Hoe bereiden de skigebieden zich voor op volgende winterseizoen ivm Covid?

Al iemand nieuws van hoe de skigebieden zich voorbereiden op het volgend skiseizoen?
Algemene maatregelen
Specifieke per skigebied ?

Txs
Marc

voor zover ik weet is er nog niks bekend. De meeste gebieden zijn momenteel druk bezig met hun zomeropening. Daar zullen ze wel genoeg een kluif aan hebben denk ik.

En ze wachten vooral zo lang mogelijk af. Regelgeving verandert met de dag.
Er is nog niks van te zeggen.

Mss eens vragen aan @roel of @rogier

Een aantal skigebieden zijn aan het testen met omgebouwde sneeuwkanonnen met desinfectiemiddel om cabines en gondels van liften snel te kunnen desinfecteren. Verder zal het vooral afwachten zijn hoe het er tegen die tijd voor staat.

Born to Ride

Ja, ja, desinfectiesneeuwkanonnen en maximumhoeveelheden publiek in gondels… 😁
Geen fluit van gemerkt vorige week in Hintertux.
Maskertje op de muil en volproppen die gondels. 😂

*bericht bewerkt door bartvwg op 05 jul 2020 19:36

Bla, bla, bla.

Enkel de garçonnette in de Tenne had zo’n plastic schermpje voor haar neus hangen. 🤔
Verder overal gewoon business as usual hoor. Ze zijn er niet zo paranoïde zoals hier. 👍
Of ze zijn verschrikkelijk dom, dat zullen we dan eerstdaags wel merken. 😳
Btw, weekje terug nu, nog steeds geen Covid-19 symptomen. 😜

Bla, bla, bla.

Ja, ik ben ook benieuwd. Jasna, in Slowakije , heeft nu voor de zomer een maximum aantal mensen in de gondola maar dat lijkt me niet houdbaar tijdens de winter. Ik weet wel dat ze een refund policy hebben ivm skipassen en covid 19.
Hopelijk kunnen we dit jaar veilig de bergen in.

*bericht bewerkt door Skijasna op 05 jul 2020 20:26

Wintervakantie in Slowakije? Bekijk www.SkiJasna.be

.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 05 jul 2020 20:39

Ja, ja, desinfectiesneeuwkanonnen en maximumhoeveelheden publiek in gondels… 😁
Geen fluit van gemerkt vorige week in Hintertux.
Maskertje op de muil en volproppen die gondels. 😂

bartvwg op 5 jul 2020 19:35

Moesten de ramen wel openblijven, of dat ook nog niet? Uiteindelijk hoop ik toch het meeste dat we qua liftcapaciteit niets merken in 't winterseizoen… Ik drink liever verplicht een biertje in de accommodatie dan dat ik 10x zo lang moet wachten omdat we maar met z’n tweetjes in de lift mogen :P

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Voor een breed beschikbaar vaccin zal t nog wel te vroeg zijn, dus er zal vast iets van een aanpassing zijn. Wat ik nu zo hier en daar lees is het vooral minder capaciteit in de horeca, buff voor in de liften, raampjes open en iets mindere capaciteit.

Allemaal prima te doen, zeker omdat er vast ook minder mensen op wintersport gaan. Alleen kan gereduceerde liftcapaciteit in het hoogseizoen wel zuur zijn én zou het me verbazen als er (binnen) massaal ge-apresskied kan gaan worden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Een aantal skigebieden zijn aan het testen met omgebouwde sneeuwkanonnen met desinfectiemiddel om cabines en gondels van liften snel te kunnen desinfecteren. Verder zal het vooral afwachten zijn hoe het er tegen die tijd voor staat.

Matthias123 op 5 jul 2020 18:48

hebben ze dat niet gedaan in de winter in Val Gardena

Ja, ja, desinfectiesneeuwkanonnen en maximumhoeveelheden publiek in gondels… 😁

Geen fluit van gemerkt vorige week in Hintertux.
Maskertje op de muil en volproppen die gondels. 😂

bartvwg op 5 jul 2020 19:35

Moesten de ramen wel openblijven, of dat ook nog niet? Uiteindelijk hoop ik toch het meeste dat we qua liftcapaciteit niets merken in 't winterseizoen… Ik drink liever verplicht een biertje in de accommodatie dan dat ik 10x zo lang moet wachten omdat we maar met z’n tweetjes in de lift mogen :P

ronaldkoopmans op 6 jul 2020 15:22

Niet op de raampjes gelet.
Maar zover ik weet staan die altijd open, zomer of winter.

Bla, bla, bla.

Ik hoop de ze de liften wat vroeger openen en later sluiten en zo de drukte wt spreiden, zeker bij de gondels die vanuit de centra vertrekken.

