Gevolgen van corona

Wat ik me afvroeg , hoe zwaar weegt de corona op de wintersportgebieden , gaat de gebieden hun investeringen doen van nieuwe liften, hoe zwaar zijn ze getroffen als ik hoor dat de meeste gebieden vanaf maart winst maken , kunnen ze het aan van een zomer zonder toeristen , of houden ze rekening met een tweede golf corona

Zal per gebied verschillen, ik las bv dat Zermatt kort geleden akkoord gegeven heeft voor een investering van bijna 60 milj EUR in 2 nieuwe liften.
Bron: https://www.zermatt.ch/en/Media/News/Transport/Zermatt-Bergb…

Edwin van Riel

Saalbach heeft de nieuwe Limberglift ook n jaar uitgesteld.

Ik ben meer benieuwd hoe het komende wintersport seizoen eruit gaat zien. Als er nagenoeg geen beperkingen zijn dan gaan we. Maar als er maar beperkte liftcapaciteit is door sluiting van een bepaald type lift of door een mindere bezetting dan wordt het aan ander verhaal. Het duurt nog wel 8 maanden alvorens we gaan maar ik neem aan dat ze al bezig zijn met dit soort scenario’s voor de winter.

Ik ben meer benieuwd hoe het komende wintersport seizoen eruit gaat zien. Als er nagenoeg geen beperkingen zijn dan gaan we. Maar als er maar beperkte liftcapaciteit is door sluiting van een bepaald type lift of door een mindere bezetting dan wordt het aan ander verhaal. Het duurt nog wel 8 maanden alvorens we gaan maar ik neem aan dat ze al bezig zijn met dit soort scenario’s voor de winter.

Skizoeker op 4 mei 2020 08:32

De verandering zal vooral gevolgen hebben voor het sociale aspect van de wintersport en de omgang met mede gebruikers van het skigebied. Dit zal ook verstrekkende financiële gevolgen hebben en de plannen zullen voor een tweede golf zullen reeds gemaakt zijn en/of in ontwikkeling zijn.

Indien er geen toerisme mogelijk is zijn de gevolgen voor bv: Oostenrijk niet te overzien en zal dit een verdere uitwerking hebben in de andere investeringen zoals bv: liften, verbindingen, ontwikkelingen accommodaties of gebruikers voorzieningen.

In Nederland ligt de focus op de 1.5 meter samenleving, dat wijkt in veel landen af van het NL beleid. Naar verwachting moeten we goed kijken naar de ontwikkeling in het OV en in het OV in het buitenland en dit vertalen naar de liften en het gebruik op de pistes. Ook zullen de restaurateurs op en om de pistes en skigebieden een ander beleid gaan hanteren, afhankelijk van de ontwikkeling zal hier een standaard in ontstaan, die werkbaar is voor een ieder. Wel denk ik dat juist dit tot capaciteit problemen gaat leiden en aanvullende investeringen met een minder groot rendement.

Plaats een reactie