huttentocht dolomieten

in het verleden ooit georganiseerd een huttentocht gedaan in de Dolomieten. Zou het ook mogelijk zijn om als groepje zelf zo’n tocht te organiseren. Dan zou ik alleen de accomodaties willen boeken zonder gids. Heeft iemand ervaring of dit mogelijk is?

Je wilt hem dus boeken zonder gids, ik zou zeggen, zoek een paar georganiseerde reizen en bel ze op om te vragen naar de mogelijkheden.

Interessante vraag.

Zonder gids lijkt mij niet zo’n probleem als je de weg een beetje kent. Je moet alleen zelf zorgen dat je op tijd je slaapplek bereikt.

Lastiger lijkt het me om alles zelf te regelen. Je moet niet alleen x overnachtingshutten/hotels regelen, maar ook transport van je bagage. Of alles in een rugzak meenemen.

Lijkt mij ook leuk om te doen met een groepje vrienden.

ik heb net wat georganiseerde tochten bekeken. En vervolgens naar de hutten gegoogled waar ze komen, en die zou je rechtstreeks moeten kunnen boeken. Met een rugzakje gaat prima. Als jullie ervaringen hebben, goede hutten weten dan hoor ik het graag.

Het probleem lijkt me de hutten te zoeken, als je de weg niet weet, anderszijds kun je een ruime marge incalculeren, dat je bijv. sochtends trekt naar de volgende hut en smiddags lekker vrij skied zonder bagage?!

het vergt wat voorbereiding, maar het lijkt me rete gezellig

Lijkt mij ook geweldig om een keer te doen, liefst dan om de nacht nog in een tentje op de berg overnachten.

Er komen zo 2 hutten in me op die me er wel geschikt voor lijken, de eerste is ‘Haus Friedrich August’ in de buurt van Passo Sella, Val di Fassa. De tweede is
‘Rifugio Lagazuoi’ natuurlijk op de Lagazuoi, deze lijkt me geweldig bij zonsondergang en zonsopkomst. Tevens kun je s’ochtends dan als eerste van de Armentarola af :D

die laatste hut had ik ook al gezien. Als je de foto’s ziet dan wil je meteen boeken, wat een geweldig mooie plek. Ik dacht eigenlijk dat je deze hutten alleen via organisaties zou kunnen boeken, maar deze hut kun je gewoon rechtstreeks reserveren. Dan wordt het wel een dagje puzzelen, maar dan mag het geen probleem zijn om een tocht te organiseren. Ik heb het in het verleden ook een keer georganiseerd gedaan, maar het is echt de moeite waard.

Ik heb zo’ n georganiseerde huttentocht gedaan en ook overnacht in Rif. Lagazuoi. Inderdaad een prachtige plek. Ook heb ik overnacht in Berghaus Frara, op de Grodnerjoch en in Hotel Maria flora, op de Sella pas. Daar hebben ze 4-pers kamers.

Hallo mensen,

dit lijk mij ook geweldig om te doen! Alleen willen we het dan niet georganiseerd doen. Zelf hutjes zoeken en boeken voor 1/2 nachten. Jullie hebben er al een paar gegeven maar weten jullie er nog meer waar je makkelijk na toe kan skieen en voor 1/2 nachten kan overnachten ?
Alvast bedankt!

aansluitend op Robbin: hebben jullie nog goede suggesties?

GAAN MORGEN DAN MAANDAG SKIEN NAAR LAGAZUOI VERTREKKEN IN ORTISOI DINSDAG AVEROI HUT BIJ 5TORENS WOENSDAG FRARA HUT VRIJDAG NAAR HUIS EFFE EEN BELLETJE NAAR DEHUT EN ALLES IE OKE GEEN BETALING VOORAF EN GOED ETEN WAT WIL JE MEER // groetjes ben

Frara op de Grödenjoch is een mooi uitgangspunt, vandaar uit naar Lagazuoi 2 nachten, daarna 2 nachten in Frederola bij Canazei boven.
Je kunt je bagage tegen een kleine vergoeding laten vervoeren, overnacting boeken via internet ( wel bijtijds).Op Lagazuoi een prachtige zonsondergang en zonsopgang on top off de Dolomiti.
S’morgens als eerste de piste naar beneden, heerlijk. En weer eindigen in Frara, waar je de bagage die je niet nodig hebt kunt laten staan.
Zo heb je drie punten waar vandaan je bijna de hele dolomiti rondom de sella kan berijken.

Dankje wel voor de reactie allemaal. Nu heb ik op internet gezocht na de hutten. Lagazuoi is makkelijk te vinden en heeft een duidelijk site. Alleen de Frederola heb ik alleen een nummer van kunnen vinden, geen site ofzo. Elly heb jij daar een duidelijke site van en misschien van meer hutten ?

@Robbin, zit momenteel in Oostenrijk, ben maandag weer thuis heb daar van Frederola een adres en E-mail, zal ff googlen, misschien vindt ik het.

