Post lockdown - Bovec-Kanin (Slo) weer open - en bakken sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kanin - Sella Nevea

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 29 apr 2021 14:00

The older I get, the better I was

Ondanks dat ik dit jaar de luxe had 2 keer op wintersport te mogen… trekt het me wel enorm om weer te gaan :-)

Verstandig nu? nee. Doen we het? absoluut niet… Maar mooie plaatjes voor mei!

Verstandig nu? nee.

Ik zou nie weten waarom. De Alpen zijn zo goed als virusvrij en met al de ruimte daar kan je perfect de fysieke afstand bewaren, beter als hier in het overbevolkte laagland.

't Enige probleem is dat je er met de gesloten grenzen niet geraakt…

Wat een onzin om nu nog van openen te spreken. Vast niet meer dan één piste en te zien aan de baggersporen nog van slechte kwaliteit ook. Leuk voor enkele lokale skiër.

Life is what happens while you were checking your phone

Eeeuh, die bakken sneeuw zie ik toch niet op de plaatjes terug 😉

Edwin van Riel

Voor zonzijde op de 2000 meter vind ik dit midden Mei toch een best bak :)

Freeride = Life

Het is inmiddels 21 mei, en er wordt nog steeds volop geskied daar.
Bovec-Kanin staat trouwens ook in de top-1 van sneeuwval van de hele Alpen. Een jaar of 2-3 geleden was de sneeuwhoogte op de grond (samengeperst dus!!!) meer dan 6 meter.

Strakke corduroy in mei

null

En daarna, strak bakken in mei ;)

null

*bericht bewerkt door Onnem op 21 mei 2020 17:01

The older I get, the better I was

Bijzonder skigebied trouwens.
Het ligt in 2 landen (Slovenie en Italie).
Het dalstation in Bovec ligt enorm laag (550m). En je gaat vervolgens met een cabinebaan met 3 secties naar 2000. Die cabinebaan is trouwens ook extreem lang, ik meen een kilometer of 5-6.

De foto hieronder is uit April, het onderste deel van de berg is al sneeuwvrij.
Hier zie je mooi wat een extreem lang eind je naar boven gaat.

null

Boven is het in mei, nog gewoon diep winter

null

Het nationale team van Slovenie is aan het trainen; hieronder tweevoudig wereldkampioen Ilka Štuhec

null

The older I get, the better I was

Echt elke keer als ik ook maar iets van het Kanin en Triglav geberte zie, hoe hoger deze gebergtes op m’n lijst komen om eens te bezoeken!

Tis inderdaad prachtig en Slovenië lijkt me ook een fijn land.

Lijkt mij ook leuk. Wel voor de wat langere termijn. Hoe kom je er (het makkelijkst)? Auto? Vliegen, waar naartoe?

Mr. Slow

Schitterend skigebied! Stond al jaren hoog op m'n lijstje… Eind januari samen met @Rick de Italiaanse kant (Sella Nevea) bezocht, helaas was precies in die periode de Sloveense verbindingslift defect, waardoor het nog steeds niet is gelukt om aan die kant te skiën. Goede reden om er snel weer eens terug te komen ;)

Eind januari boven in skigebied ook al enorm veel sneeuw. Veel meer sneeuw dan de omringende skigebieden op dezelfde hoogte.

null

null

@Quick met de auto is goed mogelijk. Tot en met Tarvisio (wat overigens ook een skigebied heeft: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/475238) alles snelweg, daarna nog een stukje binnendoor. Bij Lago del Predil kun je rechtdoor richting Bovec of rechtsaf richting Sella Nevea.

*bericht bewerkt door Henri op 22 mei 2020 19:41

Ze zijn nog steeds open en er wordt nog steeds geskied.
https://www.whatsupcams.com/en/webcams/slovenia/goriska/bove…

Plaats een reactie