Skiën met mondkapjes?

Skiën met verplichte mondkapjes, moet toch kunnen? Wat vinden jullie?
Zou anders nu in Ischgl zitten 😫

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ja, maar die zes-zitters zijn wel erg knus…
En het ontbijtbuffet gaat ook al niet. De zelfbedieningsvreetschuur ook niet. Maar bediening aan tafel ook niet.
Etc etc…

Nee, als je ziek bent (of sowieso hoest of niest) moet je gewoon niet naar buiten gaan :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Van mij mag het gewoon zonder mondkapje.

LA NORMA😍☃️

Ja, maar die zes-zitters zijn wel erg knus…

Wunderkammer op 26 apr 2020 15:31

Ach, die moderne zeszitters hebben allemaal standaard een (mond)kapje. Daar zitten de problemen niet ;)

En voor het skiën/boarden een integraalhelmplicht 😈

Van mij mag het gewoon zonder mondkapje.

Piefke op 26 apr 2020 15:41

Idem hier, die vodjes doen maar weinig af.
Ze kunnen me wat met die dingen. 🙄
Ik heb hooikoorts, nies een keer of 500 per dag, ik ga heus niet met een doek waar het snot uitdruipt rondlopen. 🤢😈

Bla, bla, bla.

Van mij mag het gewoon zonder mondkapje.

Piefke op 26 apr 2020 15:41

Idem hier, die vodjes doen maar weinig af.
Ze kunnen me wat met die dingen. 🙄
Ik heb hooikoorts, nies een keer of 500 per dag, ik ga heus niet met een doek waar het snot uitdruipt rondlopen. 🤢😈

bartvwg op 26 apr 2020 17:30

Ik moet de eerste persoon met hooikoorts in een skigebied nog tegenkomen.

Übung macht den meister!!!

Ik neem toch aan dat je midden in de winter nog geen last van hooikoorts hebt? Als het moet dan moet het. Ik heb geen bezwaar al geloof ik nauwelijks in de beschermende werking, zeker niet als je ze op,af,op,af draagt.

Life is what happens while you were checking your phone

Ik neem toch aan dat je midden in de winter nog geen last van hooikoorts hebt? Als het moet dan moet het. Ik heb geen bezwaar al geloof ik nauwelijks in de beschermende werking, zeker niet als je ze op,af,op,af draagt.

Leon100 op 26 apr 2020 18:05

De beschermende werking van mondkapjes zit 'm vooral in het feit dat de drager ervan het virus minder verspreidt.

Van mij mag het gewoon zonder mondkapje.

Piefke op 26 apr 2020 15:41

Idem hier, die vodjes doen maar weinig af.
Ze kunnen me wat met die dingen. 🙄
Ik heb hooikoorts, nies een keer of 500 per dag, ik ga heus niet met een doek waar het snot uitdruipt rondlopen. 🤢😈

bartvwg op 26 apr 2020 17:30

Ik moet de eerste persoon met hooikoorts in een skigebied nog tegenkomen.

RFKANGOO op 26 apr 2020 18:04

Nu je het zegt. 🤓😁
Bij het skiën krijg ik meestal een snotneus van de kou. 🙂
Wat een zalig gevoel om de boel te kunnen leegblazen. 😁

*bericht bewerkt door bartvwg op 26 apr 2020 19:00

Bla, bla, bla.

Ik neem toch aan dat je midden in de winter nog geen last van hooikoorts hebt? Als het moet dan moet het. Ik heb geen bezwaar al geloof ik nauwelijks in de beschermende werking, zeker niet als je ze op,af,op,af draagt.

Leon100 op 26 apr 2020 18:05

De beschermende werking van mondkapjes zit 'm vooral in het feit dat de drager ervan het virus minder verspreidt.

Yippee op 26 apr 2020 18:49

Dat weet ik maar als je ziek bent dien je gewoon binnen te blijven. Langdurig.

Life is what happens while you were checking your phone

Tsja. Maar wanneer heb je Corona en wanneer ben je gewoon verkouden?

Van mij mag het gewoon zonder mondkapje.

Piefke op 26 apr 2020 15:41

Idem hier, die vodjes doen maar weinig af.

bartvwg op 26 apr 2020 17:30

Wellicht een interessante video om te kijken dan :)