Maar zover ik weet staan die altijd open, zomer of winter.

bartvwg op 7 jul 2020 11:56

Ik ken zelfs mensen die op een stoeltjeslift een kap naar beneden trekken (wind of geen wind), dus de raampjes van de gondels zullen in de winter ook wel toegaan als er een koude, strakke wind staat of als het sneeuwt.

Ik hoop de ze de liften wat vroeger openen en later sluiten en zo de drukte wt spreiden, zeker bij de gondels die vanuit de centra vertrekken.

Errant op 7 jul 2020 12:18

Dit zal niet veel uitmaken vrees ik, de meeste mensen die bij het dalstation staan bij opening, zijn die-hards die zo snel mogelijk op de piste willen en of je nou in een wachtrij van 10 meter of een wachtrij van 50 meter staat zal de kans op corona-besmetting niet verminderen (ik neem even aan dat een kuchje iets van een 5m ver zal vliegen zonder buff/sjaal). Zig-zag wachtlijnen (enkel aan gondels natuurlijk) kunnen ze wel beter afschaffen denk ik.

Glide on!

Kan er inmiddels al fatsoenlijk gepind en contactloos betaald worden in Oostenrijk (dus ook kleine bedragen en zonder kosten)?
Dat zou wel prettig zijn.

Kan er inmiddels al fatsoenlijk gepind en contactloos betaald worden in Oostenrijk (dus ook kleine bedragen en zonder kosten)?
Dat zou wel prettig zijn.

Hessel op 7 jul 2020 16:37

In al de kleinere hutten waar ik 2 weekjes terug was in omgeving Tux is het nog steeds cash dokken.
Enige verschil is dat ze het nu overal duidelijker aankondigen zodat je rechtsomkeer kan maken als je enkel plastic geld bij je hebt. 😁

Bla, bla, bla.

Ik ben ook wel heel benieuwd… Ik ben van plan aankomend seizoen mijn laatste seizoen als leraar te gaan draaien (als de scriptie op tijd af is…), maar ik vraag me heel erg af hoe het gaat worden. Ik ga waarschijnlijk over een paar weken even langs in Serfaus, maar eens kijken hoe het er daar aan toe is op dit moment! Vriendinnetje van mij is daar nu in de zomer ook aan het werk, en het schijnt wel dat je op bepaalde plekken een mondkapje op moet (geloof ook in het hotel zelf).

Voorlopig zijn dit de regels voor de liften in Les Trois Vallees deze zomer. Ik ga er morgen heen, dus dan gaan we zien hoe dat is. Alhoewel het er niet zo druk is als in de winter, dus het is niet echt te vergelijken.

undefined

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/7c5eb2ec4597af10ff53aaf1...

3 Vallées.
Op dit moment zijn hier voornamelijk Fransen en in Méribel wat Engelsen.
Zowel in de gondels als in de stoeltjesliften zijn mondkapjes verplicht, zelfs in de Bee (tyrolienne) moet je een mondkapje op. Vreemd gezicht, die mountainbikers met helm op en daaronder een mondkapje – wat overigens vaak afgaat als de lift uit het dalstation is. Ook het liftpersoneel draagt mondkapjes, zodra er cliëntele is. Ook in het openbaar vervoer (gratis bussen) heeft iedereen een mondkapje op.
Bekenden worden meestal begroet zonder omhelzing en zonder de 2 kussen, voor een gesprek komen mensen vaak naar buiten en doen daar hun mondkapje af.

null

Onze foto’s van deze zomer:
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski
When life gets too complicated.... SKI

Zo dus: https://wepowder.com/nl/forum/topic/276682

Alex op 9 jul 2020 11:03

Hmmm … een skigebied met liftcapaciteit van 6000 mensen/u privé afhuren met 75 gasten en dat aan een vergelijkbare prijs? Dat is te mooi om waar te zijn. Of het gebied moet in die periode nauwelijks gasten hebben, anders zien die daar toch geen graten in.

Ik hoop de ze de liften wat vroeger openen en later sluiten en zo de drukte wt spreiden, zeker bij de gondels die vanuit de centra vertrekken.

Errant op 7 jul 2020 12:18

Dit zal niet veel uitmaken vrees ik, de meeste mensen die bij het dalstation staan bij opening, zijn die-hards die zo snel mogelijk op de piste willen en of je nou in een wachtrij van 10 meter of een wachtrij van 50 meter staat zal de kans op corona-besmetting niet verminderen (ik neem even aan dat een kuchje iets van een 5m ver zal vliegen zonder buff/sjaal). Zig-zag wachtlijnen (enkel aan gondels natuurlijk) kunnen ze wel beter afschaffen denk ik.

Vivace op 7 jul 2020 16:33

Je hebt die-hards en halve die-hards, die kan je met een vroegere opening van de liften uit elkaar halen. De bedoeling is net om wachtrijen te voorkomen en, nog beter, het volk zo te spreiden dat de gondels niet helmaal vol moeten zijn. En als er toch een rij staat te wachten best niet tevele volk zodat de mensen afstand kunnen houden.

