skipas Ellmau (Soll)

Hi,

Is er iemand van wie ik een skipas kan lenen/overnemen voor het skigebied bij Soll (Ellmau).
Vind het zo zonde om een skipas maar voor 1 week te gebruiken als die een heel jaar geldig is.
Als er meer mensne plezier van kunnen hebben waarom niet?
Scheelt weer centjes.
Ik woon in Amersfoort.

Groet,
Els

@Els waarom koop je niet gewoon een skipas voor een week voor nog geen 200 euro???

ja bedacht me net dat een skipas meestal maar 1 week geldig is lol

Behalve dat het inderdaad een vreemde vraag is, de pas is persoonsgebonden. En denk dan niet, als ik vandaag ga, en een ander morgen dat hebben ze niet door, fout. Bij elke lift worden foto’s gemaakt, en die komen bij de skiliftmeneer per 5 laatste te staan. Als je na de luch dus een andere helm/jas aanhebt, wordt je uit de rij gehaald, skipas ingenomen, 80 euro boete, en een procesverbaal van fraude wordt er opgemaakt. Succes ermee.

Ik vind het ook weer iets typisch Nederlands: We willen van alles, maar het mag niets kosten.
Of het nu om skipassen of autobahn vignetten gaat, als het om de eigen portemonnee gaat blijkt integriteit en ethiek ineens ver te zoeken.
Ondertussen wel afgeven op graaiende managers …

@tet, ik weet niet hoe je aan die wijsheid komt maar als je in Ellmau de hartkaiserbahn neemt wordt je echt niet uit de lift gehaald als je een andere jas aan hebt dan een paar uur daarvoor hoor!

Misschien dat het met een seioenspas anders is maar ik ben nog nooit staande gehouden omdat ik van jas (pak) heb gewisseld… en dat van die fotos is ook onzin, als je een weekskipas haalt komt er in de wilderkaiser geen pasfoto op te staan hoor!

Dat met de kleding maakt niet uit, maar het klopt wel dat een seizoenskaart persoonsgebonden is.
Er zit nl een pasfoto op, en al je gegevens.
En ik heb vorig jaar ook meegemaakt dat ik bij de lift eruit werd geplukt omdat de foto niet duidelijk was.
Deze heb ik toen moeten vernieuwen! Dus er word echt wel opgelet.

Vorig jaar is mij het overkomen, uit de rij geplukt bij de dalafdaling in Going. De dag ervoor had mijn man geskied op de skipas, en ik kwam niet overeen met de foto’s. Ze maken bij elke stoeltjes of gondellift foto’s, die worden opgeslaan, en na 5 foto’s wordt de eerste gewisseld. Nou ik leek dus niet op mijn mannetje. Na veel lief kijken en sorry zeggen mocht ik terug naar Sheffau, om van pas te wisselen. De lol van het skieeen was er toen al af. Nu hebben ze dit jaar een familie skie pas, voor 2 volwassenen 1 echte pas, en 1 alleen voor op en neer naar het middelstadion pas.

@Anoniem, ik neem dan aan dat je een seizoenspas had want anders is het gewoon een groot onzin verhaal, met een weekpas (of zelfs 2 weken) heb je geen pasfoto op je pas staan!

Klopt, er staat geen foto op, maar in! Als je langs het poortje loopt, de lift in, wordt er een foto gemaakt, is vorig jaar ingevoerd. Hierbij een bericht op een ander forum, http://ski.startpagina.nl/prikbord/read.php?3008,13660151,14…
Ik heb trouwens gewoon een weekpas.
Iedereen die een pas koopt met korting, moet zich die ook zel afhalen, ook hier geld, er wordt onzichtbaar een foto van je gemaakt, en in de skipas gezet.

Beetje moeilijk verhaal aangezien iedereen tegenwoordig met helm skied in het Wilder kaiser gebied…

Nog vreemder vind ik het dat er tegen mij niets is gezegd afgelopen december terwijl ik er 9 dagen ben geweest en meerdere ski-jassen heb gedragen (zelf nog een nieuwe helm heb gekocht aangezien de "oude" aan vervanging toe was)

Ik heb dat linkje van Anoniem hier boven is zitten lezen en ik zie dat ik ook zwaar illegaal bezig ben zeg! Nooit bij nagedacht dat het helemaal niet mocht.

