Eerste Board kopen. 2e hands?

Beste iedereen!

Een aantal maanden geleden ben ik voor het eerst in mijn leven gaan snowboarden in Zoetermeer. Eerst een lesje van een uur gehad en daarna lekker zelf spelen in de sneeuw.
Na een aantal (mislukte) pogingen om zonder te vallen de piste af te komen, mijn pols gekneusd.
Als troost kreeg ik vrijkaartjes opgestuurd om nogmaals 2 uur te komen boarden. En dat heb ik dan ook 2 weken geleden gedaan. Rustig aan begonnen (halve piste) en steeds wat hoger.
Nu ben ik zegmaar zover dat ik wel redelijk kan blijven staan, bochtjes kan maken etc. Maar het gaat allemaal vrij moeizaam.
Nu ben ik wel van plan om, ik denk volgend jaar, op wintersport te gaan.
Uiteraard nog vaak oefenen in Zoetermeer en de Uithof.

Wat voor board zouden jullie mij aanraden? Liefst 2e hands.
Welke lengte? En ik hoor allemaal, voor mij, nieuwe termen als camber etc. (ja ik ben echte op en top leek).
Ik ben niet van plan om vandaag of morgen een eigen board te kopen, maar ooit moet het er wel van komen.

Ik ben 1.80 lang, en weeg 70kg. Schoenmaat 42/43 (als dat belangrijk is).

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.
Hebben jullie misschien nog andere tips? Zoals wat een goede plek is om te leren boarden? Heb al verschillende keren Winterberg voorbij zien komen bijvoorbeeld.

Alvast onwijs bedankt!!

Ohja,wat ik er mee wil doen.
Zoals nu wel duidelijk is ben ik een onwijze beginner.
Gewoon rustig met wat bochten de piste af dus. Meer niet.
Snelheid en springen komt later wel.

balaleon is zeker wel fijn om te leren boarden. door zijn tbt (triple base technology) dat wil zeggen dat de zijkanten van het board iets omhoog staan en je dus minder snel zal happen in de sneeuw.
verder zijn het ook gewoon hele fijne boardjes!

een evil twin 155 of een goliath en daar kan je dan de komende jaren wel mee voor uit.
2e hands koop je die vanaf zo’n 200 euro

Bedankt voor de tip! Zoals ik al zei, ik ben een leek. Vandaar deze vraag.