Beren in skigebied

In het skigebied van Artouste (Pyreneeën) is een mannetjes beer wakker geworden en wandelt wat in het rond, zijn sporen zijn gezien op een blauwe piste in het gebied. Het feit dat de bergen momenteel uitgestorven zijn (bergsport is verboden momenteel in Frankrijk) maakt dat dierensporen worden gespot op plekken waar dieren normaal vaak wegblijven. De plek waar de beer langs is gelopen staat wel al eeuwen bekend als plek waar beren rondwandelen. Officieus heet de plek waar de beer dan ook langsliep de Col de l’ours.

null

Click. Click. Peace

En er zijn mooiere foto’s, ook in de Pyreneeën

null

Click. Click. Peace

Schitterende foto zeg, die tweede!

Mr. Slow

Prachtig!

Lopen er eigenlijk nog veel beren rond in de Alpen (waar het volgens mij een stuk meer dichtbevolkt is dan in de Pyreneeën)?

Prachtig!

Lopen er eigenlijk nog veel beren rond in de Alpen (waar het volgens mij een stuk meer dichtbevolkt is dan in de Pyreneeën)?

Bart14 op 6 apr 2020 15:03

Ja, van Slovenië tot en met Zwitserland, ik weet trouwens niet of ze voet aan de grons hebben in Oostenrijk. In de Franse Alpen hebben ze slechts korte uitstapjes gedaan naar de Alpen, maar wonen ze nog niet.

Click. Click. Peace

zijn sporen zijn gezien op een blauwe piste in het gebied.

Rogier op 6 apr 2020 12:18

Hij zal makkelijk willen beginnen hè. Eentje met verstand die niet dadelijk een zwarte piste afduikt.👍
M49 (Zuid-Tirol en omgeving) is ook al even wakker en pest de mensen rustig verder, ik zie die de zomer niet halen. 🤔

Bla, bla, bla.

@Rogier Voor zover ik weet is er in Oostenrijk nog geen sprake van een ‘eigen’ populatie. Wel zijn er diverse waarnemingen (en in ieder geval één verkeersslachtoffer) geweest van ‘dwaalgasten’ rond Nauders.
Voornamelijk bruine beren afkomstig uit Trentino en Graubunden / Engadin.

zijn sporen zijn gezien op een blauwe piste in het gebied.

Rogier op 6 apr 2020 12:18

Hij zal makkelijk willen beginnen hè. Eentje met verstand die niet dadelijk een zwarte piste afduikt.👍
M49 (Zuid-Tirol en omgeving) is ook al even wakker en pest de mensen rustig verder, ik zie die de zomer niet halen. 🤔

bartvwg op 6 apr 2020 16:15

Slim beest, zo zonder rugzak ;)

Edwin van Riel

Er was afgelopen zomer een beer actief in het gebied Balderschwang-Reutte-Garmisch Partenkirchen

Super mooi om te zien!

Deze beer in Turkije wilde de gondel naar boven nemen, maar die was gesloten.

https://youtu.be/fAcM9IbFhiA

Plaats een reactie