Wat wij doen is 1 weekpas kopen en de andere kocht een berg/dal pas voor een dag. (ik weet wel dat ik die alleen mag kopen met gewone schoenen maar ik trok daarna mijn skischoenen aan omdat dat warmer was in de sneeuw (om te kijken bij de skiles 2 uur). Mijn man gaat in die 2 uur skieen met de weekpas en die ruilen we na de skiles met elkaar om en ga ik 2 uur skieen. Hij gaat vervolgens met de berg/dal pas samen naar beneden met mijn (gratis) dochter.

Persoonlijk zie ik hier geen kwaad in, ik maak geen gebruik van de liften met mijn berg/dal pas en betaal alleen voor de gondel. Ik snap dat een liftbaas liever heeft dat we allebei een weekpas kopen maar dat slaat qua kosten en de gebruikmaak hiervan helemaal nergens op.

Wat vinden jullie? Mag een weekpas samen gebruikt worden? En dan natuurlijk wel zo en niet bijvoorbeeld samen door poortjes heen gaan etc.

Oei, hier is vorig jaar op forum skipagina een hele lange discussie over geweest. Als je nog een uur of 8 over hebt dan is hier de link:

http://ski.startpagina.nl/prikbord/13660151/problemen-met-sk…

Maar wij hebben het ook meegemaakt met een weekpas. Heel de week om de beurt opgepast en laatste dag skipas van iemand geleend die niet meer ging en dus samen skiën. Duurde 3 liften en toen deed die het niet meer. Gelukkig de laatste dag dus dat was weer een geluk.

Ga je ook met het abonnement van de sportschool op 1 pas of met de OV jaarkaart? Dus er valt wat voor te zeggen.

Nee joh, ik haat de sportschool!

Ik heb er gewoon nooit bij nagedacht. Ik betaal toch voor wat ik er ook echt mee doe. Ik maak geen misbruik van de kaart vind ik persoonlijk.

@Evelien: Nooit geweten?
Lees je nooit wat er op die pas staat?
Als is het maar om te kijken of ze je de juiste pas meegeven?
Staat nl bijna altijd op dat de pas niet overdraagbaar is en dat lijkt met geen abacadabra.

Wel gelezen, maar ik zie het kwaad er niet van in op de manier dat ik het doe eigenlijk. Ik vind het zonde om voor 2 uurtjes skieen 42,50 te betalen eerlijk gezegd, en dat mijn man ook nog 42,50 betaald voor 2 uur skieen. Je kan mij niet wijsmaken dat je dit gaat betalen omdat je je graag aan de regels wilt houden!?

Dat is 510 euro voor 24 uur skieen! Als ik twee weekkaarten had gekocht was ik 410 euro kwijt. Nu 285. Ik vind dat gewoon een te groot verschil!

Ze zullen wel zo streng controleren omdat er zoveel Nederlanders komen die…:p

Als het wit is kun je er over naar beneden...

… ik zie het kwaad er niet van in op de manier dat ik het doe eigenlijk …

Tja, zo dacht een groot aantal financiële managers ook, die waren zich ook nergens van bewust. Ondertussen wel de wereldeconomie (incl. mijn en waarschijnlijk ook jouw pensioen) naar de $€%$€% geholpen…

Je kan mij niet wijsmaken dat je dit gaat betalen omdat je je graag aan de regels wilt houden

Niet zozeer omdat ik me aan de regels wil houden, maar meer omdat ik het een kwestie van ethiek vind en niet het stempel “fraudeur” op m’n hoofd wil hebben. Ten tweede, waarom iemand maar twee uur per dag zou willen skiën ontgaat me volledig.
Voor zo’n korte tijd, zou ik überhaupt niet op wintersport gaan. Bespaar je nog veel meer geld uit …

Rob

Als je geld wilt besparen ga dan niet!

ik kreeg te horen dat ik de kassa bon moest bewaren want daar stond het nummer van de skipass
op dus hoe bedoel je persoonsgebonden…!!

Bij verlies van de skipas krijg je (al dan niet tegen een kleine vergoeding) bij het tonen van het bonnetje een nieuwe skipas en wordt de oude (verloren) skipas geblokkeerd.

@ Rob G helemaal mee eens, soms schaam ik me nederlander te zijn, altijd voor een dubbeltje op de eerste rang.
Nog zo’n voorbeeld, een gezin met 6 personen heeft gegeten hoofdgerecht en toetje (grote ijsco) en drinken, de rekening komt 125 euro, zeggen ze dat is ook best duur nou dan vraag ik je zie dat in Nederland maar eens te vinden. Vanaf dat moment zijn wij maar duits gaan praten :-)

Plaats een reactie