Eerste Board kopen. 2e hands?

Beste iedereen!

Een aantal maanden geleden ben ik voor het eerst in mijn leven gaan snowboarden in Zoetermeer. Eerst een lesje van een uur gehad en daarna lekker zelf spelen in de sneeuw.
Na een aantal (mislukte) pogingen om zonder te vallen de piste af te komen, mijn pols gekneusd.
Als troost kreeg ik vrijkaartjes opgestuurd om nogmaals 2 uur te komen boarden. En dat heb ik dan ook 2 weken geleden gedaan. Rustig aan begonnen (halve piste) en steeds wat hoger.
Nu ben ik zegmaar zover dat ik wel redelijk kan blijven staan, bochtjes kan maken etc. Maar het gaat allemaal vrij moeizaam.
Nu ben ik wel van plan om, ik denk volgend jaar, op wintersport te gaan.
Uiteraard nog vaak oefenen in Zoetermeer en de Uithof.

Wat voor board zouden jullie mij aanraden? Liefst 2e hands.
Welke lengte? En ik hoor allemaal, voor mij, nieuwe termen als camber etc. (ja ik ben echte op en top leek).
Ik ben niet van plan om vandaag of morgen een eigen board te kopen, maar ooit moet het er wel van komen.

Ik ben 1.80 lang, en weeg 70kg. Schoenmaat 42/43 (als dat belangrijk is).

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.
Hebben jullie misschien nog andere tips? Zoals wat een goede plek is om te leren boarden? Heb al verschillende keren Winterberg voorbij zien komen bijvoorbeeld.

Alvast onwijs bedankt!!

Ohja,wat ik er mee wil doen.
Zoals nu wel duidelijk is ben ik een onwijze beginner.
Gewoon rustig met wat bochten de piste af dus. Meer niet.
Snelheid en springen komt later wel.

balaleon is zeker wel fijn om te leren boarden. door zijn tbt (triple base technology) dat wil zeggen dat de zijkanten van het board iets omhoog staan en je dus minder snel zal happen in de sneeuw.
verder zijn het ook gewoon hele fijne boardjes!

een evil twin 155 of een goliath en daar kan je dan de komende jaren wel mee voor uit.
2e hands koop je die vanaf zo’n 200 euro

Bedankt voor de tip! Zoals ik al zei, ik ben een leek. Vandaar deze vraag.
Met een board met dat ‘(triple base technology)’, kan je daar dan wel goed mee remmen/ bochten maken?

Weet iemand of de boards van Snowworld Zoetermeer goede beginners boards zijn? En weet iemand dan misschien het merk/ type?

Alvast onwijs bedankt!

Ik snap je enthousiasme om een board te kopen, maar als je nog voor de eerste keer echt op wintersport moet gaan, raad ik je toch aan om de eerste keer nog een board te huren. Echte pistes zijn een wereld van verschil met indoor pistes die mooi strak en glad zijn. Ik heb ook leren boarden in een hal, maar schrok me toch wel even suf toen ik op een echte berg stond die veel stijler was en vol met bulten zat ;)

Je board heeft het eerste jaar waarschijnlijk ook nog flink wat klappen te verduren, dus nog een reden om nog even te wachten met een board te kopen. Huur het eerste jaar nog een board, bespaar je het geld van een tweede hands board en koop daarna je eigen board. Zeker als je nog niet weet wat voor type boarder je bent!

Dat is in ieder geval mijn advies ;)

Bedankt voor de tip! Een board huren doe ik sowieso in het begin. Hoe lang dat ‘begin’ duurt weet ik echt niet. Ik wis allereerst zeker weten dat ik goed bochten kan maken en goed kan remmen. Ik denk dat dit wel in een indoor hal is te oefenen toch?

Toch nog een vraagje over een board.
Is er een formule dat je kan berekenen hoe lang hij moet zijn? En al die termen, Camber etc… Snap er nog niet zo veel van.

Heeft iemand ervaring met leren snowboarden in Winterberg? Ziet er op internet niet zo heel stijl uit, precies wat ik nodig heb. haha

winterberg heeft stijle pistes maar de meeste zijn goed te doen… het gros in niet echt stijl

Addict.

Ok, dus wel te doen voor iemand die alleen de absolute basis beheerst? Een vriend van me is ongeveer net zo goed als ik, iets beter.
Misschien is het leuk om daar samen een keer heen te gaan.
Hoe doen jullie dat meestal? Een midweek/weekend of een dag?
En wat kost het dan ongeveer?

