wat kies je in corona winter

vroeg me eigenlijk af wat de meeste zouden doen als ze de keuze hebben
corona winter met mondmasker ,s'avonds weinig apres ski en s'avonds veel op kamer
corona winter thuis blijven wat skien is apres ski s'avonds weggaan en restaurant

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 28 jul 2020 13:23

Makkelijke keuze, dan maar een biertje op de kamer… Als de capaciteit er niet te veel onder te lijden heeft (dus niet langer wachten bij de lift dan de afdalingen duren), ga ik liever wintersporten…

Sowieso ben ik de afgelopen jaren met een gids off-piste geweest, daarna geen energie meer voor de apres-ski :)

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Gewoon lekker skiën en de buff af en toe over de mond en neus. Verder verandert er voor veel mensen niet zo heel veel, denk ik.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ski

Gewoon lekker skiën en de buff af en toe over de mond en neus. Verder verandert er voor veel mensen niet zo heel veel, denk ik.

Roy83 op 6 jul 2020 21:42

Zo zie ik het ook. Tenzij de boel in lockdown gaat, dan is het van (moeten) thuisblijven.

Bla, bla, bla.

Gewoon lekker skiën en de buff af en toe over de mond en neus. Verder verandert er voor veel mensen niet zo heel veel, denk ik.

Roy83 op 6 jul 2020 21:42

+1 Gewoon gaan voor het skiën.
Baklava + buff zeker voor de mond houden in de wachtrijen en in de liften.
Met de kinderen mee was er vaak toch niet al te veel apres-ski en waren we 'savonds vroeg in de restaurants zodat we daar ook niet te veel last hadden van drukte.
Op lang weekend zonder de kinderen kan ik mij ook goed amuseren met de muziek die op een hutten-terras gedraaid wordt gedurende de dag.

Ik kan me wel voorstellen dat de restaurants veel minder tafels+stoelen mogen zetten volgende winter. Hopelijk halen ze geen inpiratie in Turkije (cfr nieuwbericht ivm 48 EUR voor een Kebab, 8 EUR voor een cola).
Het zal er vooral anders aan toegaan in de de restaurants + cafés verwacht ik.

Glide on!

Tja blijft lastig, met de kerst zitten wij al jaren in een Hotel, ivm corona dit jaar een appartement geboekt, wel met de optie 4 weken voor vertrek de mogelijkheid te annuleren, die € 180 zit het niet op vast wat het kost. Word voor ons qua verblijf een andere vakantie, van aanschuiven naar zelf eten maken is ook wel leuk. Apres-ski is wel een dingetje zeer benieuwd hoe zich dat ontwikkel, maar bij volle bar’s/cafes gaan wij maar een biertje drinken in het appartement.
Ook wel een keur leuk om de gehele vakantie anders te doen, maar ach het skiën blijft skiën.

Zeer benieuwd of wij komende kerst op de lange latten staan of toch dat corona de boel op slot zet.

Groeten, Harald

corona winter met mondmasker ,s’avonds weinig apres ski en s’avonds veel op kamer

Eigenlijk veranderd er niets voor me. Dit is exact hoe mijn wintersport er standaard uit ziet ;-)

Overdag skiën, met een “mondmasker” (zo’n sjaaltje). Das in Januari vaak wel nodig/fijn.
Overdag eten we vaak warm, dus s’avonds is vaak een broodje of iets simpels.
En s’avonds doen we spelletjes, zowel bordspellen/kaartspellen als op de Nintendo Switch.

Dus eigenlijk veranderd er niets. Maar ik ga dit jaar sowieso niet vanwege andere leuke omstandigheden, dus wat dat betreft goede timing om een jaartje over te slaan.

Het skiën zelf is geen probleem lijkt mij. In de gondel, lift of rijen hooguit een mondkapje (zie het als openbaar vervoer in NL). Qua apres ski zal (met mooi weer) verwacht ik veel buiten gebeuren. Heb gebieden gehoord die de buitenterrassen gaan uitbreiden. En anders een beetje qualitytime met familie en vrienden op de kamer met een biertje. Lijkt me eigenlijk ook wel eens gezellig. Voorlopig 3 trips staan!

Ik hoop dat de reis doorgaat.
Vorige jaren konden we al in juni boeken, nu uitgesteld naar september.
Alleen naar de sneeuw is voor mijn nog geen optie.
Ik heb nog teveel hulp nodig met het zitskiën

*bericht bewerkt door niekniek op 29 jul 2020 17:57

Plaats een reactie