Skigebied op rand van financiële afgrond, doneeractie gestart.

Matthias12331 maart 2020 · 17:29

Het kleine skigebied Hesselbacher Gletcher in het Sauerland is een doneeractie gestart omdat het op de rand van de financiële afgrond staat. Nu kli kt dat misschien niet heel raar na deze winter in het Sauerland, echter is het door een uitzonderlijke situatie. Ondanks dat ze maar 1 lift hebben een daarbij een leuke rode piste hadden ze een financieel zeer gezonde organisatie door de grote skiclub en goede sponsoren. Mede daardoor is het skigebiedje ruim voorzien van hele moderne sneeuwkanonnen en een moderne pistenbully.

Echter is in de week tussen kerst en oud op nieuw het noodlot toegeslagen. Toen ze de pistenbully aan het voorbereiden waren om de piste te gaan prepareren (ze hadden ruim voldoende kunstsneeuw door de vele vrieskou door inversie ter plaatse) is er brand ontstaan in een kabelboom van de pistenbully. Door snel ingrijpen is voorkomen dat de pistenbully en bijbehorende garage en aangebouwde skihut is afgebrand. Echter hebben ze door de grote schade aan de pistenbully de liften niet kunnen openen dit seizoen en is er €46.000 nodig om de pistenbully te kunnen repareren. Een immense kostenpost. Hopelijk krijgen ze voldoende gedoneerd om deze faciliteiten voor de omgeving te behouden.

Born to Ride
Svennoo1 april 2020 · 00:56

Waar kan je meer lezen over de doneeractie? Ik wil namelijk best wel een deel bijdragen, want dit mag nooit een reden zijn voor het failliet van een skigebied.

Carnas on Tour
Matthias1231 april 2020 · 07:15
Born to Ride
bram821 april 2020 · 09:20

Gletsjer? Sauerland?

Matthias1231 april 2020 · 09:25

Gletsjer? Sauerland?

bram82 op 1 apr 2020 09:20

Haha die opmerking komt vaker voorbij. Door de immense kunstsneeuw capaciteit daar ligt er regelmatig tot een eind in de zomer nog sneeuw op de piste daar. Daarom hebben ze het lokaal gekscherend de gletsjer genoemd. Uiteindelijk is het marketingtechnisch wel sterk, je onthoudt zo’n gebied daardoor sneller.

Born to Ride
Skiwi1 april 2020 · 12:08

Waar kan je meer lezen over de doneeractie? Ik wil namelijk best wel een deel bijdragen, want dit mag nooit een reden zijn voor het failliet van een skigebied.

Svennoo op 1 apr 2020 00:56

Wat mag nooit de reden zijn? Dat ze te gierig waren om een deftige verzekering af te sluiten? Als ze dan toch financieel gezond waren dan is dit toch wel een flagrante blunder…

Matthias1231 april 2020 · 12:13

Svennoo op 1 apr 2020 00:56

Wat mag nooit de reden zijn? Dat ze te gierig waren om een deftige verzekering af te sluiten? Als ze dan toch financieel gezond waren dan is dit toch wel een flagrante blunder…

Skiwi op 1 apr 2020 12:08

Het kan zijn dat ze wel verzekerd waren, maar dat er omstandigheden zijn die er voor zorgen dat de verzekering niet uitkeert. Daarnaast valt het door zulke omstandigheden misschien van veel skidagen denk ik sowieso nagenoeg niet te verzekeren. En bepaalde dingen wegen normaal gesproken eigenlijk niet af om te verzekeren. Zelf werk ik in de superjachten bouw, dat is ook nagenoeg niet te verzekeren. Wil je dat verzekeren voor brand, betaal je zo mega veel verzekering dat je sowieso niet meer winstgevend kan zijn. Soms moet je ook bepaalde risico’s nemen in het leven.

Born to Ride

Plaats een reactie