Hoe bereiden de skigebieden zich voor op volgende winterseizoen ivm Covid?

Omdat ik toch al aan het kopieren-plakken ben in de corona-gerelateerde topics, ook maar hier mijn ervaring :P

Ben afgelopen week in Oostenrijk en op de Hintertux geweest om te skien. In Saalbach en Schladming geweest om te wandelen en mountainbiken. Heb ook maar eens rondgevraagd aan hotelmedewerkers wat er (volgens hen) gaat gebeuren.

Op de Hintertux: in de gondel mondkapje verplicht, maar omdat het zo rustig was, weinig meegekregen van eventuele verdeling van gondels e.d., dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Daarnaast is het in alle openbare gebouwen verplicht een mondkapje te dragen.

Hoteleigenaren/medewerkers gaven aan dat ze qua bezetting geen verandering hebben, zelfs veel voorboekingen van oudere mensen. Ze weten (nog) niet of deze daadwerkelijk omgezet worden naar reserveringen ivm corona, maar ze mogen in elk geval volledig bezetten.

In de restaurants is het dragen van mondkapjes verplicht tot aan je tafel. De bezetting in restaurants is (over het algemeen) wel lager ivm 1 meter afstand tussen de tafels. Dit gold ook voor de hotelrestaurants waar ik zat. Daarin voorzien hoteleigenaren dan dus wel wat problemen, voor bijv. a la carte eten. Ontbijtbuffet is mondkap verplicht, en hebben in een van de hotels ook handschoenen gekregen voor gebruik van koffieapparaat.

In Saalbach en Schladming eigenlijk zelfde verhaal; mondkapje verplicht in de openbare ruimtes en gondel. Hoe het in de stoeltjes gaat, geen idee.

In de supermarkten is mondkapje verplicht, zonder uitzondering, en als je deze niet draagt word je er op gewezen door het personeel. In winkels (en ook in restaurants gemerkt) dat ze mondkapjes niet per se verplichten, zolang afstand houden goed mogelijk is. Het meeste personeel draagt mondkapje of masker in de restaurants, maar niet allemaal.

Oh, en overal in de hotels, restaurants e.d. staan bij de ingang(en) desinfectiemiddelen. Bij de buffetten heb ik ze ook overal zien staan.

Persoonlijk heb ik er zeer weinig last van gehad, en de maatregelen zoals SFL en Ischgl deze hebben aangekondigd, vormen voor mij geen reden tot zorg.

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 21 aug 2020 09:27

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

In Tirol wordt nog flink over de te nemen maatregelen gesteggeld, lees: https://www.tt.com/artikel/17252336/mit-abstand-und-maske-zu…

*bericht bewerkt door 77steve op 21 aug 2020 09:28

Volgens: Tignes.net
"REMONTÉES MÉCANIQUES
😷 Le port d’un masque ou d’un tour de cou homologué indentifiable est obligatoire pour emprunter les remontées mécaniques.

Heeft er iemand meer info betreffende de “tour de cou homologue indentifiable” ?
Wat wordt juist bedoeld en waar kan je daar aangeraken ?
Heb mail naar Tignes gestuurd en verwacht hopelijk binnen enkele dagen antwoord

Gelukkig hebben ze ook een Engelse site, daar omschrijven ze het als ‘approved neck strap compulsory’ of wel een goedgekeurde buff.

Beste Marc,

Een ‘Tour de cou homologué’ is inderdaad een aangepaste buff, alle goedgekeurde types bevatten een logo die dit aantoont. Voor zover ik weet is dit een logo die enkel in Frankrijk geldig is. Op dit moment is het aardig lastig om deze aangepaste buff’s snel te verkrijgen, momenteel zijn ze onder andere op de webshop van Val Thorens te bestellen, deze worden vanaf 18 november geleverd. Verder kan je terecht bij Le Drapo, deze worden binnen 4 weken geleverd. Er zijn meerdere gebieden die bezig zijn met het ontwikkelen van deze buff’s, maar tot nu toe zijn dit de mogelijkheden om er een te bestellen (zover ik weet)!

null

In het wild te herkennen aan: 'hoppaa, wooh, hatsee'

Bedankt Tim,
2 besteld bij Le Drapo

Plaats een reactie