Locatie appartement t.o.v. dorp

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Hallo mede forumleden,

Wij overwegen serieus om een appartement (appartement Martenhof) te huren direct bij de Zwölfer Nordbahn en de Hochalmbaan voor volgend jaar. We zijn nog nooit in dit gebied geweest, dus kan de ligging van het appartement t.o.v. de bedrijvigheid moeilijk inschatten. Weliswaar biedt Google Maps en Google Earth wel een indicatie, maar hoor graag even ervaringsdeskundigen:

Pre: direct aan de lift en aan de piste.

Contra: net buiten Hinterglemm ongeveer 2,5 kilometer vanaf 'hartje centrum'

Zijn er SHLF-gangers die aan kunnen geven of dit een ideale ligging voor het appartement is of toch te ver af?

Hoor graag even en alvast bedankt.

null

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Als je direct aan de piste wilt zitten kun je beter aan de linkse zijde van de Hochalmbahn kijken. Appartementen aan de straat Kollingweg liggen praktisch naast de afdaling.

Afgelopen jaar een appartement aan de Kollingweg gehad. Dit was 10 meter lopen en dan de piste op. Op zich ideaal. Maar je zit hier wel ver van het dorp af. Er naartoe wandelen is geen optie. Wij zetten na een paar dagen voor de zekerheid de auto onderaan de lift neer. Dan konden we altijd van de skibus gebruik maken. Verder betwijfel ik of je direct van je appartement uit de piste op kunt. Er lijkt op google maps een beekje te lopen. Er is daar verder niets te doen behalve 2 skiliften. Bij de Hochalm bergstation heb je wel de “1350 - Die alm”. Verder is er weinig te beleven in die hoek van Hinterglemm.

Verder betwijfel ik of je direct van je appartement uit de piste op kunt. Er lijkt op google maps een beekje te lopen. Er is daar verder niets te doen behalve 2 skiliften. Bij de Hochalm bergstation heb je wel de “1350 - Die alm”. Verder is er weinig te beleven in die hoek van Hinterglemm.

Skizoeker op 29 mrt 2020 19:17

Allereerst hartelijk dank voor jullie feedback. Via google reviews en diverse reviews van gasten van mede het daaronder gelezen Marten hotel had ik al gelezen dat je vanaf die kant ook op de piste skiënd kan komen. Dat er weinig in die hoek te beleven is had ik al ingecalculeerd. Voor ons is de apres-ski of de drukte van het dorp ook geen hoogste prioriteit.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Als je zo nu en dan eens wil apres-skieen, dan ski je naar de goasstall of Schwarzalder en dan neem je een taxi terug naar t appartement. kost je 15 euro schat ik in. dat is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan een appartement meer in t centrum.

Plaats een reactie