Stöckli Axis Pro (ti2)

Hi,
iemand bekend of geskied op de Stöckli Axis Pro (model'20-rood/zwart) ? Ik ben 1.81 (85kg) goede skier en zou behalve info ook een keuze in lengte willen, 1.70 of 1.77 voor mij?
zeer gewaardeerd, dankjewel !
gr lex

Laat de goedkope Stöckli’s links liggen. Voor dat geld heb je betere ski’s bij de gemiddeld geprijsde merken.
Of overweeg een Laser AX of CX.

Helemaal met @Bennie eens @Relex
Deze ski heeft niets met Stöckli Zwitserland te maken.
Worden gemaakt in Slovenië door Elan.

PS
Wil je een beetje redelijke ski hebben waar je jaren plezier aan hebt.Moet je toch ski’s hebben vanaf 500/600 Euro.
Of niet Bennie?

null
null

Nu bouwt Elan geen slechte ski’s, maar koop dan een Elan en houdt 100 tot 200 euro op zak, of niet @Hooykaas?
Wat een goed alternatief voor de Axis is weet ik zo niet. Daarover nog een goed inzicht?

Oké, als je echt voor minder dan 400 euro een Atomic Redster S7 of Elan Race SL ski kan kopen zou ik dat zeker overwegen. Een Head Supershape iMagnum of iRally kost je meer…

iRally staat voor 400 euro bij Duijvestein👍

iRally staat voor 400 euro bij Duijvestein👍

elisabeth101 op 6 apr 2020 19:18

Wat houdt je tegen ;)

Zou ik ook doen @Bennie
Maar ik zou ze eerst even testen in de sneeuw.
@elisabeth101 mooie aanbiedingen bjj Duijvestein

dankjewel voor jullie reacties, ik ben niet zo'n race kanon, begrijp ik nu dus goed dat deze Stökli de lovende eigenschappen mist omdat het een Elan is? Anyhow, ik wil korte bochten, beetje carven en ook, hoe heet dat,(niet rutchen maar dat andere) én goede grip op harde en ijzige pistes. Ik kom overal naar beneden na 40jr skieen en kom nu van "te korte 1.62 Xmax24hrs" en zoek iets "stabiels en makkelijk draaiend en goede grip"… Atomic X9WB is eerder gezegd en tsja wat dan ?
Oja en is er verschil tussen de i-rally 2018 en 19/20 model en de i-magnum???
ik ben 1.81 , welke lengte moet ik nemen, 1.77???

*bericht bewerkt door Relex op 06 apr 2020 21:05

iRally staat voor 400 euro bij Duijvestein👍

elisabeth101 op 6 apr 2020 19:18

Wat houdt je tegen ;)

Bennie op 6 apr 2020 19:42

;) sta op rantsoen

En ik vind de Rebels lekkerder skien dan de Supershapes.

dankjewel voor jullie reacties, ik ben niet zo’n race kanon, begrijp ik nu dus goed dat deze Stökli de lovende eigenschappen mist omdat het een Elan is? Anyhow, ik wil korte bochten, beetje carven en ook, hoe heet dat,(niet rutchen maar dat andere) én goede grip op harde en ijzige pistes. Ik kom overal naar beneden na 40jr skieen en kom nu van “te korte 1.62 Xmax24hrs” en zoek iets “stabiels en makkelijk draaiend en goede grip”… Atomic X9WB is eerder gezegd en tsja wat dan ?

Relex op 6 apr 2020 21:00

Ja de goedkope Stocklis missen nou juist wat een Stockli zo goed maakt. De Laser serie dus met name. Maar voor dat geld kun je heel mooie ski’s van andere merken kopen.

Maar dacht dat je inmiddels voor Rossignol Plus Ti zou gaan?

Tsja, de Axis zou je met jouw postuur in 170 mogen nemen. Duivesteijn heeft ze alleen nog in 177. En meer dan 400 moet je er eigenlijk niet voor willen betalen.
De X9WB is wel een mooie ski, maar die is 167 niet zo voordelig te vinden.
Probeer eens een vergelijk tussen een X9WB, Axis Pro, Supershape iRally en een Elan Wingman 78Ti of C wanneer de skihallen weer open zijn

*bericht bewerkt door Bennie op 06 apr 2020 21:10

@elisabeth101 …ben wat huiviger geworden dat de Rossi's "te heftig voor mijn 2 weekjes per jaar" zijn …kan aardig skieen maar als ik de refs lees …en jullie op forum zijn "way better skiers" …

*bericht bewerkt door Relex op 06 apr 2020 21:17

@Bennie: welke lengte ? mn skileraar adviseert rond 1.75…

*bericht bewerkt door Relex op 06 apr 2020 21:17

Een korte radius ski als de Axis of de Rossi ski je normaliter als man op 165. 170 kan, maar langer worden ze zelden gemaakt. Alles hangt uiteindelijk van persoonlijke voorkeur af, maar gezien de categorie die aangeraden is zou ik tussen de 165 en 170 aanhouden. Een meer GS georiënteerde ski zou ik wel rond de 175 adviseren.

Overigens laat de Rossi zich best makkelijk skiën hoor. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Gezien het feit dat je twijfelt over je niveau zou ik echt eens wat gaan testen. Keer naar Snowworld als het weer open is. Gewoon eens wat ski’s op verschillende niveau’s uitproberen en dan kom je er vanzelf wel achter wat past.

@bennie, de rossi hero elite plus ti , kwam uit eerdere discussie (ook met mn ski leraar), die is in 1.74 en 1.68

Tsja, mijn voorkeur gaat naar 168 uit, maar dat betreft mijn voorkeur (ben iets groter en zwaarder). Voor ieder is dat weer anders.

Anders koop je volgend jaar de ski’s van dit jaar.( dan overjarig )
Wellicht kan je een nog betere aanbieding krijgen @Relex

De 177 moet minder dan €390 kosten bij Duijvestijn, maar de 170 is uitverkocht… Misschien hangt die wel in het testrek…

@hooykaas en @bennie , dank voor de hulp …bij duyvensteyn nu een Atomic redster S7 voor 349… maar das compleet andere ski als de Rossi Hero , toch ?

Das een stukje vlakkere ski idd.
Echter zou ik wachten tot het moment dat er weer getest kan worden.
Ben zelf uiteindelijk ook met een compleet andere ski dan dat ik verwacht had naar huis gegaan… Dus staar je niet blind ergens op.

Inderdaad @Bennie
De overeenkomt tussen Corona en het kopen van een ski.

Testen Testen Testen

Plaats een reactie