Marmot onder motorkap auto in Val d'Isère

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Een berggids hoorde raar gefluit uit zijn auto komen. Wat bleek: een marmot had zijn motor als nieuw nest/hol/slaapplek had uitgezocht. De brandweer lukte het niet om het dier uit de motor weg te krijgen, dus mocht deze een nachtje extra in zijn geïmproviseerde huis slapen. Vanmorgen heeft men de marmot in een garage uit de motor gejaagd, meteen zocht de marmot weer een nieuwe slaapplek op: een andere auto :-)

Er moest een parkwachter aan de pas komen om het dier te vangen en in de vrije natuur uit te zetten.

null

https://www.ledauphine.com/faits-divers-justice/2020/06/03/v…

Click. Click. Peace

Is dit net zo iets als marters die vervolgens alle bekabeling en leidingen kapot knagen? Of meer een uitzondering?

De marmot heeft wel smaak, gezien het merk van de auto :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Is dit net zo iets als marters die vervolgens alle bekabeling en leidingen kapot knagen? Of meer een uitzondering?

bram82 op 3 jun 2020 21:14

Minder vaak dan marters maar het komt voor. Ze bijten dan ook lang niet altijd dingen kapot, maar ja, het blijven knaagdieren…

Click. Click. Peace

In de isolatie van elektrische kabels zit visolie verwerkt. Daarom knagen marters deze kapot.

Zei hier iemand marters? 🧐

Bla, bla, bla.

Eenvoudige oplossing om dit te voorkomen.
Zet vier plastic flessen met water gevuld en een beetje zilverpapier bij de auto op vier hoeken en je zal geen last meer hebben van geknaag.
Deze dieren houden nl niet van schitteringen.
Leidingen met visolie weet ik niet.
Ze hebben ook mijn rubbers opgegeten tussen bumper en de auto.
Sinds het gebruik van die vier flessen geen last meer.

Tuurlijk @Hooykaas

die marters lusten immers géén flessenwater.🤣😁

Born to run. B.S.

Ik denk niet dat dit tegen marmotten gaat werken. Marmotten zijn trouwens hele andere dieren dan marters, de een is een jager de ander een planteneter.

Het bewijs ;-) dat marmotten geen proplemen hebben met zilverpapier :

Click. Click. Peace

Ha, ha, da’s een leuke. 👍
Op verschillende plaatsen zijn die volgroeide hamsters half tam, heb er ooit geweten die uit hun hol kwamen gekropen toen ik er bij stond. 🙂
Of bij een hut waar ze ‘restjes’ werden gevoederd. 🤔

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie