (schaal) ff droogmaken met doek oid. Bij huisje zooltje uit binnenschoen en alles drogen bij de verwarming of met elektrische droger.
Die Therm-IC (Check bij Decathlon) heb ik dit jaar ook gebruikt…top!

Skischoenen gewoon laten staan in het hok. Binnenschoen er uit en meenemen naar huisje. Binnenkant skischoen (schaal) ff droogmaken met doek oid. Bij huisje zooltje uit binnenschoen en alles drogen bij de verwarming of met elektrische droger.
Die Therm-IC (Check bij Decathlon) heb ik dit jaar ook gebruikt…top!

Serghino op 26 mrt 2020 11:07

Dankje. Elisabeth 101 had ook al de tip gegeven om de binnenschoen eruit te halen. Ik heb even gekeken bij mijn skischoenen, maar het lukt me niet zo eenvoudig om de binnenschoen eruit te halen. Is dat iets wat bij iedere skischoen moet kunnen? Dan probeer ik het nog een keer. Ben bang dat ik iets sloop.

Anders even met z’n 2-en doen. Een buigt de buitenschoen open, dan gaat het wat gemakkelijker.

Er waren ook een soort spreiders voor, geen idee of die nog gemaakt worden

Edwin van Riel

Ja dat is even een foefje. Ik ga het proberen uit te leggen.

Eruit halen: schoen met de punt van je af neerzetten. Schnallen open. Pak de binnenschoen vast aan de achterrand en duw deze naar voren eruit.

Erin doen: schoen zijwaarts neerzetten. Schnallen open. Pak met de ene hand de binnenschoen vast bij de achilles en knijp erin. Pak met de andere hand de buitenschaal en trek deze open naar de zijkant.

En ja dit kan bij alle schoenen, de 1 gaat wat soepeler dan de ander.

Trouwens altijd goed om de binnenschoen er uit te halen aan het eind van het seizoen en eens goed te laten drogen/ schoon te maken om schimmel vorming te voorkomen.
Wel weer in elkaar zetten met de schnallen dicht als je ze weg zet @Acatharina
Waarom zo’n moeilijke naam eigenlijk .

Dankjewel Evr66, Elisabeth101 en Hooykaas. Wat is dit forum toch fijn! Ik ga het morgen weer proberen.
Hooykaas, mijn naam is toch niet zo moeilijk?

Schoenen in of aan je rugzak hangen en op je sport- of wandelschoenen naar huis lopen. In je appartement de warmers in je schoenen en klaar ben je.

mama on a mission in the snow

Klinkt als huren bij een oud vrouwtje 😃
Dit Kan echt niet meer in 2020.
Met natte en koude schoenen de dag beginnen.
Wat zijn we verwend tegenwoordig zonder er bij stil te staan.
Advies
Je schoenen mee naar je kamer nemen als dat al mag.En daar je schoenen verwarmen.Lekerder om in te stappen s’morgens.

Of een betere accomodatie zoeken.

Hooykaas op 24 mrt 2020 12:41

Terwijl als je er eens aan terugdenkt @Hooykaas, dan waren die vakanties in appartementjes bij oude vrouwtjes toch eigenlijk wel de allermooiste :)…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bij beginners schoenen kun je nog zo handig zijn met in en uithalen, na een paar keer gaat die binnenschoen altijd kreuken. Ik zou dat zeker niet dagelijks gaan doen. Lekker locker pakken bij de lift, of inderdaad @Skimams rugzak.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja dat waren mooie tijden @Shane 👍
(Nog niet zo lang geleden)
Zelfs een keer bij de plaatselijke boer geslapen.We stonken naar het kuilgras kan ik me herinneren.En dronken s’morgens lauw warme melk zo van de koe.

Maar ja boeren zijn er bijna niet meer
Oude vrouwtjes gaan dood en liggen op het plaatselijke kerkhof. Oude chalets worden vervangen door fancy appartementen.
We zijn erop vooruit gegaan of toch niet 😟

null

Plaats een reactie