Helder filmpje @Rene
Maar zie nog steeds niet dat het gaat gebeuren dat je met een mondkapje de deur uit moet. Dat is nu in Nederland ook niet, wil niet zeggen dat het niet gaat gebeuren. Als er een plicht is om hem te dragen bij bepaalde activiteiten/werkzaamheden ga je hem of dragen of je doet niet mee/zoekt ander werk. Die keuze heb je dan, dat is nu ook al tijdens vele activiteiten/werkzaamheden met andere verplichtingen aan de orde. Ga je nu zeggen dat als je het altijd moet dragen want of stel dat is dat een beperking op je eigen vrije keuze totdat het een in de wet vastgelegd artikel wordt om hem te moeten dragen, dan ben je wel ten alle tijden verplicht om hem te dragen. Ik zie dit laatste niet gebeuren, zeker in Nederland niet.
Betreffende Wintersport en ziek zijn: als ik eenmaal in de Alpen ben krijg ik vaak een loopneus, net als vele andere wintersporters is me opgevallen, ben je dan ziek of is dat wennen aan de omstandigheden? En ben je dan een groter risico voor andere om ziek te worden? Ik vind van niet. Op die manier hoef je nooit meer de deur uit te gaan. Die anderhalvemeter regeling is moeilijk te handhaven voor de meeste is mijn bevinding, het is voor de meeste ook niet nodig in hun beleving en daarom merk je dat het meer en meer dichter naar elkaar toe gaan weer de overhand krijgt. Daarom zie ik die ook niet blijvend, dat je op bepaalde punten die nu opgelegd zijn extra kunt blijven letten is niks mis mee, zoals niezen in je elleboog en geen hand geven, dat zijn al 2 dingen die makkelijk na te leven zijn zonder dat het je beperkingen geeft in je bewegingsvrijheid. Verder zie ik het gebeuren dat alles snel weer aangeslingerd gaat worden zodat we weer meer en meer mogen gaan doen☃️

LA NORMA😍☃️

Van mij mag het gewoon zonder mondkapje.

Piefke op 26 apr 2020 15:41

Idem hier, die vodjes doen maar weinig af.
Ze kunnen me wat met die dingen. 🙄
Ik heb hooikoorts, nies een keer of 500 per dag, ik ga heus niet met een doek waar het snot uitdruipt rondlopen. 🤢😈

bartvwg op 26 apr 2020 17:30

Ik moet de eerste persoon met hooikoorts in een skigebied nog tegenkomen.

RFKANGOO op 26 apr 2020 18:04

Voorjaarskiën

Van mij mag het gewoon zonder mondkapje.

Piefke op 26 apr 2020 15:41

Idem hier, die vodjes doen maar weinig af.
Ze kunnen me wat met die dingen. 🙄
Ik heb hooikoorts, nies een keer of 500 per dag, ik ga heus niet met een doek waar het snot uitdruipt rondlopen. 🤢😈

bartvwg op 26 apr 2020 17:30

Ik moet de eerste persoon met hooikoorts in een skigebied nog tegenkomen.

RFKANGOO op 26 apr 2020 18:04

Voorjaarskiën

Helder filmpje @Rene
Maar zie nog steeds niet dat het gaat gebeuren dat je met een mondkapje de deur uit moet. Dat is nu in Nederland ook niet, wil niet zeggen dat het niet gaat gebeuren. Als er een plicht is om hem te dragen bij bepaalde activiteiten/werkzaamheden ga je hem of dragen of je doet niet mee/zoekt ander werk. Die keuze heb je dan, dat is nu ook al tijdens vele activiteiten/werkzaamheden met andere verplichtingen aan de orde. Ga je nu zeggen dat als je het altijd moet dragen want of stel dat is dat een beperking op je eigen vrije keuze totdat het een in de wet vastgelegd artikel wordt om hem te moeten dragen, dan ben je wel ten alle tijden verplicht om hem te dragen. Ik zie dit laatste niet gebeuren, zeker in Nederland niet.
Betreffende Wintersport en ziek zijn: als ik eenmaal in de Alpen ben krijg ik vaak een loopneus, net als vele andere wintersporters is me opgevallen, ben je dan ziek of is dat wennen aan de omstandigheden? En ben je dan een groter risico voor andere om ziek te worden? Ik vind van niet. Op die manier hoef je nooit meer de deur uit te gaan. Die anderhalvemeter regeling is moeilijk te handhaven voor de meeste is mijn bevinding, het is voor de meeste ook niet nodig in hun beleving en daarom merk je dat het meer en meer dichter naar elkaar toe gaan weer de overhand krijgt. Daarom zie ik die ook niet blijvend, dat je op bepaalde punten die nu opgelegd zijn extra kunt blijven letten is niks mis mee, zoals niezen in je elleboog en geen hand geven, dat zijn al 2 dingen die makkelijk na te leven zijn zonder dat het je beperkingen geeft in je bewegingsvrijheid. Verder zie ik het gebeuren dat alles snel weer aangeslingerd gaat worden zodat we weer meer en meer mogen gaan doen☃️

Piefke op 26 apr 2020 21:12

Als ik het goed heb moet je het alleen dragen op plekken en situaties waar de 1.5m afstand niet haalbaar is. Wandel je in een bos of zit je alleen in een kantoor is dit dus niet nodig.

*bericht bewerkt door GeensMaarten op 27 apr 2020 09:07

In normale tijden mag je van mij met een snotneus in de cabinelift zitten, in deze tijden ligt het toch even anders. Die afspraak hebben we nu ook : wie verkouden is blijft thuis. Als de Corona er aanstaande winter er nog is dan blijft die afspraak ook gewoon staan wat mij betreft. Mondkapjes of niet.

Life is what happens while you were checking your phone

In normale tijden mag je van mij met een snotneus in de cabinelift zitten, in deze tijden ligt het toch even anders. Die afspraak hebben we nu ook : wie verkouden is blijft thuis. Als de Corona er aanstaande winter er nog is dan blijft die afspraak ook gewoon staan wat mij betreft. Mondkapjes of niet.