@Robbin, kan van Rif Fredarola geen website vinden. Maar je kunt daar rustig boeken, het ligt boven Canazei, boven op de Belvedere (betekent prachtig uitzicht) En die is geweldig vanuit je huttenkamer kijk je s’morgens naar de zonsopgang op de marmolada. Als je daar na het skién aankomt, zijn de meeste dag gasten weg en kun je een heerlijk stuk pizza eten, om 20 uur is het 4 gangen diner, heerlijk, goede keuken.De pistenbully’s zijn daar voor de deur aan het werk, als je ze netjes vraagt mag je een stuk mee fahren aan de lier, stuk technisch vernuft.Als je in 2 hutten gaat overtnachten voor 2 nachten kun je prima de skiomgeving verkennen, op het pistenplan staan de hutten goed aangegeven en makkelijk te vinden. Het is echt een super ervaring, succes ermee. :))

Als ik dit zo lees heb ik er al helemaal zin in! Bedankt voor de reactie en we gaan opzoek na een paar mooie hutten. Het wordt zeker de hut Langazuoi en Col Raiser boven bij Val Gardena. (iemand ervaring met de laatste hut?). Waarschijnlijk wordt de derde accomodaties een hut op de belvedere. Daarvoor of daarna nog 3 dagen in het gebied Val Gardena in een hotel en volgens mij is de vakantie dan wel geslaagd en compleet :) We zijn nog nooit in de Dolomiten geweest maar volgens mij moet je dan wel een aardig mooi indruk krijgen van de omgeving en pistes met afwisseling van dorp hotel en berg hutten. Als er mensen zijn met nog meer informatie hier over wat je zeker wel moet doen en zeker niet dan hoor ik het graag.

De Seiseralm vanuit Ortisei of Suise is voor zo’n mooie tocht ook een goed startpunt.

In januari ben ik vanuit Canazei het hele gebied doorgetrokken. Als je op tijd begint is alles ook zonder hutten te bezoeken.

Ook leuk, Een tocht van Alba di Canazei via Ciampac naar Pozza di Fassa. Die afdaling wil je wel 3 keer doen, zo mooi.

Ik ben een fan van dit gebied.
Veel plezier im Dolomiti.

Mit Freundliche Grüße, Lex

we hebben de huttentocht geboekt voor begin maart, mede aan de hand van jullie tips. Eerste nacht Rifugio Fredarola. Daarna Rifugio Fedaia, en de laatste nacht Rifugio Lagazuoi. Het boeken ging prima, alle accomodaties waren beschikbaar. Nog een beetje mooi weer, en het worden 4 geweldige dagen skien. Bedankt voor jullie tips!

Waar kan ik vinden huttentoct in Italie - 6 dagen skien met bagagetranspoort - alles incl.?

Hoi Ralf ! Deze heb ik zelf gevonden. Maar ze zonder bagagetranspoort . Helaas !!!
En wij zijn met 4 - gevord. skiers. Bij SUNWEB is mooie prijs en met bus en ets. maar gelaas zonder
bagage traspoort. Kan wij deze appart bij boeken ?

Tatjana. R

Hallo Gast 192,

Ik ga samen met 3 vrienden ook een soort van huttentocht doen. We hebben een appartement voor 150 euro pp in ortisei gehuurd en van daaruit doen we 2 dagen een hut aan op hoogte. Uiteindelijk zijn we 250 euro voor het slapen kwijt en dan kun je de spullen in het appartement laten staan en zelf met een rugzakje trekken richting de hutten. Misschien ook nog een optie? succes ermee.

Gr Robbin

Kraaij

6 jaar geleden bij Bizztravel nam je gewoon je koffer mee met de busreis. Op dag van aankomst werd met de groep besloten of er tussendoor behoefte was om van bagage te wisselen. Je koffer laat je achter in het depot. Halverwege de week was er de mogelijkheid, als er voor gekozen was, om van bagage te wisselen. Dan werd de bagage naar de overnachtingslocatie gebracht. Dat had wel als consequentie dat je meerdere dagen in dezelfde ‘hut’ verbleef. Als je als groep deze wissel niet wilde, dan moest je gewoon alle spullen die je nodig had voor de hele week meenemen in een rugzak. Rugzak heb je dus sowieso nodig voor schone kleren e.d.

Jaren terug bij Vrij-uit een huttentocht geboekt, was prima geregeld. We hadden een vast hotel waar we gestart zijn daar bleef de meeste bagage, wat ik nodig had ging in een rugzak en deze werd door iemand van het hotel naar de hut gebracht waar we die nacht verbleven. Bij Langzuoi lagen de tassen beneden bij de gondel op ons te wachten. was een prachtige vakantie geweest.

Dienten Die Alte schule

Hey iedereen!

Heeft er iemand van jullie misschien ervaring met een skihuttentocht in het Crans Montana gebied in Zwitserland? Ik ben namelijk met een project bezig waarbij ik een skihuttentocht in deze regio wil aanbieden waar bij de hutten "Cabane des Audannes", "Wilhornhütte" en "Wildstrubelhütte" worden aangedaan. Graag had ik geweten wat ervaren skitrekkers van deze hutten vinden, wat hun ervaringen ermee zijn.

Groetjes!

Plaats een reactie