Wij zijn in dec 3dg in willingen geweest zouden gaan snowboarden alleen de piste’s waren groen ipv wit dus toen niet kunnen oefenen…
Nu gaan we zaterdag een dagje naar winterberg met een bus dagtocht! de dagtocht is incl: board&schoenen&busreis! daar betalen we 39,95 pp komt nog 15,00 pp overheen voor 90min les en een skipas 26,00 geloof ik! dus alles met elkaar ben je 54,95 pp kwijt! miss is dat iets om samen te doen met je vriend kun je mooi oefenen en tis goed te doen vind ik zelf!

Dat is inderdaad wel een heel goed idee! Mag ik vragen waar je zo’n reis boekt/reserveert?

Sorry als ik moeilijk ben, maar ik snap je rekensom niet helemaal…

39.95+15+26= 80.95 toch? Of hoef je als je les neemt geen skipas te betalen?

Alvast thanks voor alle info van iedereen!

als beginner en les bij de brabander hoef je nog geen skipas te nemen.waarschijnlijk is het of lopen omhoog of die lift zit bij de pas in.

http://www.skiplezier.nl/alle-info-skischool-der-brabander/p…

Oeps foutje idd:P
Ik heb gewoon gezocht op google dagtocht of dagje winterberg.
Miss is dit wat http://www.gelderesch.nl/dagtochten-van-gelderesch/2/dagje-s…

of deze http://www.eltravel.nl/pagina8.html

Met de laaste gaan wij mee as zaterdag!

Hartelijk bedankt! Ik ga het overleggen met die vriend!

Geen dank hoor! vind het zelf ook altijd prettig als er mensen zijn die kunnen helpen;)!
Suc6 ermee!
en hopelijk kun je snel een x die kant op!
Is veel leuker dan in een indoor skihal…

voor de bssis beginselen is een skihal uitdagend genoeg hoor. Alhoewel een echte berg wel meer uitdaagd en het leerproces versneld.

En over tweede hands boardjes gesproken.

Ik heb nog een nieuwe liggen voor een tweedehands prijs was een impuls koop als soort van afrag board maar daar heb ik er al vier van, dus nog nooit gebruikt weet alleen niet of het helemaal jou maat is. Zal morgen is kijken wat ik eigenlijk gekocht had was iets van Nitro board en bindingen.

@ Gertjan:

Winterberg oefenen ipv een indoorbaan is idd als je op wintersport wil echt wel aan te raden. zoals Rene Sebastian al aangeeft. Kunnen snowboarden indoor is echt geen garantie voor outdoor. Wel goed om de basis beginselen onder de knie te krijgen hoor dat wel, maar als je daarna voor het eerst buiten staat is dat toch echt ff anders.

Ik heb afgelopen weekend mijn schoonzusje les gegeven in Winterberg. Gaat prima. zou wel door de week doen. Ze vond het niet tof om het liftje te leren met een enorme rij erachter :)

Dagje is te doen, maar als je om 05.30 weg moet rijden…dagje boarden en dan nog terug kan het vermoeiend zijn. Pension heb je al voor 25 euro per nacht incl. ontbijt.

Dagpas was afgelopen zaterdag voor de skiliftcaroussel 26 euro.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

tip ga niet op de oefenwei van de brabander!
Te druk en de meest erge lift die ik ooit gezien heb. (een touw met haken)

Wat betreft het board: op voorhand welke lengte is bijna niet te zeggen. iedere fabrikant hanteert z’n eigen maten enz. kijk goed naar de gewichtstabel per board.

over het algemeen is wel hoe langer hoe minder makkelijk je stuurt, maar je kan wel weer harder.

Kortom voor het eerste jaar een korter boardje is lekker om de bochtjes goed te leren… maar als je beter wordt zul je vast wel een iets langere willen (stabieler).

op http://www.first-track.nl/default/snowboards.html

wordt veel uitgelegd in het nederlands mbt lengte en verschillende technieken: camber, reversed camber, rocker enz.

Wat je ook kan doen: koop een overjarig model. veel (meestal duitse shops) hebben nog boards van vorig jaar. korting kan oplopen tot 70%

http://www.snowshop.de is een goed voorbeeld. Die hebben nieuwe boardjes van A merken voor 100,-

Suc6

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

hier de info over rocker/camber enz…

http://www.first-track.nl/default/snowboards/reversecamberte…

en nog een voor goedkopere overjarige boardjes

http://www.warehouse-one.de

Let ook goed op de 2e handsverkopers op marktplaats bijv.

Ik schrik er af en toe van wat ze willen hebben voor een board van 3 seizoenen oud. Laat je niet afzetten!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Iedereen onwijs bedankt voor alle hulp en tips! Dit moet wel het meest behulpzame forum zijn waar ik ben aangemeld!

TOP!

Plaats een reactie