Zermatt - bouw dagboek van nieuwe Unterrothorn cabine
Die vervangt de “Kumme” stoeltjeslift die door een lawine verwoest werd.
https://drive.google.com/drive/folders/1JQuxk_3ownaOfw-xTHas…
Nog wat info
undefined
En een plattegrond
Mooi, 885m hoogteverschil in een heel mooi stukje van het skigebied! Wel jammer van die oude lift, dat was écht een mooi karakteristiek exemplaar, m.n. het dalstation.
En zo NA de lawine
Ik kan de titel wel aanpassen ;-) bij deze done.
Belangrijk detail aan de nieuwe lift is dat ze volledig onbemand/-bewaakt kan draaien.
In het begin zal er in het dal- en bergstation geen liftpersoneel meer zijn en gebeurt de bewaking nog vanuit het middenstation, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat de lift volledig onbemand zou gaan draaien.
Althans dat kan is wat ik kon opmaken uit de discussie omtrent deze lift op alpinforum
[quote]Mooi, 885m hoogteverschil in een heel mooi stukje van het skigebied!/quote]
Inderdaad, vooral het bovenste stuk tot aan het nieuwe middenstation is fantastisch bij mooi weer en de sneeuw ligt daar tot diep in april altijd fantastisch!
Bijzonder fraaie promo video, mocht wat kosten blijkbaar, het hele traject uitgebreid met drone gefilmd.
Lift heeft, volgens de eigenaar van het hotel waar we vorig jaar sliepen, 20miljoen CHF gekost. Volgens hem (en andere locals) ook een prestigeproject. Gelet op de trafiek in dat deel van het gebied hadden ze ook een andere lift kunnen neerzetten.
Ben vooral benieuwd naar de lift die tussen Plateau Rosa en Klein Matterhorn komt, voornamelijk de technische uitvoering er van dan :)
De Plateau Rosa-Klein Matterhorn is toch dezelfde lift als de Trockener Steg-Klein Matterhorn die nu 2 jaar oud is?
De Plateau Rosa-Klein Matterhorn is toch dezelfde lift als de Trockener Steg-Klein Matterhorn die nu 2 jaar oud is?
ThomJ op 29 jan 2021 09:36
Nee. Het eindpunt is hetzelfde, maar startpunt is verschillend.
Kijk maar op dit plaatje
Laatste nieuws staat hier https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=248&st…
Hij bedoelt neem ik aan: dezelfde techniek, een 3S baan.
Mooi, maar ook een beetje zonde. Dit was de rustigste piste van het gebied, maar zal nu wel wat drukker worden.