Leon100 op 27 apr 2020 14:04

Voor het gemak stellende dat er regelmatig virusepidemiën uit zullen breken. Dat zou inhouden dat ik nooit meer op wintersport zou kunnen zonder een risicovolle operatie. Mijn holtes zijn chronisch verstopt (geen hooikoorts), waardoor ik nagenoeg altijd verkouden ben. Of iig in de bergen een loopneus heb.
Is dat dan fair?

*bericht bewerkt door Bennie op 27 apr 2020 16:58

Wat moet Zweden toch een fijn land zijn om in te wonen. Normale nuchtere mensen.

Wat moet Zweden toch een fijn land zijn om in te wonen. Normale nuchtere mensen.

DrPhil op 27 apr 2020 18:49

Met die alcohol-prijs in Scandinavische landen, blijven ze wel nuchter inderdaad.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Vooral weinig mensen in een erg groot land, met heel veel bos en heel veel schone lucht.
Zo’n beetje precies het tegenovergestelde van Nederland, op precies de aspecten die nogal van belang zijn bij Corona…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 28 apr 2020 13:02

Op 31 december 2016 had de stad 935.619 inwoners, en de gehele regio Groot-Stockholm had ruim 2,2 miljoen inwoners.
Goed punt @Wunderkammer.
.

Op 31 december 2016 had de stad 935.619 inwoners, en de gehele regio Groot-Stockholm had ruim 2,2 miljoen inwoners.
Goed punt @Wunderkammer

DrPhil op 28 apr 2020 14:15

Zo kun je je punt inderdaad wel maken @DrPhil al zou je het toch beter in verhouding kunnen zien. Steden zijn in beide landen druk.

Zweden:

null

Nederland:

null

Dat doet niet af aan het feit dat Stockholm bijna een miljoen inwoners heeft.
Gotenburg 600.000. Ik neem toch niet aan dat je dat peanuts vindt.
Als je uitgaat van bevolkingsdichtheid, wijs ik vriendelijk op de vluchtelingenkampen en de sloppenwijken, @rene.
Maar we dwalen af.

*bericht bewerkt door DrPhil op 28 apr 2020 15:15

Ik claim nergens dat ik het peanuts vind, ik geef vooral aan dat als je het in verhouding ziet @wunderkammer een behoorlijk goed punt maakt “heel veel land met veel bos en veel schone lucht”. Natuurlijk zijn de steden overvol daar, ik zal de laatste zijn die dat ontkent, maar Nederland en zeker de randstad is ook helemaal vol. Echter met de afstanden waarmee je in Zweden te maken hebt tegenover Nederland verbaast het me stukken minder.

Al moet ik zeggen dat ik vrij geshocked was na het zien van deze video vorige week. Maar hey, is nu eenmaal toch minder aan de hand op de een of andere manier?!

@DrPhil en dan opeens hebben we het over steden?
Terwijl het in NL toch ook meer in Brabant dan Randstad zit, en er ondertussen wordt gesuggereerd dat het niet alleen carnaval was, maar ook de fijnstof van de intensieve veehouderij aldaar, die de boel verergerde.
Weinig intensieve veehouderij in Zweden gok ik, zeker per km2…
Kijk ook even naar waar het in Italië speelde: de vieze Po-vlakte, vol met industrie en ook heel wat parmahamboerderijen vermoedelijk…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 28 apr 2020 18:03

Het virus is vooral een sociaal iets. Bevolkingsdichtheid en feestjes zijn beiden vermenigvuldigingsfactoren voor het zgn. reproductiegetal (R0), maar als er weinig te vermenigvuldigen is, mag de factor hoog zijn. En het is best kritisch; bij een uitkomst boven 1.0 heb je een uitbraak, onder 1.0 is er eigenlijk niets aan de hand.

In normale tijden mag je van mij met een snotneus in de cabinelift zitten, in deze tijden ligt het toch even anders. Die afspraak hebben we nu ook : wie verkouden is blijft thuis. Als de Corona er aanstaande winter er nog is dan blijft die afspraak ook gewoon staan wat mij betreft. Mondkapjes of niet.

Leon100 op 27 apr 2020 14:04

Moeilijk om nu verkouden te worden met al die gedesinfecteerde dingen ;). Ben het al lang niet geweest. Maar zou het verschil wel weten

Not all who wander are lost

@DrPhil en dan opeens hebben we het over steden?
Terwijl het in NL toch ook meer in Brabant dan Randstad zit, en er ondertussen wordt gesuggereerd dat het niet alleen carnaval was, maar ook de fijnstof van de intensieve veehouderij aldaar, die de boel verergerde.
Weinig intensieve veehouderij in Zweden gok ik, zeker per km2…
Kijk ook even naar waar het in Italië speelde: de vieze Po-vlakte, vol met industrie en ook heel wat parmahamboerderijen vermoedelijk…

Wunderkammer op 28 apr 2020 17:52

Is een schijnverband…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane een schijnVERBAND …is dat een soort mondkapje??? 🤔

Born to run. B.S.

Plaats een reactie