*bericht bewerkt door Errant op 09 jul 2020 14:32

3 Vallées.
Op dit moment zijn hier voornamelijk Fransen en in Méribel wat Engelsen.
Zowel in de gondels als in de stoeltjesliften zijn mondkapjes verplicht, zelfs in de Bee (tyrolienne) moet je een mondkapje op. Vreemd gezicht, die mountainbikers met helm op en daaronder een mondkapje – wat overigens vaak afgaat als de lift uit het dalstation is. Ook het liftpersoneel draagt mondkapjes, zodra er cliëntele is. Ook in het openbaar vervoer (gratis bussen) heeft iedereen een mondkapje op.
Bekenden worden meestal begroet zonder omhelzing en zonder de 2 kussen, voor een gesprek komen mensen vaak naar buiten en doen daar hun mondkapje af.

null

Onze foto’s van deze zomer:
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 9 jul 2020 08:59

is het nu veel kalmer in LTV , en gaan er hotels of restaurants zwarte sneeuw zien
hoe lopen de boekingen voor de 2 daagse van de tour de France

Vanuit Tignes:https://www.tignes.net/informations-covid-19
L’HIVER SE PRÉPARE …

Nous n’avons pas encore toutes les réponses,

mais nous faisons tout notre possible pour vous préparer une saison d’hiver dans les meilleures conditions possibles !

1
SUR LES PISTES ?

Remontées mécaniques :
Le port du masque sera obligatoire pour emprunter les remontées mécaniques, comme tous les autres moyens de transport.

Il n’est pas prévu de limiter la fréquentation : Avec 300 km de piste nous aurons largement la possibilité de respecter la distanciation physique

Écoles de glisse :
De nombreuses mesures sont prévues pour la sécurité de vos enfants :
Limitation nombre élèves par cours selon l’évolution de la situation
Distanciation sociale dans les groupes
Port du masque obligatoire pour les moniteurs (pas pour les enfants)
Gel hydro-alcoolique à disposition
Limitation du nombre d’accompagnateurs par élève
Organisation espacée des départs et arrivées des cours
Nettoyage & désinfection des lieux, utilisation des gants pour la remise des récompenses, nettoyage régulier des dossards
Réservation d’activités en ligne et par téléphone/mail

1
Magasins (de location) :

Port du masque obligatoire
Sens de circulation unique
Désinfection du matériel
Charlottes pour les casques

Hébergements :

Port du masque obligatoire dans les parties communes
Désinfection du matériel et des surfaces

Quelles sont les conditions d’annulation appliquées par les hébergeurs ? Les prestataires d’activité ?
Chaque prestataire est libre de décider de ses propres conditions d’annulation, aussi nous vous recommandons de vous rapprocher de votre hébergeur ou du prestataire d’activité concerné pour connaître les conditions d’annulation qui lui sont spécifiques. Mais ils restent particulièrement flexibles aujourd’hui, et notamment si le contexte COVID-19 venait à évoluer.

Nu al maatregelen bekend maken lijkt me voorbarig, maar goed, men moet iets aan voorbereiding gaan doen natuurlijk. Blij dat ik niet in hun schoenen sta in ieder geval!

Edwin van Riel

Sneeuwkanonnen met een desinfectiemiddel…of iets anders…complotdenkers; kom er maar in.

Niet paniekeren jongens en meisjes… fit blijven en gezond eten en ALLES komt goed. 🤔

Born to run. B.S.

Als we iets de laatste tijd geleerd hebben is dat goede ventilatie ervoor zorgt dat de overdracht minimaal is. Brandhaarden zijn de kroegen en in de open lucht is besmetting minimaal.

Voor stoeltjesliften is er niets aan de hand, hooguit ervoor zorgen dat de kappen niet dicht kunnen.

Voor de gondels lijkt het mij vrij simpel: boor een gat in het dak en bouw er een ventilator op die permanent afzuigt. Forceer dat de ramen open staan en het grootste gevaar is geweken. Wellicht het aantal passagiers per gondel halveren.

Of iedere après ski-tent direct ombouwen tot relaxed lounge-cafe, met lekkere banken en hangplekken in zitzakken. Op gepaste afstand, wat in Oostenrijk 1meter is. Zacht muziekje er bij, lekker chillen. Hier aan de kust helemaal de norm, in Oostenrijk nog in geen velden of wegen te zien. Die dampende massa après ski gaat het niet worden. Ik zou het wel weten…

Life is what happens while you were checking your phone

Belgen moeten vanaf dit WE in quarantaine in Zwitserland.
MeldingsPLICHT binnen 2 dagen

bron : radionieuws VRT

Born to run. B.S.

Plaats een reactie