Soft-shell broek met snowboarden

Hey allemaal,

Het is voor mij weer tijd voor een nieuw skipak. Ik snowboard al jaren en nu vraag ik me af of het ook goed te doen is om met een soft-shell broek te snowboarden. Lukt dit qua bewegingen, met het vele zitten en opstaan etc.? Of is het toch duidelijk beter om bij een hard-shell broek te blijven?

*bericht bewerkt door xlb op 06 mei 2020 21:23

Als je met het boarden niet veel zit, zie ik niet zo snel een probleem. Als je dat wel doet, zou ik er niet snel voor kiezen.

Een boarder die niet veel zit moet nog geboren worden…🥶

LA NORMA😍☃️

Een boarder die niet veel zit moet nog geboren worden…🥶

Piefke op 7 mei 2020 02:42

De keren dat ik al snowboarder in de sneeuw zit zijn op een hele week snowboarden makkelijk op 1 hand te tellen.

Maar of een softshell broek geschikt is hangt dus helemaal af of je veel in de sneeuw zit en veel valt. Softshell is nu eenmaal een stuk kwetsbaarder

*bericht bewerkt door Matthias123 op 07 mei 2020 07:56

Born to Ride

Een boarder die niet veel zit moet nog geboren worden…🥶

Piefke op 7 mei 2020 02:42

Hahahaha, sneu!

Softshell broek zou ik niet doen, niet alleen omdat je ook weleens zit in de sneeuw. Maar goed, ik heb er zelf geen ervaring mee, board altijd met een hardshell

Een boarder die niet veel zit moet nog geboren worden…🥶

Piefke op 7 mei 2020 02:42

De keren dat ik al snowboarder in de sneeuw zit zijn op een hele week snowboarden makkelijk op 1 hand te tellen.

Maar of een softshell broek geschikt is hangt dus helemaal af of je veel in de sneeuw zit en veel valt. Softshell is nu eenmaal een stuk kwetsbaarder

Matthias123 op 7 mei 2020 07:55

Geloof er niks van Matthias.
Of je moet geen strap-bindingen hebben, dan zit je minder, maar ik geloof nooit dat je niet meerdagelijks ff gaat zitten.

Wat betreft Soft Shell: niet doen. Is nooit zo waterdicht als hard shell. De naden al helemaal niet.

Geloof er niks van Matthias.

Geraertshoven op 7 mei 2020 11:21

Matthias ligt i.p.v. zit. Dus wat hij zegt is 100% waar :)

null

Een boarder die niet veel zit moet nog geboren worden…🥶

Piefke op 7 mei 2020 02:42

De keren dat ik al snowboarder in de sneeuw zit zijn op een hele week snowboarden makkelijk op 1 hand te tellen.

Maar of een softshell broek geschikt is hangt dus helemaal af of je veel in de sneeuw zit en veel valt. Softshell is nu eenmaal een stuk kwetsbaarder

Matthias123 op 7 mei 2020 07:55

Geloof er niks van Matthias.
Of je moet geen strap-bindingen hebben, dan zit je minder, maar ik geloof nooit dat je niet meerdagelijks ff gaat zitten.

Wat betreft Soft Shell: niet doen. Is nooit zo waterdicht als hard shell. De naden al helemaal niet.

Geraertshoven op 7 mei 2020 11:21

Ik heb flow nexus hybrid bindingen. Een combinatie van de instap van flow met de stabiliteit van straps. Al glijdend uit de lift stap ik in mn binding en klik ik mijn binding dicht. Als ik moet wachten klik ik mijn binding open en sta ik gewoon.

Born to Ride

Een boarder die niet veel zit moet nog geboren worden…🥶

Piefke op 7 mei 2020 02:42

De keren dat ik al snowboarder in de sneeuw zit zijn op een hele week snowboarden makkelijk op 1 hand te tellen.

Maar of een softshell broek geschikt is hangt dus helemaal af of je veel in de sneeuw zit en veel valt. Softshell is nu eenmaal een stuk kwetsbaarder

Matthias123 op 7 mei 2020 07:55

Geloof er niks van Matthias.
Of je moet geen strap-bindingen hebben, dan zit je minder, maar ik geloof nooit dat je niet meerdagelijks ff gaat zitten.

Wat betreft Soft Shell: niet doen. Is nooit zo waterdicht als hard shell. De naden al helemaal niet.

Geraertshoven op 7 mei 2020 11:21

Waarom zou je met straps wel moeten zitten? Staand kan prima. Maar zittend past natuurlijk beter bij een boarder.

En wat is het probleem dat boarders op de piste zitten om de bindingen vast te maken? Het zijn elke keer dezelfde opmerkingen die weer terug komen, blijft toch wel erg flauw… Mij interesseert het verder echt helemaal niks, stoor mij er niet aan om even te zitten om de bindingen vast te maken en daarna weer verder te gaan.

Softshell kan natuurlijk gewoon. Elke beginner staat toch ook in een softshell? En die zitten nog veel…

Als je nog veel zit, dan zou ik t niet doen idd. Of als je nog vaak op je kont de piste neemt.

En wat is het probleem dat boarders op de piste zitten om de bindingen vast te maken? Het zijn elke keer dezelfde opmerkingen die weer terug komen, blijft toch wel erg flauw… Mij interesseert het verder echt helemaal niks, stoor mij er niet aan om even te zitten om de bindingen vast te maken en daarna weer verder te gaan.

Marijnt op 7 mei 2020 16:58

Ach, stukje jaloezie/afgunst. Skiën blijft toch en wat elitaire sport ;-) Snowboarden is veel cooler natuurlijk ;-) dat kunnen ze niet zo goed hebben…

@xlb waarom wil je graag soft-shell? wat houd je tegen om hard-shell te kiezen? Zelf zou ik vooral kijken naar de waterdichtheid (2.000,5.000,10.000 etc) en minder naar soft-shell vs hard-shell. Ben zelf van een Lidl broek (5.000) naar een waterdichtere broek gegaan (15.000) en dat vond ik best fijn. Ondanks dat ik nauwelijks op de piste zit (je kan ook gewoon blijven staan bij het boarden… zo ingewikkeld is dat niet als je wat meer ervaring hebt. ff een randje maken en klaar)

Het liefste zit ik ook niet bij het strappen maar het gebeurt gewoon. Soms zelfs fijner. En iedereen moet wel eens wachten en dan ga je ook vaak zitten. Dus ga me niet vertellen dat je nooit of “op een hand te tellen hoe vaak” zit.
Hoe stoer je ook bent.

Het liefste zit ik ook niet bij het strappen maar het gebeurt gewoon. Soms zelfs fijner. En iedereen moet wel eens wachten en dan ga je ook vaak zitten. Dus ga me niet vertellen dat je nooit of “op een hand te tellen hoe vaak” zit.
Hoe stoer je ook bent.

Geraertshoven op 8 mei 2020 10:10

Gelukkig heeft Matthias duidelijk uitgelegd waarom hij niet zo vaak op de sneeuw zit. En zelf ken ik ook een paar snowboarders die staand of al glijdend gewoon hun straps vast kunnen doen en niet meer dan een paar keer per dag op de grond zitten. Ik vind die gasten dan ook echt stoer ;)

Freeride = Life

Het liefste zit ik ook niet bij het strappen maar het gebeurt gewoon. Soms zelfs fijner. En iedereen moet wel eens wachten en dan ga je ook vaak zitten. Dus ga me niet vertellen dat je nooit of “op een hand te tellen hoe vaak” zit.
Hoe stoer je ook bent.

Geraertshoven op 8 mei 2020 10:10

Niets met stoerheid te maken, ik rust liever staand met 1 voet in de binding. Strappen eigenlijk altijd staand, of je moet meteen op een steil stuk uitkomen bij het uitstappen van de lift.

Het liefste zit ik ook niet bij het strappen maar het gebeurt gewoon. Soms zelfs fijner. En iedereen moet wel eens wachten en dan ga je ook vaak zitten. Dus ga me niet vertellen dat je nooit of “op een hand te tellen hoe vaak” zit.
Hoe stoer je ook bent.

Geraertshoven op 8 mei 2020 10:10

Zoals uitgelegd ik hoef niet te strappen. Heeft niets met stoer te maken, gewoon met handige bindingen. Alleen als ik zwaar ga carven zet ik ze wel eens 1 klikje strakker, maar ook dat kan gewoon glijdend. Zoek anders voor het gemak even de bindingen op die ik heb, dan zal je zien wat ik bedoel.

Born to Ride

Plaats een reactie